vytisknout velikost písma Mercedes-Benz CLA 250 v ladení Väth zrýchli na 100 km/h za 5,9 s

Vo Väthe tentoraz siahli po malom "štvordverovom kupé" Mercedes-Benz CLA v zážihovom prevedení 250.
Mercedes-Benz CLA 250 v ladení Väth zrýchli na 100 km/h za 5,9 s

Nemecká spoločnosť Väth Motortechnik Company z bavorského Hösbachu zostáva verná automobilom značky Mercedes-Benz, pričom u žiadneho z nich (na rozdiel od mnohých konkurentov) nezabudne zvýšiť výkon. Značkou s trojcípou hviezdou v znaku vo Väthe naozaj žijú a nestavajú len nové autá, ale venujú sa aj renováciám klasických mercedesov vyrobených v posledných šesťdesiatich rokoch. Spomeňme dôkladnú renováciu modelu Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 z roku 1968.

Mercedes CLA 250 Vath 06.jpgMercedes CLA 250 Vath 02.jpgMercedes CLA 250 Vath 11.jpg
Mercedes CLA 250 Vath 08.jpgMercedes CLA 250 Vath 04.jpgMercedes CLA 250 Vath 10.jpg
Mercedes-Benz CLA 250 Väth

Pokiaľ ide o nové autá firmy Väth, pripomeňme z poslednej doby aspoň jej projekty Mercedes-Benz C250 CGI Vathy alebo Mercedes-Benz CLS 63 AMG Vathy. Tentoraz sa zamerali na rad malých "štvordverových kupé" Mercedes-Benz CLA, o ktorých sme mimochodom naposledy písali len pred niekoľkými dňami v súvislosti s uvedením nových verzií CLA 250 Sport a CLA 180 CDI s motorom Renault.

Základný balíček, určený pre verziu CLA 250, vás vyjde na 940 eur a spočíva predovšetkým v novom programe riadiacej jednotky zážihového dvojlitrového štvorvalca, u ktorého možno vďaka preplňovaniu s výkonom "hýbať" celkom ľahko a bez ďalších modifikácií motora. Tento zásah výkon zvýši zo štandardných 211 na 245 koní (155 vs. 180 kW) a špičku krútiaceho momentu presunie z 350 na 390 Nm.

O viac ako 4 000 eur je potom drahšie sada doplnkov V25, ktorá zahŕňa hlavne úplne nový výfukový trakt (vrátane zvodov), upravené sanie a posilnenie na 265 koní (195 kW) a 420 Nm. V tejto sade má Mercedes-Benz CLA 250 Vathy zrýchliť z 0 na 100 km/h za 5,9 s, pričom najvyššia rýchlosť zostáva obmedzená na 250 km/h.

Okrem prostého navýšenia výkonu ponúka firma Vathy pre vozidlá Mercedes-Benz CLA tiež tuhšie pruženie znižujúce svetlú výšku o 20 až 65 mm, a rôzne druhy 20-palcových liatych ráfikov. Na palube sa môžete tešiť napríklad na upravený volant, koberčeky, najrôznejšie druhy dekoračných obkladov či nový tachometer ciachovaný do 300 km/h.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY