vytisknout velikost písma Mercedes-Benz G-Code: Ešte menšie GLA sa predstavuje ako koncept

Mercedes-Benz G-Code: Ešte menšie GLA sa predstavuje ako koncept

Kategória crossoverov nepozná hranice. Ostatne keď môže byť Volkswagen cross up!, prečo by Mercedes nemohol mať v rade G auto menšie ako aktuálne najmenšie GLA. Presne taký voz totiž predstavuje koncept označený ako G-Code. Ak sa dostane do sériovej výroby, potom sa z neho bude konkurencia pre pripravované Audi Q1. 

Štúdia G-Code je dlhá 4100 mm, respektíve je o 317 mm kratšia ako GLA. Súčasne je o 96 mm širšia a o šesť milimetrov vyššia ako spomínaný model. Koncept potom stojí na obrích diskoch veľkosti 21" a na prvý pohľad používa jednu netradičnú "vychytávku". Predná maska ​​svieti, pričom farba svetla sa mení podľa zvoleného jazdného režimu. Ďalšou špecialitou sú dve elektrické kolobežky uložené pod dnom kufra. 

Najzaujímavejší na tomto aute je pohon. Zadnú nápravu poháňa elektromotor, tú prednú potom spaľovací preplňovaný motor, ktorý však pracuje s vodíkom. Elektrická energia sa získava zo slnečného svitu, zo vzduchu prúdiaceho okolo karosérie a elektrickú energiu vytvárajú aj prvky odpruženia. Informácie o celkovom výkone automobilka nezverejnila. Tak snáď sa dočkáme na autosalóne v Los Angeles.

gcode_01.jpggcode_02.jpggcode_03.jpggcode_04.jpggcode_05.jpggcode_06.jpggcode_07.jpggcode_08.jpggcode_09.jpggcode_10.jpggcode_11.jpggcode_12.jpggcode_13.jpggcode_14.jpggcode_15.jpggcode_16.jpggcode_17.jpggcode_18.jpggcode_19.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY