vytisknout velikost písma Mercedes-Benz G-Code: Ešte menšie GLA sa predstavuje ako koncept

Mercedes-Benz G-Code: Ešte menšie GLA sa predstavuje ako koncept

Kategória crossoverov nepozná hranice. Ostatne keď môže byť Volkswagen cross up!, prečo by Mercedes nemohol mať v rade G auto menšie ako aktuálne najmenšie GLA. Presne taký voz totiž predstavuje koncept označený ako G-Code. Ak sa dostane do sériovej výroby, potom sa z neho bude konkurencia pre pripravované Audi Q1. 

Štúdia G-Code je dlhá 4100 mm, respektíve je o 317 mm kratšia ako GLA. Súčasne je o 96 mm širšia a o šesť milimetrov vyššia ako spomínaný model. Koncept potom stojí na obrích diskoch veľkosti 21" a na prvý pohľad používa jednu netradičnú "vychytávku". Predná maska ​​svieti, pričom farba svetla sa mení podľa zvoleného jazdného režimu. Ďalšou špecialitou sú dve elektrické kolobežky uložené pod dnom kufra. 

Najzaujímavejší na tomto aute je pohon. Zadnú nápravu poháňa elektromotor, tú prednú potom spaľovací preplňovaný motor, ktorý však pracuje s vodíkom. Elektrická energia sa získava zo slnečného svitu, zo vzduchu prúdiaceho okolo karosérie a elektrickú energiu vytvárajú aj prvky odpruženia. Informácie o celkovom výkone automobilka nezverejnila. Tak snáď sa dočkáme na autosalóne v Los Angeles.

gcode_01.jpggcode_02.jpggcode_03.jpggcode_04.jpggcode_05.jpggcode_06.jpggcode_07.jpggcode_08.jpggcode_09.jpggcode_10.jpggcode_11.jpggcode_12.jpggcode_13.jpggcode_14.jpggcode_15.jpggcode_16.jpggcode_17.jpggcode_18.jpggcode_19.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY