vytisknout velikost písma Mercedes-Benz Citan Crewbus: ďalší Renault s hviezdou na čele

Automobilka Mercedes-Benz predstavuje nové prevedenie svojho úžitkového modelu Citan prispôsobeného preprave osôb.
Mercedes-Benz Citan Crewbus: ďalší Renault s hviezdou na čele

Už dlhšie ako rok predáva Mercedes-Benz svoj ​​Citan, ktorý je v skutočnosti francúzskym Renaultom Kangoo. Ide o ďalší racionálny príklad toho, že marginálné spektrá trhu je aj pre "prémiovú značku" akceptovateľné obsadiť modelom vydávaným u konkurenčnej firmy zameranej na veľkosériový spotrebný tovar. Nič proti tomu, ale práve Citan Mercedesu príliš slávy nepriniesol, keď v jarných nárazových testoch EuroNCAP získal len potupné tri hviezdy za bezpečnosť...

To ale nič nemení na tom, že uvedenie modelu Renault Kangoo v predajných sieťach Mercedes-Benz je celkom logické. Navyše stojí za pripomenutie, že vzápätí po uvedení na trh pripravila tuningová spoločnosť Hartmann pre Citan edície MetroStream a MetroProtect. Ďalšou kapitolou je potom postupná implementácia vznetových štvorvalcov Renault do ďalších a ďalších tried Mercedes-Benz, naposledy sme o tom hovorili v súvislosti s prezentáciou novej verzie "štvordverového kupé" Mercedes - Benz CLA 180 CDI.

Mercedes Citan Crewbus 1.jpgMercedes Citan Crewbus 2.jpgMercedes Citan Crewbus 3.jpg
Mercedes-Benz Citan Crewbus

Teraz Mercedes-Benz predstavuje ďalšiu verziu svojho Citanu, ktorá nesie doplnkové označenie Crewbus. Ide o ďalej predĺžené Kangoo/Citan (ekvivalent Renaultu Grand Kangoo), ktoré zaistí v relatívnom pohodlí prepravu až siedmich cestujúcich. Usadení budú v troch radoch sedadiel, pričom dve zadné rady je možné v prípade potreby prepravy väčšieho množstva batožiny alebo nákladu zložiť, alebo úplne vybrať.

Nový Mercedes-Benz Citan Crewbus sa začne predávať na jar budúceho roka s cenami začínajúcimi na sume 15 910 eur. Pre celý rad Citanu budú k dispozícii dve nové verzie, jedna so zážihovým a druhá so vznetovým motorom. Prevedenie Citan 112 dostane zážihový motor 1,2 l s výkonom 112 koní (84 kW), ktorý vozu umožní zrýchliť z 0 na 100 km/h za 11,7 s a dosiahnuť rýchlosť 173 km/h.

Vznetová verzia Citan s označením 111 CDI dostane známy vznetový štvorvalec Renault, ktorý z objemu 1,5 l dosiahne výkon 110 koní (81 kW) a krútiaci moment 240 Nm. Akcelerácia na 100 km/h v tomto prípade trvá 12,3 s a najvyššia rýchlosť je 170 km/h. Ďalšie podrobnosti vrátane tabuľkových spotrieb zatiaľ k dispozícii nemáme.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY