vytisknout velikost písma Mercedes-Benz CLA v najlacnejšej verzii 180 CDI s motorom Renault

Automobilka Mercedes-Benz ďalej rozširuje škálu verzií svojej modelovej rady CLA. A to z oboch strán.
Mercedes-Benz CLA v najlacnejšej verzii 180 CDI s motorom Renault

Hoci väčšina priaznivcov rýchlych kompaktných áut v duchu opakuje formulu Mercedes-Benz CLA 45 AMG, značka Mercedes-Benz teraz prichádza s trochu civilnejšími verziami. Za zmienku stojí hlavne nový základ ponuky v podobe najslabšieho modelu Mercedes-Benz CLA 180 CDI so známym vznetovým štvorvalcom Renault dCi (K Series) 1 461 ccm, ktorý už niekoľko mesiacov figuruje aj v iných malých mercedesoch (u nich bol po čiastkových úpravách preznačený na OM607 DE15).

V prípade modelu CLA 180 CDI zostáva naladený na 109 koní (80 kW), teda rovnako ako napríklad pri Dacii Duster, pričom krútiaci moment bol mierne navýšený na 260 Nm. V kombinácii s manuálne radenou šesťstupňovou prevodovkou základnej verzie kompaktného sedanu CLA zaistí zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 11,6 s a dosiahnutie rýchlosti 205 km/h pri priemernej spotrebe 3,9 l/100 km.

Mercedes CLA 250 Sport 2.jpgMercedes CLA 250 Sport 4.jpgMercedes CLA 250 Sport 3.jpg
Mercedes-Benz CLA 250 Sport

Ďalšou novinkou je v rámci radu A/CLA séria verzií A 250 Sport 4MATIC, CLA 250 Šport a CLA 250 Sport 4MATIC. Na prvý pohľad si na týchto vozňoch všimneme hlavne špeciálnych emblémov, červeno sfarbených detailov a radu dielov z programu AMG. Medzi ne patrí okrem osemnásťpalcových ráfikov tiež tuhšie pruženie a upravený výfuk s "drsnejším" zvukom. O pohon sa stará nezmenená podoba zážihového štvorvalca M270 DE20, ktorý z objemu 2,0 l dosahuje výkon 211 koní (155 kW) a krútiaci moment 350 Nm.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY