vytisknout velikost písma Mercedes-Benz Citan Crewbus: ďalší Renault s hviezdou na čele

Automobilka Mercedes-Benz predstavuje nové prevedenie svojho úžitkového modelu Citan prispôsobeného preprave osôb.
Mercedes-Benz Citan Crewbus: ďalší Renault s hviezdou na čele

Už dlhšie ako rok predáva Mercedes-Benz svoj ​​Citan, ktorý je v skutočnosti francúzskym Renaultom Kangoo. Ide o ďalší racionálny príklad toho, že marginálné spektrá trhu je aj pre "prémiovú značku" akceptovateľné obsadiť modelom vydávaným u konkurenčnej firmy zameranej na veľkosériový spotrebný tovar. Nič proti tomu, ale práve Citan Mercedesu príliš slávy nepriniesol, keď v jarných nárazových testoch EuroNCAP získal len potupné tri hviezdy za bezpečnosť...

To ale nič nemení na tom, že uvedenie modelu Renault Kangoo v predajných sieťach Mercedes-Benz je celkom logické. Navyše stojí za pripomenutie, že vzápätí po uvedení na trh pripravila tuningová spoločnosť Hartmann pre Citan edície MetroStream a MetroProtect. Ďalšou kapitolou je potom postupná implementácia vznetových štvorvalcov Renault do ďalších a ďalších tried Mercedes-Benz, naposledy sme o tom hovorili v súvislosti s prezentáciou novej verzie "štvordverového kupé" Mercedes - Benz CLA 180 CDI.

Mercedes Citan Crewbus 1.jpgMercedes Citan Crewbus 2.jpgMercedes Citan Crewbus 3.jpg
Mercedes-Benz Citan Crewbus

Teraz Mercedes-Benz predstavuje ďalšiu verziu svojho Citanu, ktorá nesie doplnkové označenie Crewbus. Ide o ďalej predĺžené Kangoo/Citan (ekvivalent Renaultu Grand Kangoo), ktoré zaistí v relatívnom pohodlí prepravu až siedmich cestujúcich. Usadení budú v troch radoch sedadiel, pričom dve zadné rady je možné v prípade potreby prepravy väčšieho množstva batožiny alebo nákladu zložiť, alebo úplne vybrať.

Nový Mercedes-Benz Citan Crewbus sa začne predávať na jar budúceho roka s cenami začínajúcimi na sume 15 910 eur. Pre celý rad Citanu budú k dispozícii dve nové verzie, jedna so zážihovým a druhá so vznetovým motorom. Prevedenie Citan 112 dostane zážihový motor 1,2 l s výkonom 112 koní (84 kW), ktorý vozu umožní zrýchliť z 0 na 100 km/h za 11,7 s a dosiahnuť rýchlosť 173 km/h.

Vznetová verzia Citan s označením 111 CDI dostane známy vznetový štvorvalec Renault, ktorý z objemu 1,5 l dosiahne výkon 110 koní (81 kW) a krútiaci moment 240 Nm. Akcelerácia na 100 km/h v tomto prípade trvá 12,3 s a najvyššia rýchlosť je 170 km/h. Ďalšie podrobnosti vrátane tabuľkových spotrieb zatiaľ k dispozícii nemáme.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY