vytisknout velikost písma Mercedes-Benz C63 AMG dostane osemvalec z AMG GT

Mercedes-Benz C63 AMG dostane osemvalec z AMG GT

Automobilka Mercedes-Benz potvrdila príchod ostrého modelu C63 AMG, ktorý opäť dostane osemvalec. Šéf divízie AMG Tobias Moers povedal, že má automobilka záväzky voči svojim tradičným zákazníkom a že im jednoducho osemvalec dlhuje.

Vlastne tak odmietol špekulácie o preplňovanom šesťvalci a možno si aj na diaľku trochu rypol do jednej konkurenčnej značky, ktorá si s tradíciami veľmi hlavu neláme. Zdvihový objem nového motora v C63 AMG sa síce znížil o 2,2 litra proti predchádzajúcemu atmosférickému reaktoru (mimochodom, či sa nemýlime, tak to bol po aute Rolls-Royce Phantom najobjemnejší atmosférický motor montovaný do sériového európskeho auta), ale dve turbodúchadlá zase túto stratu bezpečne doháňajú.

Osemvalec 4.0 AMG Bi-Turbo, ktorý poznáme napríklad z nového kupé AMG GT, ponúkne v novom C63 AMG výkon 375 kW (510 k) a masívny krútiaci moment 700 Nm. Ešte raz to zopakujeme. 700 Nm! V malom sedane triedy C. To sú čísla, pred ktorými bledne aj nová BMW M3 a M4.

Ešte je síce predčasné špekulovať, ako bude nový Mercedes C63 AMG jazdiť, ale niečo nám napovedá, že to zase bude politicky nekorektná raketa, na ktorú už len chýba nalepiť na veko kufra označenie C 200 CDI. Dúfame, že dorazí aj kombík.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY