vytisknout velikost písma Mercedes-Benz CLS dostal radové šesťvalce, hybrid a techniku triedy E

Tretia generácia Mercedesu CLS má úplne nové motory. Pod kapotou nechýba ani mild-hybrid a 48V elektrický systém. Technika vo veľkom pochádza zo sedanu triedy E.
Mercedes-Benz CLS dostal radové šesťvalce, hybrid a techniku triedy E

Tretia generácia Mercedesu CLS, ktorý vlastne založil kategóriu tzv. "štvordverových kupé", zažíva svoju premiéru na autosalóne v Los Angeles. Ako sa dalo čakať, ohľadom techniky nového CLS sa nekoná žiadne veľké prekvapenie. Novinka si berie platformu a základné časti zo sedanu Mercedes-Benz triedy E. Iste, podvozok sa dočká iného nastavenia a CLS sa zaradí nad triedu E, hlavne teda cenovo.

Mercedes-Benz-CLS-39.jpgMercedes-Benz-CLS-42.jpg

Dizajn nového modelu je ovplyvnený nedávnymi konceptmi Mercedesu a podľa automobilky naznačuje, ako budú budúce Mercedesy vyzerať. Nechceme sa pasovať do role odborníkov na dizajn, takže si vzhľad nového CLS ohodnoťte sami. Nepochybujeme o tom, že dizajn vyvolá kontroverziu, ale ak niektoré auto dokáže vyvolávať aspoň nejaké emócie, je to určite dobre.

Pod kapotou nájdeme nové radové šesťvalce, ku ktorým sa Mercedes postupne vracia. Na európskom trhu sú zatiaľ k dispozícii vznetové verzie CLS 350d a CLS 400D, respektíve zážihová CLS 450. Pohon všetkých kolies 4Matic je u nich štandardom, rovnako tak deväťstupňový automat. Mercedes si automaty robí sám a nepreberá, na rozdiel od konkurencie, skrine napríklad od ZF.

Šesťvalec v prevedení CLS 350d má jedno turbo, výkon 210 kW (286 k) a krútiaci moment 600 Nm. Na 100 km/h akceleruje za 5,7 s. Verzia 400D má dve turbá, výkon 250 kW (340 k) a krútiaci moment 700 Nm. Stovku zvládne za rovných päť sekúnd. U vrcholného naftového motora je zaujímavé použitie premenného časovania a zdvihu ventilov.

Benzínový šesťvalec CLS 450 má opäť objem troch litrov a usporiadanie valcov v rade. Výkon motora je 270 kW (367 k) a krútiaci moment 500 Nm. Štandardne je motor spojený s mild-hybridným systémom a jeho štartér-generátor vie poskytnúť asistenčný výkon 16 kW (22 k) a hlavne krútiaci moment 250 Nm. Vďaka tomu dostalo benzínové CLS 48V elektrický systém. Na stovku akceleruje mild-hybrid za 4,8 sekundy.

Časom dorazia aj dvojlitrové štvorvalce v iných verziách a bude aj preplňovaný osemvalec a šesťvalec AMG. Slabší ponesie označenie CLS 53 AMG a dostane šesťvalec, silnejšie CLS 63 AMG dorazí s osemvalcom. O tom sa ale oficiálne dozvieme až neskôr. Navyše sa povráva, že CLS bude prvé hybridné AMG.

Mercedes-Benz-CLS-23.jpgMercedes-Benz-CLS-30.jpg

Pretože sa bavíme o novom Mercedesu, asi nemá cenu rozpisovať sa o všetkých bezpečnostných a asistenčných systémoch na palube, pretože to by sme mohli rovno vydať celú knihu. Ale zaujímavé sú napríklad predné full LED svetlá, ktoré majú podľa automobilky údajne dosvit až 650 metrov. Mercedes začne nové CLS vyrábať čoskoro. Prvé kusy, ktoré zamieria k zákazníkom, môžu byť tradične označené ako Edition 1 so špeciálnou výbavou navyše a plaketkou pripomínajúcou prvú sériu nového modelu.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY