vytisknout velikost písma Mercedes-Benz E63 AMG dostane len pohon všetkých kolies a driftovací režim

Silnejšia z dvoch výkonových verzií ponúkne cez 600 koní.
Mercedes-Benz E63 AMG dostane len pohon všetkých kolies a driftovací režim

Pre veľké Mercedesy AMG vždy platilo, že majú príliš veľa výkonu na zadnej náprave. Utváralo to ale ich celkový charakter a predajcovia pneumatík majiteľom ochotne vystavovali zlaté členskej karty. Tomu bude zrejme koniec, pretože nová generácia Mercedesu E63 AMG dostane výhradne pohon všetkých kolies.

Štvorkolka sa objavila už v minulej generácii, ale bola za príplatok. V Mercedese sa nakoniec rozhodli nasadiť do modelu E63 AMG pohon všetkých kolies 4Matic štandardne. Bude mať ale jednu zaujímavú funkciu: Drift Mode. Podobne ako nový Ford Focus RS aj nový Mercedes E63 AMG uľahčí vodičovi hádzanie zadkom. Navyše koncepcia Mercedesu je na to oveľa vhodnejšia.

Program pre driftovanie bude obsiahnutý v režimoch systému ESP a vodič si ho zvolí prostým otočením ovládača. Elektronika odpojí pohon prednej nápravy a pošle takmer všetok dostupný výkon na zadné kolesá. Stabilizačný systém potom vodičovi pomôže udržať sa v drifte.

Novú generáciu Mercedesu E63 AMG má poháňať dvoma turbodúchadlami preplňovaný osemvalec 4,0 l z Mercedesu AMG GT. Motor V8 5,5 l tým pádom končí. Automobilka ale ponúkne dve verzie. Základná bude mať výkon okolo 426 kW (580 koní), silnejšie E63 AMG S sa s výkonom dostane cez magickú hranicu 600 koní, píše britský Autocar.

Podľa Mercedesu zvládne nový model zrýchlenie z 0 na 100 km/h za menej ako štyri sekundy a najvyššia rýchlosť bude štandardne obmedzená na 250 km/h s tým, že pôjde za príplatok obmedzovač posunúť na 300 km/h.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY