vytisknout velikost písma Mercedes-Benz CLA má po decentnom facelifte. Ukáže sa v New Yorku

Mercedes-Benz CLA má po decentnom facelifte. Ukáže sa v New Yorku

Ďalšie premiérou pre autosalón v New Yorku je modernizovaný Mercedes-Benz CLA a CLA Shooting Brake. Zásadné zmeny však nečakajte. Decentne bol vylepšený vzhľad a pár noviniek sa nasťahovalo do interiéru.

Modernizovaný Mercedes CLA a CLA Shooting Brake spoznáte hlavne podľa upraveného predného nárazníka a masky chladiča, ktorá je štandardne čierna. Drobné úpravy sa týkajú aj zadného nárazníka a koncoviek výfuku. Do ponuky potom dorazili aj nové päťlúčové disky, ktoré budú dostupné v dvoch farebných odtieňoch.

Viac zmien sa týka interiéru, kam sa napríklad nasťahoval nový tenší displej multimediálneho systému, nové dekory a lepšie čalúnenie. Upravoval sa aj prístrojový štít a rozšírená bola aj výbava. CLA aj CLA SB teraz môžu mať napríklad bezdotykové otváranie kufra, systémy Apple CarPlay a Android Auto, objavuje sa taktiež prednárazový systém alebo diódové hlavné svetlá.

Ponuka motorizácií začína na vykonanie CLA 180 d, čo je naftová tisícpäťstovka s objemom 1461 cm3 a s výkonom 80 kW (109 k). Taký Mercedes zvládne stovku za 11,6 s (respektíve 11,9 s v kombinácii s automatom), na druhej strane má byť hlavnou výhodou spotreba, ktorá sa podľa oficiálnych údajov pohybuje vo verzii BlueEfficiency Edition pod štyrmi litrami.

V prípade benzínových motorov tvorí polovicu ponuky preplňovaná tisícšesťstovka, ktorá v základnej variante 180 disponuje parametrami 90 kW (122 k). Na vrchole stále stojí prevedenie AMG s preplňovaným dvojlitrom s výkonom 280 kW (381 k) a s krútiacim momentom 475 Nm, ktorého sa mimochodom tiež týka pár zmien.

Napríklad diódové svetlá sú teraz štandardom, upravovala sa aerodynamika tak, aby sa znížil odpor vzduchu a v interiéri nájdeme opäť upravený prístrojový štít.

Oficiálnu premiéru má modernizované CLA naplánovanú na budúci týždeň, kedy začne autosalón v New Yorku.

face_22.jpgface_23.jpgface_24.jpgface_13.jpgface_14.jpgface_15.jpgface_16.jpgface_19.jpgface_20.jpgface_21.jpgface_17.jpgface_18.jpgface_02.jpgface_01.jpgface_03.jpgface_04.jpgface_05.jpgface_06.jpgface_07.jpgface_08.jpgface_09.jpgface_10.jpgface_11.jpgface_12.jpg
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY