vytisknout velikost písma Mercedes-Benz C63 AMG dostane osemvalec z AMG GT

Mercedes-Benz C63 AMG dostane osemvalec z AMG GT

Automobilka Mercedes-Benz potvrdila príchod ostrého modelu C63 AMG, ktorý opäť dostane osemvalec. Šéf divízie AMG Tobias Moers povedal, že má automobilka záväzky voči svojim tradičným zákazníkom a že im jednoducho osemvalec dlhuje.

Vlastne tak odmietol špekulácie o preplňovanom šesťvalci a možno si aj na diaľku trochu rypol do jednej konkurenčnej značky, ktorá si s tradíciami veľmi hlavu neláme. Zdvihový objem nového motora v C63 AMG sa síce znížil o 2,2 litra proti predchádzajúcemu atmosférickému reaktoru (mimochodom, či sa nemýlime, tak to bol po aute Rolls-Royce Phantom najobjemnejší atmosférický motor montovaný do sériového európskeho auta), ale dve turbodúchadlá zase túto stratu bezpečne doháňajú.

Osemvalec 4.0 AMG Bi-Turbo, ktorý poznáme napríklad z nového kupé AMG GT, ponúkne v novom C63 AMG výkon 375 kW (510 k) a masívny krútiaci moment 700 Nm. Ešte raz to zopakujeme. 700 Nm! V malom sedane triedy C. To sú čísla, pred ktorými bledne aj nová BMW M3 a M4.

Ešte je síce predčasné špekulovať, ako bude nový Mercedes C63 AMG jazdiť, ale niečo nám napovedá, že to zase bude politicky nekorektná raketa, na ktorú už len chýba nalepiť na veko kufra označenie C 200 CDI. Dúfame, že dorazí aj kombík.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY