vytisknout velikost písma Mercedes-Benz CLA 250 v ladení Väth zrýchli na 100 km/h za 5,9 s

Vo Väthe tentoraz siahli po malom "štvordverovom kupé" Mercedes-Benz CLA v zážihovom prevedení 250.
Mercedes-Benz CLA 250 v ladení Väth zrýchli na 100 km/h za 5,9 s

Nemecká spoločnosť Väth Motortechnik Company z bavorského Hösbachu zostáva verná automobilom značky Mercedes-Benz, pričom u žiadneho z nich (na rozdiel od mnohých konkurentov) nezabudne zvýšiť výkon. Značkou s trojcípou hviezdou v znaku vo Väthe naozaj žijú a nestavajú len nové autá, ale venujú sa aj renováciám klasických mercedesov vyrobených v posledných šesťdesiatich rokoch. Spomeňme dôkladnú renováciu modelu Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 z roku 1968.

Mercedes CLA 250 Vath 06.jpgMercedes CLA 250 Vath 02.jpgMercedes CLA 250 Vath 11.jpg
Mercedes CLA 250 Vath 08.jpgMercedes CLA 250 Vath 04.jpgMercedes CLA 250 Vath 10.jpg
Mercedes-Benz CLA 250 Väth

Pokiaľ ide o nové autá firmy Väth, pripomeňme z poslednej doby aspoň jej projekty Mercedes-Benz C250 CGI Vathy alebo Mercedes-Benz CLS 63 AMG Vathy. Tentoraz sa zamerali na rad malých "štvordverových kupé" Mercedes-Benz CLA, o ktorých sme mimochodom naposledy písali len pred niekoľkými dňami v súvislosti s uvedením nových verzií CLA 250 Sport a CLA 180 CDI s motorom Renault.

Základný balíček, určený pre verziu CLA 250, vás vyjde na 940 eur a spočíva predovšetkým v novom programe riadiacej jednotky zážihového dvojlitrového štvorvalca, u ktorého možno vďaka preplňovaniu s výkonom "hýbať" celkom ľahko a bez ďalších modifikácií motora. Tento zásah výkon zvýši zo štandardných 211 na 245 koní (155 vs. 180 kW) a špičku krútiaceho momentu presunie z 350 na 390 Nm.

O viac ako 4 000 eur je potom drahšie sada doplnkov V25, ktorá zahŕňa hlavne úplne nový výfukový trakt (vrátane zvodov), upravené sanie a posilnenie na 265 koní (195 kW) a 420 Nm. V tejto sade má Mercedes-Benz CLA 250 Vathy zrýchliť z 0 na 100 km/h za 5,9 s, pričom najvyššia rýchlosť zostáva obmedzená na 250 km/h.

Okrem prostého navýšenia výkonu ponúka firma Vathy pre vozidlá Mercedes-Benz CLA tiež tuhšie pruženie znižujúce svetlú výšku o 20 až 65 mm, a rôzne druhy 20-palcových liatych ráfikov. Na palube sa môžete tešiť napríklad na upravený volant, koberčeky, najrôznejšie druhy dekoračných obkladov či nový tachometer ciachovaný do 300 km/h.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY