vytisknout velikost písma Mercedes-Benz E63 AMG dostane len pohon všetkých kolies a driftovací režim

Silnejšia z dvoch výkonových verzií ponúkne cez 600 koní.
Mercedes-Benz E63 AMG dostane len pohon všetkých kolies a driftovací režim

Pre veľké Mercedesy AMG vždy platilo, že majú príliš veľa výkonu na zadnej náprave. Utváralo to ale ich celkový charakter a predajcovia pneumatík majiteľom ochotne vystavovali zlaté členskej karty. Tomu bude zrejme koniec, pretože nová generácia Mercedesu E63 AMG dostane výhradne pohon všetkých kolies.

Štvorkolka sa objavila už v minulej generácii, ale bola za príplatok. V Mercedese sa nakoniec rozhodli nasadiť do modelu E63 AMG pohon všetkých kolies 4Matic štandardne. Bude mať ale jednu zaujímavú funkciu: Drift Mode. Podobne ako nový Ford Focus RS aj nový Mercedes E63 AMG uľahčí vodičovi hádzanie zadkom. Navyše koncepcia Mercedesu je na to oveľa vhodnejšia.

Program pre driftovanie bude obsiahnutý v režimoch systému ESP a vodič si ho zvolí prostým otočením ovládača. Elektronika odpojí pohon prednej nápravy a pošle takmer všetok dostupný výkon na zadné kolesá. Stabilizačný systém potom vodičovi pomôže udržať sa v drifte.

Novú generáciu Mercedesu E63 AMG má poháňať dvoma turbodúchadlami preplňovaný osemvalec 4,0 l z Mercedesu AMG GT. Motor V8 5,5 l tým pádom končí. Automobilka ale ponúkne dve verzie. Základná bude mať výkon okolo 426 kW (580 koní), silnejšie E63 AMG S sa s výkonom dostane cez magickú hranicu 600 koní, píše britský Autocar.

Podľa Mercedesu zvládne nový model zrýchlenie z 0 na 100 km/h za menej ako štyri sekundy a najvyššia rýchlosť bude štandardne obmedzená na 250 km/h s tým, že pôjde za príplatok obmedzovač posunúť na 300 km/h.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY