vytisknout velikost písma Mercedes-Benz E63 AMG dostane len pohon všetkých kolies a driftovací režim

Silnejšia z dvoch výkonových verzií ponúkne cez 600 koní.
Mercedes-Benz E63 AMG dostane len pohon všetkých kolies a driftovací režim

Pre veľké Mercedesy AMG vždy platilo, že majú príliš veľa výkonu na zadnej náprave. Utváralo to ale ich celkový charakter a predajcovia pneumatík majiteľom ochotne vystavovali zlaté členskej karty. Tomu bude zrejme koniec, pretože nová generácia Mercedesu E63 AMG dostane výhradne pohon všetkých kolies.

Štvorkolka sa objavila už v minulej generácii, ale bola za príplatok. V Mercedese sa nakoniec rozhodli nasadiť do modelu E63 AMG pohon všetkých kolies 4Matic štandardne. Bude mať ale jednu zaujímavú funkciu: Drift Mode. Podobne ako nový Ford Focus RS aj nový Mercedes E63 AMG uľahčí vodičovi hádzanie zadkom. Navyše koncepcia Mercedesu je na to oveľa vhodnejšia.

Program pre driftovanie bude obsiahnutý v režimoch systému ESP a vodič si ho zvolí prostým otočením ovládača. Elektronika odpojí pohon prednej nápravy a pošle takmer všetok dostupný výkon na zadné kolesá. Stabilizačný systém potom vodičovi pomôže udržať sa v drifte.

Novú generáciu Mercedesu E63 AMG má poháňať dvoma turbodúchadlami preplňovaný osemvalec 4,0 l z Mercedesu AMG GT. Motor V8 5,5 l tým pádom končí. Automobilka ale ponúkne dve verzie. Základná bude mať výkon okolo 426 kW (580 koní), silnejšie E63 AMG S sa s výkonom dostane cez magickú hranicu 600 koní, píše britský Autocar.

Podľa Mercedesu zvládne nový model zrýchlenie z 0 na 100 km/h za menej ako štyri sekundy a najvyššia rýchlosť bude štandardne obmedzená na 250 km/h s tým, že pôjde za príplatok obmedzovač posunúť na 300 km/h.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY