vytisknout velikost písma Mercedes-Benz GLA A45 AMG: malý, ľahko zdivočelý crossover

Značka Mercedes-Benz v Los Angeles vystavuje štúdiu ostrého prevedenia svojho kompaktného SUV GLA.
Mercedes-Benz GLA A45 AMG: malý, ľahko zdivočelý crossover

Pokiaľ ide o nový Mercedes-Benz GLA, väčšina z nás má v živej pamäti predovšetkým informáciu o novom prevedení GLA 180CDI, ktoré sa stane ďalším z Mercedesov, ktoré pod svojou kapotou hosťujú vznetovú tisícpäťstovku známu z vozidiel Renault a Dacia. Avšak na práve prebiehajúcom autosalóne v Los Angeles Mercedes predstavil špeciálné, športovo strihané prevedenie modelu Mercedes-Benz GLA s označením A45 AMG.

Mercedes GLA A45 AMG 01.jpgMercedes GLA A45 AMG 02.jpgMercedes GLA A45 AMG 03.jpgMercedes GLA A45 AMG 04.jpgMercedes GLA A45 AMG 05.jpgMercedes GLA A45 AMG 06.jpg
Mercedes-Benz GLA A45 AMG ako štúdia pre autosalón v Los Angeles

Tento prototyp je poháňaný zážihovým dvojlitrom s preplňovaním, výkonom 360 koní a krútiacim momentom 450 Nm, čo nie je žiadnym prekvapením vo chvíli, keď si uvedomíme, že po technickej stránke celá rada GLA vychádza z najmenšej rady Mercedes-Benz triedy A, resp. v tomto prípade prevedenia A45 AMG. Výrobca sľubuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za menej ako 5 s (a to bude zrejme celkom reálne, malý A45 AMG zrýchľuje za 4,6 s).

Na prvý pohľad si na tejto stavbe všimneme okrem agresívneho sfarbenia hlavne sady aerodynamických doplnkov vrátane nástavca pod predným nárazníkom alebo väčšieho strešného spojlera, ktoré sa zrejme v dohľadnej dobe objavia ako prvok príplatkového príslušenstva pre vozy GLA. Na spomínaný štvorvalec nadväzuje dvojspojková sedemstupňová prevodovka AMG SPEEDSHIFT DCT 7, cez ktorú sa krútiaci moment motora prenáša na kolesá oboch náprav.


Mercedes GLA A45 AMG 07.jpgMercedes GLA A45 AMG 08.jpgMercedes GLA A45 AMG 09.jpgMercedes GLA A45 AMG 10.jpgMercedes GLA A45 AMG 11.jpgMercedes GLA A45 AMG 12.jpg
Mercedes-Benz GLA A45 AMG

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY