vytisknout velikost písma Mercedes-Benz C63 AMG Coupé konečne oficiálne

Ostrá verzia nového C Coupé dostala osemvalec z AMG-GT, ale na diéte rozhodne nie je. Hmotnosť 1800 kg je na túto triedu veľa.
Mercedes-Benz C63 AMG Coupé konečne oficiálne
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz C63 AMG Coupé
  2. Fotogaléria: Mercedes-Benz C63 AMG Coupé

Čakanie je na konci, ostrý Mercedes-Benz C63 AMG Coupé konečne dorazil. Ako sa dalo čakať, vychádza priamo z nedávno predstavenej novej generácie Mercedesu triedy C Coupé, ale poháňa ho dvoma turbami preplňovaný osemvalec 4,0 l pôvodom z Mercedesu-AMG GT.

15C792_028.jpg15C792_001.jpg15C792_020.jpgAj keď má C63 AMG Coupé hmotnosť 1800 kg, nebude s ním mať fúkaný osemvalec veľa práce. Vnútri dostanete samozrejme športové sedačky a pár detailov, ktoré AMG odlíši od obyčajnej štvorvalcovej naftovej verzie v AMG Pakete

Pokiaľ ide o osemvalec, je k dispozícii v dvoch verziách. Základný "slabší" C63 AMG Coupé má výkon 350 kW (476 k) v 5500 až 6250 ot./min. a krútiaci moment 650 Nm v 1750 až 4500 ot./min. S prevádzkovou hmotnosťou 1785 kg (žiadna ľahká váha, napríklad BMW M4 má hmotnosť 1537 kg) sa dostane na stovku za rovné štyri sekundy a rozbehne sa na 250 km/h, kde ju zastaví obmedzovač.

Silnejší C63 S AMG Coupé má výkon zväčšený na 375 kW (510 k) a krútiaci moment povyrástol na 700 Nm. Vzrástla aj hmotnosť, na 1800 kg, ale zrýchlenie na stovku je lepšie o jednu desatinku sekundy. Maximálna rýchlosť opäť stráži obmedzovač na 250 km/h, ale v oboch verziách si môžete priplatiť za jeho posunutie na 290 km/h.

Mercedes-Benz C63 AMG Coupé jazdí na adaptívnom podvozku, má štandardne sedemstupňový automat AMG Speedshift MCT a tiež samosvorný diferenciál na zadnej poháňanej náprave. Silnejšia verzia S dostala navyše aktívne uloženie motora.

Už štandardný výfuk C63 AMG Coupé má nastaviteľnú klapku, ktorá pri pomalom posúvaní tlmí zvuk, aby ste o piatej ráno nebudili susedov alebo nehnevali londýnskych aktivistov. Avšak môžete si priplatiť za športový výfuk, ktorý namiesto automatiky nechá nastavenie klapky na vás.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY