vytisknout velikost písma Mercedes-Benz G-Code: Ešte menšie GLA sa predstavuje ako koncept

Mercedes-Benz G-Code: Ešte menšie GLA sa predstavuje ako koncept

Kategória crossoverov nepozná hranice. Ostatne keď môže byť Volkswagen cross up!, prečo by Mercedes nemohol mať v rade G auto menšie ako aktuálne najmenšie GLA. Presne taký voz totiž predstavuje koncept označený ako G-Code. Ak sa dostane do sériovej výroby, potom sa z neho bude konkurencia pre pripravované Audi Q1. 

Štúdia G-Code je dlhá 4100 mm, respektíve je o 317 mm kratšia ako GLA. Súčasne je o 96 mm širšia a o šesť milimetrov vyššia ako spomínaný model. Koncept potom stojí na obrích diskoch veľkosti 21" a na prvý pohľad používa jednu netradičnú "vychytávku". Predná maska ​​svieti, pričom farba svetla sa mení podľa zvoleného jazdného režimu. Ďalšou špecialitou sú dve elektrické kolobežky uložené pod dnom kufra. 

Najzaujímavejší na tomto aute je pohon. Zadnú nápravu poháňa elektromotor, tú prednú potom spaľovací preplňovaný motor, ktorý však pracuje s vodíkom. Elektrická energia sa získava zo slnečného svitu, zo vzduchu prúdiaceho okolo karosérie a elektrickú energiu vytvárajú aj prvky odpruženia. Informácie o celkovom výkone automobilka nezverejnila. Tak snáď sa dočkáme na autosalóne v Los Angeles.

gcode_01.jpggcode_02.jpggcode_03.jpggcode_04.jpggcode_05.jpggcode_06.jpggcode_07.jpggcode_08.jpggcode_09.jpggcode_10.jpggcode_11.jpggcode_12.jpggcode_13.jpggcode_14.jpggcode_15.jpggcode_16.jpggcode_17.jpggcode_18.jpggcode_19.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY