vytisknout velikost písma Mercedes-Benz CLA má po decentnom facelifte. Ukáže sa v New Yorku

Mercedes-Benz CLA má po decentnom facelifte. Ukáže sa v New Yorku

Ďalšie premiérou pre autosalón v New Yorku je modernizovaný Mercedes-Benz CLA a CLA Shooting Brake. Zásadné zmeny však nečakajte. Decentne bol vylepšený vzhľad a pár noviniek sa nasťahovalo do interiéru.

Modernizovaný Mercedes CLA a CLA Shooting Brake spoznáte hlavne podľa upraveného predného nárazníka a masky chladiča, ktorá je štandardne čierna. Drobné úpravy sa týkajú aj zadného nárazníka a koncoviek výfuku. Do ponuky potom dorazili aj nové päťlúčové disky, ktoré budú dostupné v dvoch farebných odtieňoch.

Viac zmien sa týka interiéru, kam sa napríklad nasťahoval nový tenší displej multimediálneho systému, nové dekory a lepšie čalúnenie. Upravoval sa aj prístrojový štít a rozšírená bola aj výbava. CLA aj CLA SB teraz môžu mať napríklad bezdotykové otváranie kufra, systémy Apple CarPlay a Android Auto, objavuje sa taktiež prednárazový systém alebo diódové hlavné svetlá.

Ponuka motorizácií začína na vykonanie CLA 180 d, čo je naftová tisícpäťstovka s objemom 1461 cm3 a s výkonom 80 kW (109 k). Taký Mercedes zvládne stovku za 11,6 s (respektíve 11,9 s v kombinácii s automatom), na druhej strane má byť hlavnou výhodou spotreba, ktorá sa podľa oficiálnych údajov pohybuje vo verzii BlueEfficiency Edition pod štyrmi litrami.

V prípade benzínových motorov tvorí polovicu ponuky preplňovaná tisícšesťstovka, ktorá v základnej variante 180 disponuje parametrami 90 kW (122 k). Na vrchole stále stojí prevedenie AMG s preplňovaným dvojlitrom s výkonom 280 kW (381 k) a s krútiacim momentom 475 Nm, ktorého sa mimochodom tiež týka pár zmien.

Napríklad diódové svetlá sú teraz štandardom, upravovala sa aerodynamika tak, aby sa znížil odpor vzduchu a v interiéri nájdeme opäť upravený prístrojový štít.

Oficiálnu premiéru má modernizované CLA naplánovanú na budúci týždeň, kedy začne autosalón v New Yorku.

face_22.jpgface_23.jpgface_24.jpgface_13.jpgface_14.jpgface_15.jpgface_16.jpgface_19.jpgface_20.jpgface_21.jpgface_17.jpgface_18.jpgface_02.jpgface_01.jpgface_03.jpgface_04.jpgface_05.jpgface_06.jpgface_07.jpgface_08.jpgface_09.jpgface_10.jpgface_11.jpgface_12.jpg
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY