vytisknout velikost písma Mercedes-Benz E63 AMG dostane len pohon všetkých kolies a driftovací režim

Silnejšia z dvoch výkonových verzií ponúkne cez 600 koní.
Mercedes-Benz E63 AMG dostane len pohon všetkých kolies a driftovací režim

Pre veľké Mercedesy AMG vždy platilo, že majú príliš veľa výkonu na zadnej náprave. Utváralo to ale ich celkový charakter a predajcovia pneumatík majiteľom ochotne vystavovali zlaté členskej karty. Tomu bude zrejme koniec, pretože nová generácia Mercedesu E63 AMG dostane výhradne pohon všetkých kolies.

Štvorkolka sa objavila už v minulej generácii, ale bola za príplatok. V Mercedese sa nakoniec rozhodli nasadiť do modelu E63 AMG pohon všetkých kolies 4Matic štandardne. Bude mať ale jednu zaujímavú funkciu: Drift Mode. Podobne ako nový Ford Focus RS aj nový Mercedes E63 AMG uľahčí vodičovi hádzanie zadkom. Navyše koncepcia Mercedesu je na to oveľa vhodnejšia.

Program pre driftovanie bude obsiahnutý v režimoch systému ESP a vodič si ho zvolí prostým otočením ovládača. Elektronika odpojí pohon prednej nápravy a pošle takmer všetok dostupný výkon na zadné kolesá. Stabilizačný systém potom vodičovi pomôže udržať sa v drifte.

Novú generáciu Mercedesu E63 AMG má poháňať dvoma turbodúchadlami preplňovaný osemvalec 4,0 l z Mercedesu AMG GT. Motor V8 5,5 l tým pádom končí. Automobilka ale ponúkne dve verzie. Základná bude mať výkon okolo 426 kW (580 koní), silnejšie E63 AMG S sa s výkonom dostane cez magickú hranicu 600 koní, píše britský Autocar.

Podľa Mercedesu zvládne nový model zrýchlenie z 0 na 100 km/h za menej ako štyri sekundy a najvyššia rýchlosť bude štandardne obmedzená na 250 km/h s tým, že pôjde za príplatok obmedzovač posunúť na 300 km/h.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

včera | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY