vytisknout velikost písma Mercedes-Benz Citan Crewbus: ďalší Renault s hviezdou na čele

Automobilka Mercedes-Benz predstavuje nové prevedenie svojho úžitkového modelu Citan prispôsobeného preprave osôb.
Mercedes-Benz Citan Crewbus: ďalší Renault s hviezdou na čele

Už dlhšie ako rok predáva Mercedes-Benz svoj ​​Citan, ktorý je v skutočnosti francúzskym Renaultom Kangoo. Ide o ďalší racionálny príklad toho, že marginálné spektrá trhu je aj pre "prémiovú značku" akceptovateľné obsadiť modelom vydávaným u konkurenčnej firmy zameranej na veľkosériový spotrebný tovar. Nič proti tomu, ale práve Citan Mercedesu príliš slávy nepriniesol, keď v jarných nárazových testoch EuroNCAP získal len potupné tri hviezdy za bezpečnosť...

To ale nič nemení na tom, že uvedenie modelu Renault Kangoo v predajných sieťach Mercedes-Benz je celkom logické. Navyše stojí za pripomenutie, že vzápätí po uvedení na trh pripravila tuningová spoločnosť Hartmann pre Citan edície MetroStream a MetroProtect. Ďalšou kapitolou je potom postupná implementácia vznetových štvorvalcov Renault do ďalších a ďalších tried Mercedes-Benz, naposledy sme o tom hovorili v súvislosti s prezentáciou novej verzie "štvordverového kupé" Mercedes - Benz CLA 180 CDI.

Mercedes Citan Crewbus 1.jpgMercedes Citan Crewbus 2.jpgMercedes Citan Crewbus 3.jpg
Mercedes-Benz Citan Crewbus

Teraz Mercedes-Benz predstavuje ďalšiu verziu svojho Citanu, ktorá nesie doplnkové označenie Crewbus. Ide o ďalej predĺžené Kangoo/Citan (ekvivalent Renaultu Grand Kangoo), ktoré zaistí v relatívnom pohodlí prepravu až siedmich cestujúcich. Usadení budú v troch radoch sedadiel, pričom dve zadné rady je možné v prípade potreby prepravy väčšieho množstva batožiny alebo nákladu zložiť, alebo úplne vybrať.

Nový Mercedes-Benz Citan Crewbus sa začne predávať na jar budúceho roka s cenami začínajúcimi na sume 15 910 eur. Pre celý rad Citanu budú k dispozícii dve nové verzie, jedna so zážihovým a druhá so vznetovým motorom. Prevedenie Citan 112 dostane zážihový motor 1,2 l s výkonom 112 koní (84 kW), ktorý vozu umožní zrýchliť z 0 na 100 km/h za 11,7 s a dosiahnuť rýchlosť 173 km/h.

Vznetová verzia Citan s označením 111 CDI dostane známy vznetový štvorvalec Renault, ktorý z objemu 1,5 l dosiahne výkon 110 koní (81 kW) a krútiaci moment 240 Nm. Akcelerácia na 100 km/h v tomto prípade trvá 12,3 s a najvyššia rýchlosť je 170 km/h. Ďalšie podrobnosti vrátane tabuľkových spotrieb zatiaľ k dispozícii nemáme.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY