vytisknout velikost písma Mercedes-Benz E63 AMG dostane len pohon všetkých kolies a driftovací režim

Silnejšia z dvoch výkonových verzií ponúkne cez 600 koní.
Mercedes-Benz E63 AMG dostane len pohon všetkých kolies a driftovací režim

Pre veľké Mercedesy AMG vždy platilo, že majú príliš veľa výkonu na zadnej náprave. Utváralo to ale ich celkový charakter a predajcovia pneumatík majiteľom ochotne vystavovali zlaté členskej karty. Tomu bude zrejme koniec, pretože nová generácia Mercedesu E63 AMG dostane výhradne pohon všetkých kolies.

Štvorkolka sa objavila už v minulej generácii, ale bola za príplatok. V Mercedese sa nakoniec rozhodli nasadiť do modelu E63 AMG pohon všetkých kolies 4Matic štandardne. Bude mať ale jednu zaujímavú funkciu: Drift Mode. Podobne ako nový Ford Focus RS aj nový Mercedes E63 AMG uľahčí vodičovi hádzanie zadkom. Navyše koncepcia Mercedesu je na to oveľa vhodnejšia.

Program pre driftovanie bude obsiahnutý v režimoch systému ESP a vodič si ho zvolí prostým otočením ovládača. Elektronika odpojí pohon prednej nápravy a pošle takmer všetok dostupný výkon na zadné kolesá. Stabilizačný systém potom vodičovi pomôže udržať sa v drifte.

Novú generáciu Mercedesu E63 AMG má poháňať dvoma turbodúchadlami preplňovaný osemvalec 4,0 l z Mercedesu AMG GT. Motor V8 5,5 l tým pádom končí. Automobilka ale ponúkne dve verzie. Základná bude mať výkon okolo 426 kW (580 koní), silnejšie E63 AMG S sa s výkonom dostane cez magickú hranicu 600 koní, píše britský Autocar.

Podľa Mercedesu zvládne nový model zrýchlenie z 0 na 100 km/h za menej ako štyri sekundy a najvyššia rýchlosť bude štandardne obmedzená na 250 km/h s tým, že pôjde za príplatok obmedzovač posunúť na 300 km/h.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY