vytisknout velikost písma Mercedes-Benz CLA má po decentnom facelifte. Ukáže sa v New Yorku

Mercedes-Benz CLA má po decentnom facelifte. Ukáže sa v New Yorku

Ďalšie premiérou pre autosalón v New Yorku je modernizovaný Mercedes-Benz CLA a CLA Shooting Brake. Zásadné zmeny však nečakajte. Decentne bol vylepšený vzhľad a pár noviniek sa nasťahovalo do interiéru.

Modernizovaný Mercedes CLA a CLA Shooting Brake spoznáte hlavne podľa upraveného predného nárazníka a masky chladiča, ktorá je štandardne čierna. Drobné úpravy sa týkajú aj zadného nárazníka a koncoviek výfuku. Do ponuky potom dorazili aj nové päťlúčové disky, ktoré budú dostupné v dvoch farebných odtieňoch.

Viac zmien sa týka interiéru, kam sa napríklad nasťahoval nový tenší displej multimediálneho systému, nové dekory a lepšie čalúnenie. Upravoval sa aj prístrojový štít a rozšírená bola aj výbava. CLA aj CLA SB teraz môžu mať napríklad bezdotykové otváranie kufra, systémy Apple CarPlay a Android Auto, objavuje sa taktiež prednárazový systém alebo diódové hlavné svetlá.

Ponuka motorizácií začína na vykonanie CLA 180 d, čo je naftová tisícpäťstovka s objemom 1461 cm3 a s výkonom 80 kW (109 k). Taký Mercedes zvládne stovku za 11,6 s (respektíve 11,9 s v kombinácii s automatom), na druhej strane má byť hlavnou výhodou spotreba, ktorá sa podľa oficiálnych údajov pohybuje vo verzii BlueEfficiency Edition pod štyrmi litrami.

V prípade benzínových motorov tvorí polovicu ponuky preplňovaná tisícšesťstovka, ktorá v základnej variante 180 disponuje parametrami 90 kW (122 k). Na vrchole stále stojí prevedenie AMG s preplňovaným dvojlitrom s výkonom 280 kW (381 k) a s krútiacim momentom 475 Nm, ktorého sa mimochodom tiež týka pár zmien.

Napríklad diódové svetlá sú teraz štandardom, upravovala sa aerodynamika tak, aby sa znížil odpor vzduchu a v interiéri nájdeme opäť upravený prístrojový štít.

Oficiálnu premiéru má modernizované CLA naplánovanú na budúci týždeň, kedy začne autosalón v New Yorku.

face_22.jpgface_23.jpgface_24.jpgface_13.jpgface_14.jpgface_15.jpgface_16.jpgface_19.jpgface_20.jpgface_21.jpgface_17.jpgface_18.jpgface_02.jpgface_01.jpgface_03.jpgface_04.jpgface_05.jpgface_06.jpgface_07.jpgface_08.jpgface_09.jpgface_10.jpgface_11.jpgface_12.jpg
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY