vytisknout velikost písma Mercedes-Benz E 63 AMG z dielní Brabus: 850 koní pre decentný kombík

Tuningová spoločnosť Brabus cez víkend predstavila svoju prestavbu aktuálnej verzie kombi Mercedes-Benz E 63 AMG. Vozidlo budí dojem "rýchleho", ale 850 koní by ste mu asi netipovali...
Mercedes-Benz E 63 AMG z dielní Brabus: 850 koní pre decentný kombík
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz E 63 AMG
  2. Fotogaléria

V Brabuse ladia všetko, čo má na kapote trojcípu hviezdu, či už ide o luxusný sedan Mercedes-Benz Brabus 60 S Dragon, off-road Mercedes-Benz Brabus B63S alebo sanitky Mercedes-Benz Sprinter Brabus s motormi V8. Na autosalóne v Essene sa teraz Brabus blysol sadou prvkov pre aktuálne prevedenie Mercedes-Benz E 63 AMG s karosériou kombi. Ak čakáte modifikáciu staršej stavby Mercedes-Benz Brabus E V12 Cabrio, budete asi prekvapení, že okrem farby toho tieto dva vozy veľa spoločného nemajú.

850 koní a z 0 na 100 km/h za 3,1 s: v celku svižný kombík...

Novinka z dielní Brabusu prináša predovšetkým opäť výrazne modifikovaný motor, tentoraz v podobe osemvalca AMG, ktorý poznáme aj z nového sedanu Mercedes-Benz S 63 AMG. Prevŕtaný bol z 5,5 l na 5,9 l a okrem upraveného programu riadiacej jednotky dostal predovšetkým pár väčších turbodúchadiel alebo nový výfukový trakt. Výsledkom je razantný posilnenie z východiskových 585 koní (430 kW) a 800 Nm až na výsledných 850 koní (625 kW), pričom krútiaci moment je s ohľadom na zachovanie rozumnej životnosti pohonnej sústavy elektronicky obmedzený na 1 150 Nm.

Pripomeňme, že je to o plných 50 koní viac, ako dávajú doterajšie dvanásťvalce Brabus s objemom 6,3 l! A teraz k jazdným výkonom. Stredné kombi Mercedes-Benz s vyššie popísaným motorom zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,1 s a dosiahne rýchlosti obmedzenej na 300 km/h Ak si priplatíte za špeciálne pneumatiky, zvýšia vám v Brabuse limit na 350 km/h.

Mercedes E Wagon Brabus 12.jpgMercedes E Wagon Brabus 10.jpgMercedes E Wagon Brabus 09.jpgMercedes E Wagon Brabus 13.jpgMercedes E Wagon Brabus 16.jpgMercedes E Wagon Brabus 17.jpg
Pri ladení interiéru podľa priania zákazníka sa iniciatíve medze nekladú...

Po týchto údajoch už asi nič zaujímavejšie uviesť nemôžeme, napriek tomu to aspoň skúsme. V rámci modifikácií tohto kombi pripravili v Brabuse upravený podvozok s paletou liatych ráfikov do priemeru 20 palcov, aerodynamické doplnky z uhlíkových kompozitov a modifikácie interiéru, u ktorých možno vyberať zo širokej škály čalúnnických aj obkladových materiálov.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY