vytisknout velikost písma Mercedes-Benz CLA má po decentnom facelifte. Ukáže sa v New Yorku

Mercedes-Benz CLA má po decentnom facelifte. Ukáže sa v New Yorku

Ďalšie premiérou pre autosalón v New Yorku je modernizovaný Mercedes-Benz CLA a CLA Shooting Brake. Zásadné zmeny však nečakajte. Decentne bol vylepšený vzhľad a pár noviniek sa nasťahovalo do interiéru.

Modernizovaný Mercedes CLA a CLA Shooting Brake spoznáte hlavne podľa upraveného predného nárazníka a masky chladiča, ktorá je štandardne čierna. Drobné úpravy sa týkajú aj zadného nárazníka a koncoviek výfuku. Do ponuky potom dorazili aj nové päťlúčové disky, ktoré budú dostupné v dvoch farebných odtieňoch.

Viac zmien sa týka interiéru, kam sa napríklad nasťahoval nový tenší displej multimediálneho systému, nové dekory a lepšie čalúnenie. Upravoval sa aj prístrojový štít a rozšírená bola aj výbava. CLA aj CLA SB teraz môžu mať napríklad bezdotykové otváranie kufra, systémy Apple CarPlay a Android Auto, objavuje sa taktiež prednárazový systém alebo diódové hlavné svetlá.

Ponuka motorizácií začína na vykonanie CLA 180 d, čo je naftová tisícpäťstovka s objemom 1461 cm3 a s výkonom 80 kW (109 k). Taký Mercedes zvládne stovku za 11,6 s (respektíve 11,9 s v kombinácii s automatom), na druhej strane má byť hlavnou výhodou spotreba, ktorá sa podľa oficiálnych údajov pohybuje vo verzii BlueEfficiency Edition pod štyrmi litrami.

V prípade benzínových motorov tvorí polovicu ponuky preplňovaná tisícšesťstovka, ktorá v základnej variante 180 disponuje parametrami 90 kW (122 k). Na vrchole stále stojí prevedenie AMG s preplňovaným dvojlitrom s výkonom 280 kW (381 k) a s krútiacim momentom 475 Nm, ktorého sa mimochodom tiež týka pár zmien.

Napríklad diódové svetlá sú teraz štandardom, upravovala sa aerodynamika tak, aby sa znížil odpor vzduchu a v interiéri nájdeme opäť upravený prístrojový štít.

Oficiálnu premiéru má modernizované CLA naplánovanú na budúci týždeň, kedy začne autosalón v New Yorku.

face_22.jpgface_23.jpgface_24.jpgface_13.jpgface_14.jpgface_15.jpgface_16.jpgface_19.jpgface_20.jpgface_21.jpgface_17.jpgface_18.jpgface_02.jpgface_01.jpgface_03.jpgface_04.jpgface_05.jpgface_06.jpgface_07.jpgface_08.jpgface_09.jpgface_10.jpgface_11.jpgface_12.jpg
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY