vytisknout velikost písma Mercedes-Benz CLK GTR: Kúpte si závodný špeciál za 2 milióny

Mercedes-Benz CLK GTR: Kúpte si závodný špeciál za 2 milióny

Ak máte dostatočné príjmy a hľadáte auto, ktoré len tak na ceste nestretnete, potom sa vám ponúka jedna veľmi zaujímavá možnosť. Na James Edition sa aktuálne predáva Mercedes-Benz CLK GTR, čo nie je nič menšieho, než pretekársky špeciál určený pre bežnú prevádzku. 

CLK GTR používa pred zadnou nápravou umiestnený šesťlitrový dvanásťvalec. Maximálny výkon dosahuje na 464 kW (631 k), krútiaci moment vrcholí hodnotou 731 Nm. Poháňaná je zadná náprava cez šesťstupňovú sekvenčnú prevodovku. Stovka prebehne za 3,7 s, maximálna rýchlosť činí 320 km/h. 

Celkovo vzniklo dvadsať kupé a päť roadsterov, CLK GTR sa dočkalo zápisu do Guinessovej knihy rekordov ako vôbec najdrahší sériovo vyrábaný automobil. Tieto dve skutočnosti dávajú tušiť, že predávaný exemplár z roku 1999, ktorý má najazdených iba 4130 km, nebude lacná záležitosť. 
Cena? Bezmála dva milióny eur. Presne povedané stojí tento unikát 1 974 790 eur.

clk_gtr_1.jpgclk_gtr_2.jpgclk_gtr_3.jpgclk_gtr_4.jpgclk_gtr_5.jpgclk_gtr_6.jpgclk_gtr_7.jpgclk_gtr_8.jpg 

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY