vytisknout velikost písma Mercedes-Benz CLA v najlacnejšej verzii 180 CDI s motorom Renault

Automobilka Mercedes-Benz ďalej rozširuje škálu verzií svojej modelovej rady CLA. A to z oboch strán.
Mercedes-Benz CLA v najlacnejšej verzii 180 CDI s motorom Renault

Hoci väčšina priaznivcov rýchlych kompaktných áut v duchu opakuje formulu Mercedes-Benz CLA 45 AMG, značka Mercedes-Benz teraz prichádza s trochu civilnejšími verziami. Za zmienku stojí hlavne nový základ ponuky v podobe najslabšieho modelu Mercedes-Benz CLA 180 CDI so známym vznetovým štvorvalcom Renault dCi (K Series) 1 461 ccm, ktorý už niekoľko mesiacov figuruje aj v iných malých mercedesoch (u nich bol po čiastkových úpravách preznačený na OM607 DE15).

V prípade modelu CLA 180 CDI zostáva naladený na 109 koní (80 kW), teda rovnako ako napríklad pri Dacii Duster, pričom krútiaci moment bol mierne navýšený na 260 Nm. V kombinácii s manuálne radenou šesťstupňovou prevodovkou základnej verzie kompaktného sedanu CLA zaistí zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 11,6 s a dosiahnutie rýchlosti 205 km/h pri priemernej spotrebe 3,9 l/100 km.

Mercedes CLA 250 Sport 2.jpgMercedes CLA 250 Sport 4.jpgMercedes CLA 250 Sport 3.jpg
Mercedes-Benz CLA 250 Sport

Ďalšou novinkou je v rámci radu A/CLA séria verzií A 250 Sport 4MATIC, CLA 250 Šport a CLA 250 Sport 4MATIC. Na prvý pohľad si na týchto vozňoch všimneme hlavne špeciálnych emblémov, červeno sfarbených detailov a radu dielov z programu AMG. Medzi ne patrí okrem osemnásťpalcových ráfikov tiež tuhšie pruženie a upravený výfuk s "drsnejším" zvukom. O pohon sa stará nezmenená podoba zážihového štvorvalca M270 DE20, ktorý z objemu 2,0 l dosahuje výkon 211 koní (155 kW) a krútiaci moment 350 Nm.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY