vytisknout velikost písma Mercedes-Benz CLA v najlacnejšej verzii 180 CDI s motorom Renault

Automobilka Mercedes-Benz ďalej rozširuje škálu verzií svojej modelovej rady CLA. A to z oboch strán.
Mercedes-Benz CLA v najlacnejšej verzii 180 CDI s motorom Renault

Hoci väčšina priaznivcov rýchlych kompaktných áut v duchu opakuje formulu Mercedes-Benz CLA 45 AMG, značka Mercedes-Benz teraz prichádza s trochu civilnejšími verziami. Za zmienku stojí hlavne nový základ ponuky v podobe najslabšieho modelu Mercedes-Benz CLA 180 CDI so známym vznetovým štvorvalcom Renault dCi (K Series) 1 461 ccm, ktorý už niekoľko mesiacov figuruje aj v iných malých mercedesoch (u nich bol po čiastkových úpravách preznačený na OM607 DE15).

V prípade modelu CLA 180 CDI zostáva naladený na 109 koní (80 kW), teda rovnako ako napríklad pri Dacii Duster, pričom krútiaci moment bol mierne navýšený na 260 Nm. V kombinácii s manuálne radenou šesťstupňovou prevodovkou základnej verzie kompaktného sedanu CLA zaistí zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 11,6 s a dosiahnutie rýchlosti 205 km/h pri priemernej spotrebe 3,9 l/100 km.

Mercedes CLA 250 Sport 2.jpgMercedes CLA 250 Sport 4.jpgMercedes CLA 250 Sport 3.jpg
Mercedes-Benz CLA 250 Sport

Ďalšou novinkou je v rámci radu A/CLA séria verzií A 250 Sport 4MATIC, CLA 250 Šport a CLA 250 Sport 4MATIC. Na prvý pohľad si na týchto vozňoch všimneme hlavne špeciálnych emblémov, červeno sfarbených detailov a radu dielov z programu AMG. Medzi ne patrí okrem osemnásťpalcových ráfikov tiež tuhšie pruženie a upravený výfuk s "drsnejším" zvukom. O pohon sa stará nezmenená podoba zážihového štvorvalca M270 DE20, ktorý z objemu 2,0 l dosahuje výkon 211 koní (155 kW) a krútiaci moment 350 Nm.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY