vytisknout velikost písma Mercedes-Benz GL 400 dostane nový motor z roadsteru SL 400

Nový zážihový šesťvalec Mercedes-Benz s dvojicou turbodúchadiel sa dočkal svojej ďalšej aplikácie. Po roadsteri SL si našiel cestu aj pod kapotu veľkej triedy GL.
Mercedes-Benz GL 400 dostane nový motor z roadsteru SL 400

Už v apríli sme vám predstavili nový Mercedes-Benz SL 400, ktorý sa stal základným stavebným prvkom triedy SL, keď nahradil doteraz predávanú verziu SL 350. A podobná genéza sa vzťahuje aj k veľkému SUV Mercedes-Benz triedy GL. Už o niekoľko dní by malo byť predstavené prevedenie GL 400, ktoré sa zrejme stane novým základom ponuky. Disponuje novým, dvojicou turbodúchadiel preplňovaným zážihovým šesťvalcom 3,0 l s výkonom 333 koní (245 kW) a krútiacim momentom 480 Nm, čo sú hodnoty zhodné s vyššie spomenutým modelom SL 400.

Mercedes-Benz GL 400 bude najlacnejším zážihovým prevedením (pod osemvalcovým typom GL 500), z 0 na 100 km/h zrýchli za veľmi slušných 6,7 s a dosiahne rýchlosť 240 km/h. Kombinovaná spotreba 9,2 l/100 km síce zrejme v dnešnej dobe až tak úplne neohromí, ale (pre porovnanie) GL 500 zrýchľuje za 5,4 s, a z nádrže si vezme v priemere 11,5 l/100 km...

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY