vytisknout velikost písma Mercedes-Benz G-Code: Ešte menšie GLA sa predstavuje ako koncept

Mercedes-Benz G-Code: Ešte menšie GLA sa predstavuje ako koncept

Kategória crossoverov nepozná hranice. Ostatne keď môže byť Volkswagen cross up!, prečo by Mercedes nemohol mať v rade G auto menšie ako aktuálne najmenšie GLA. Presne taký voz totiž predstavuje koncept označený ako G-Code. Ak sa dostane do sériovej výroby, potom sa z neho bude konkurencia pre pripravované Audi Q1. 

Štúdia G-Code je dlhá 4100 mm, respektíve je o 317 mm kratšia ako GLA. Súčasne je o 96 mm širšia a o šesť milimetrov vyššia ako spomínaný model. Koncept potom stojí na obrích diskoch veľkosti 21" a na prvý pohľad používa jednu netradičnú "vychytávku". Predná maska ​​svieti, pričom farba svetla sa mení podľa zvoleného jazdného režimu. Ďalšou špecialitou sú dve elektrické kolobežky uložené pod dnom kufra. 

Najzaujímavejší na tomto aute je pohon. Zadnú nápravu poháňa elektromotor, tú prednú potom spaľovací preplňovaný motor, ktorý však pracuje s vodíkom. Elektrická energia sa získava zo slnečného svitu, zo vzduchu prúdiaceho okolo karosérie a elektrickú energiu vytvárajú aj prvky odpruženia. Informácie o celkovom výkone automobilka nezverejnila. Tak snáď sa dočkáme na autosalóne v Los Angeles.

gcode_01.jpggcode_02.jpggcode_03.jpggcode_04.jpggcode_05.jpggcode_06.jpggcode_07.jpggcode_08.jpggcode_09.jpggcode_10.jpggcode_11.jpggcode_12.jpggcode_13.jpggcode_14.jpggcode_15.jpggcode_16.jpggcode_17.jpggcode_18.jpggcode_19.jpg

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY