vytisknout velikost písma Mercedes-Benz E 63 AMG z dielní Brabus: 850 koní pre decentný kombík

Tuningová spoločnosť Brabus cez víkend predstavila svoju prestavbu aktuálnej verzie kombi Mercedes-Benz E 63 AMG. Vozidlo budí dojem "rýchleho", ale 850 koní by ste mu asi netipovali...
Mercedes-Benz E 63 AMG z dielní Brabus: 850 koní pre decentný kombík
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz E 63 AMG
  2. Fotogaléria

V Brabuse ladia všetko, čo má na kapote trojcípu hviezdu, či už ide o luxusný sedan Mercedes-Benz Brabus 60 S Dragon, off-road Mercedes-Benz Brabus B63S alebo sanitky Mercedes-Benz Sprinter Brabus s motormi V8. Na autosalóne v Essene sa teraz Brabus blysol sadou prvkov pre aktuálne prevedenie Mercedes-Benz E 63 AMG s karosériou kombi. Ak čakáte modifikáciu staršej stavby Mercedes-Benz Brabus E V12 Cabrio, budete asi prekvapení, že okrem farby toho tieto dva vozy veľa spoločného nemajú.

850 koní a z 0 na 100 km/h za 3,1 s: v celku svižný kombík...

Novinka z dielní Brabusu prináša predovšetkým opäť výrazne modifikovaný motor, tentoraz v podobe osemvalca AMG, ktorý poznáme aj z nového sedanu Mercedes-Benz S 63 AMG. Prevŕtaný bol z 5,5 l na 5,9 l a okrem upraveného programu riadiacej jednotky dostal predovšetkým pár väčších turbodúchadiel alebo nový výfukový trakt. Výsledkom je razantný posilnenie z východiskových 585 koní (430 kW) a 800 Nm až na výsledných 850 koní (625 kW), pričom krútiaci moment je s ohľadom na zachovanie rozumnej životnosti pohonnej sústavy elektronicky obmedzený na 1 150 Nm.

Pripomeňme, že je to o plných 50 koní viac, ako dávajú doterajšie dvanásťvalce Brabus s objemom 6,3 l! A teraz k jazdným výkonom. Stredné kombi Mercedes-Benz s vyššie popísaným motorom zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,1 s a dosiahne rýchlosti obmedzenej na 300 km/h Ak si priplatíte za špeciálne pneumatiky, zvýšia vám v Brabuse limit na 350 km/h.

Mercedes E Wagon Brabus 12.jpgMercedes E Wagon Brabus 10.jpgMercedes E Wagon Brabus 09.jpgMercedes E Wagon Brabus 13.jpgMercedes E Wagon Brabus 16.jpgMercedes E Wagon Brabus 17.jpg
Pri ladení interiéru podľa priania zákazníka sa iniciatíve medze nekladú...

Po týchto údajoch už asi nič zaujímavejšie uviesť nemôžeme, napriek tomu to aspoň skúsme. V rámci modifikácií tohto kombi pripravili v Brabuse upravený podvozok s paletou liatych ráfikov do priemeru 20 palcov, aerodynamické doplnky z uhlíkových kompozitov a modifikácie interiéru, u ktorých možno vyberať zo širokej škály čalúnnických aj obkladových materiálov.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY