vytisknout velikost písma Mercedes-Benz GL 400 dostane nový motor z roadsteru SL 400

Nový zážihový šesťvalec Mercedes-Benz s dvojicou turbodúchadiel sa dočkal svojej ďalšej aplikácie. Po roadsteri SL si našiel cestu aj pod kapotu veľkej triedy GL.
Mercedes-Benz GL 400 dostane nový motor z roadsteru SL 400

Už v apríli sme vám predstavili nový Mercedes-Benz SL 400, ktorý sa stal základným stavebným prvkom triedy SL, keď nahradil doteraz predávanú verziu SL 350. A podobná genéza sa vzťahuje aj k veľkému SUV Mercedes-Benz triedy GL. Už o niekoľko dní by malo byť predstavené prevedenie GL 400, ktoré sa zrejme stane novým základom ponuky. Disponuje novým, dvojicou turbodúchadiel preplňovaným zážihovým šesťvalcom 3,0 l s výkonom 333 koní (245 kW) a krútiacim momentom 480 Nm, čo sú hodnoty zhodné s vyššie spomenutým modelom SL 400.

Mercedes-Benz GL 400 bude najlacnejším zážihovým prevedením (pod osemvalcovým typom GL 500), z 0 na 100 km/h zrýchli za veľmi slušných 6,7 s a dosiahne rýchlosť 240 km/h. Kombinovaná spotreba 9,2 l/100 km síce zrejme v dnešnej dobe až tak úplne neohromí, ale (pre porovnanie) GL 500 zrýchľuje za 5,4 s, a z nádrže si vezme v priemere 11,5 l/100 km...

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY