vytisknout velikost písma Mercedes-Benz CLK GTR: Kúpte si závodný špeciál za 2 milióny

Mercedes-Benz CLK GTR: Kúpte si závodný špeciál za 2 milióny

Ak máte dostatočné príjmy a hľadáte auto, ktoré len tak na ceste nestretnete, potom sa vám ponúka jedna veľmi zaujímavá možnosť. Na James Edition sa aktuálne predáva Mercedes-Benz CLK GTR, čo nie je nič menšieho, než pretekársky špeciál určený pre bežnú prevádzku. 

CLK GTR používa pred zadnou nápravou umiestnený šesťlitrový dvanásťvalec. Maximálny výkon dosahuje na 464 kW (631 k), krútiaci moment vrcholí hodnotou 731 Nm. Poháňaná je zadná náprava cez šesťstupňovú sekvenčnú prevodovku. Stovka prebehne za 3,7 s, maximálna rýchlosť činí 320 km/h. 

Celkovo vzniklo dvadsať kupé a päť roadsterov, CLK GTR sa dočkalo zápisu do Guinessovej knihy rekordov ako vôbec najdrahší sériovo vyrábaný automobil. Tieto dve skutočnosti dávajú tušiť, že predávaný exemplár z roku 1999, ktorý má najazdených iba 4130 km, nebude lacná záležitosť. 
Cena? Bezmála dva milióny eur. Presne povedané stojí tento unikát 1 974 790 eur.

clk_gtr_1.jpgclk_gtr_2.jpgclk_gtr_3.jpgclk_gtr_4.jpgclk_gtr_5.jpgclk_gtr_6.jpgclk_gtr_7.jpgclk_gtr_8.jpg 

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY