vytisknout velikost písma Mercedes-Benz E 63 AMG z dielní Brabus: 850 koní pre decentný kombík

Tuningová spoločnosť Brabus cez víkend predstavila svoju prestavbu aktuálnej verzie kombi Mercedes-Benz E 63 AMG. Vozidlo budí dojem "rýchleho", ale 850 koní by ste mu asi netipovali...
Mercedes-Benz E 63 AMG z dielní Brabus: 850 koní pre decentný kombík
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz E 63 AMG
  2. Fotogaléria

V Brabuse ladia všetko, čo má na kapote trojcípu hviezdu, či už ide o luxusný sedan Mercedes-Benz Brabus 60 S Dragon, off-road Mercedes-Benz Brabus B63S alebo sanitky Mercedes-Benz Sprinter Brabus s motormi V8. Na autosalóne v Essene sa teraz Brabus blysol sadou prvkov pre aktuálne prevedenie Mercedes-Benz E 63 AMG s karosériou kombi. Ak čakáte modifikáciu staršej stavby Mercedes-Benz Brabus E V12 Cabrio, budete asi prekvapení, že okrem farby toho tieto dva vozy veľa spoločného nemajú.

850 koní a z 0 na 100 km/h za 3,1 s: v celku svižný kombík...

Novinka z dielní Brabusu prináša predovšetkým opäť výrazne modifikovaný motor, tentoraz v podobe osemvalca AMG, ktorý poznáme aj z nového sedanu Mercedes-Benz S 63 AMG. Prevŕtaný bol z 5,5 l na 5,9 l a okrem upraveného programu riadiacej jednotky dostal predovšetkým pár väčších turbodúchadiel alebo nový výfukový trakt. Výsledkom je razantný posilnenie z východiskových 585 koní (430 kW) a 800 Nm až na výsledných 850 koní (625 kW), pričom krútiaci moment je s ohľadom na zachovanie rozumnej životnosti pohonnej sústavy elektronicky obmedzený na 1 150 Nm.

Pripomeňme, že je to o plných 50 koní viac, ako dávajú doterajšie dvanásťvalce Brabus s objemom 6,3 l! A teraz k jazdným výkonom. Stredné kombi Mercedes-Benz s vyššie popísaným motorom zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,1 s a dosiahne rýchlosti obmedzenej na 300 km/h Ak si priplatíte za špeciálne pneumatiky, zvýšia vám v Brabuse limit na 350 km/h.

Mercedes E Wagon Brabus 12.jpgMercedes E Wagon Brabus 10.jpgMercedes E Wagon Brabus 09.jpgMercedes E Wagon Brabus 13.jpgMercedes E Wagon Brabus 16.jpgMercedes E Wagon Brabus 17.jpg
Pri ladení interiéru podľa priania zákazníka sa iniciatíve medze nekladú...

Po týchto údajoch už asi nič zaujímavejšie uviesť nemôžeme, napriek tomu to aspoň skúsme. V rámci modifikácií tohto kombi pripravili v Brabuse upravený podvozok s paletou liatych ráfikov do priemeru 20 palcov, aerodynamické doplnky z uhlíkových kompozitov a modifikácie interiéru, u ktorých možno vyberať zo širokej škály čalúnnických aj obkladových materiálov.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY