vytisknout velikost písma Mercedes-Benz E 63 AMG z dielní Brabus: 850 koní pre decentný kombík

Tuningová spoločnosť Brabus cez víkend predstavila svoju prestavbu aktuálnej verzie kombi Mercedes-Benz E 63 AMG. Vozidlo budí dojem "rýchleho", ale 850 koní by ste mu asi netipovali...
Mercedes-Benz E 63 AMG z dielní Brabus: 850 koní pre decentný kombík
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz E 63 AMG
  2. Fotogaléria

V Brabuse ladia všetko, čo má na kapote trojcípu hviezdu, či už ide o luxusný sedan Mercedes-Benz Brabus 60 S Dragon, off-road Mercedes-Benz Brabus B63S alebo sanitky Mercedes-Benz Sprinter Brabus s motormi V8. Na autosalóne v Essene sa teraz Brabus blysol sadou prvkov pre aktuálne prevedenie Mercedes-Benz E 63 AMG s karosériou kombi. Ak čakáte modifikáciu staršej stavby Mercedes-Benz Brabus E V12 Cabrio, budete asi prekvapení, že okrem farby toho tieto dva vozy veľa spoločného nemajú.

850 koní a z 0 na 100 km/h za 3,1 s: v celku svižný kombík...

Novinka z dielní Brabusu prináša predovšetkým opäť výrazne modifikovaný motor, tentoraz v podobe osemvalca AMG, ktorý poznáme aj z nového sedanu Mercedes-Benz S 63 AMG. Prevŕtaný bol z 5,5 l na 5,9 l a okrem upraveného programu riadiacej jednotky dostal predovšetkým pár väčších turbodúchadiel alebo nový výfukový trakt. Výsledkom je razantný posilnenie z východiskových 585 koní (430 kW) a 800 Nm až na výsledných 850 koní (625 kW), pričom krútiaci moment je s ohľadom na zachovanie rozumnej životnosti pohonnej sústavy elektronicky obmedzený na 1 150 Nm.

Pripomeňme, že je to o plných 50 koní viac, ako dávajú doterajšie dvanásťvalce Brabus s objemom 6,3 l! A teraz k jazdným výkonom. Stredné kombi Mercedes-Benz s vyššie popísaným motorom zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,1 s a dosiahne rýchlosti obmedzenej na 300 km/h Ak si priplatíte za špeciálne pneumatiky, zvýšia vám v Brabuse limit na 350 km/h.

Mercedes E Wagon Brabus 12.jpgMercedes E Wagon Brabus 10.jpgMercedes E Wagon Brabus 09.jpgMercedes E Wagon Brabus 13.jpgMercedes E Wagon Brabus 16.jpgMercedes E Wagon Brabus 17.jpg
Pri ladení interiéru podľa priania zákazníka sa iniciatíve medze nekladú...

Po týchto údajoch už asi nič zaujímavejšie uviesť nemôžeme, napriek tomu to aspoň skúsme. V rámci modifikácií tohto kombi pripravili v Brabuse upravený podvozok s paletou liatych ráfikov do priemeru 20 palcov, aerodynamické doplnky z uhlíkových kompozitov a modifikácie interiéru, u ktorých možno vyberať zo širokej škály čalúnnických aj obkladových materiálov.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY