vytisknout velikost písma Mercedes-Benz CLA v najlacnejšej verzii 180 CDI s motorom Renault

Automobilka Mercedes-Benz ďalej rozširuje škálu verzií svojej modelovej rady CLA. A to z oboch strán.
Mercedes-Benz CLA v najlacnejšej verzii 180 CDI s motorom Renault

Hoci väčšina priaznivcov rýchlych kompaktných áut v duchu opakuje formulu Mercedes-Benz CLA 45 AMG, značka Mercedes-Benz teraz prichádza s trochu civilnejšími verziami. Za zmienku stojí hlavne nový základ ponuky v podobe najslabšieho modelu Mercedes-Benz CLA 180 CDI so známym vznetovým štvorvalcom Renault dCi (K Series) 1 461 ccm, ktorý už niekoľko mesiacov figuruje aj v iných malých mercedesoch (u nich bol po čiastkových úpravách preznačený na OM607 DE15).

V prípade modelu CLA 180 CDI zostáva naladený na 109 koní (80 kW), teda rovnako ako napríklad pri Dacii Duster, pričom krútiaci moment bol mierne navýšený na 260 Nm. V kombinácii s manuálne radenou šesťstupňovou prevodovkou základnej verzie kompaktného sedanu CLA zaistí zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 11,6 s a dosiahnutie rýchlosti 205 km/h pri priemernej spotrebe 3,9 l/100 km.

Mercedes CLA 250 Sport 2.jpgMercedes CLA 250 Sport 4.jpgMercedes CLA 250 Sport 3.jpg
Mercedes-Benz CLA 250 Sport

Ďalšou novinkou je v rámci radu A/CLA séria verzií A 250 Sport 4MATIC, CLA 250 Šport a CLA 250 Sport 4MATIC. Na prvý pohľad si na týchto vozňoch všimneme hlavne špeciálnych emblémov, červeno sfarbených detailov a radu dielov z programu AMG. Medzi ne patrí okrem osemnásťpalcových ráfikov tiež tuhšie pruženie a upravený výfuk s "drsnejším" zvukom. O pohon sa stará nezmenená podoba zážihového štvorvalca M270 DE20, ktorý z objemu 2,0 l dosahuje výkon 211 koní (155 kW) a krútiaci moment 350 Nm.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY