vytisknout velikost písma Mercedes-Benz C63 AMG Coupé konečne oficiálne

Ostrá verzia nového C Coupé dostala osemvalec z AMG-GT, ale na diéte rozhodne nie je. Hmotnosť 1800 kg je na túto triedu veľa.
Mercedes-Benz C63 AMG Coupé konečne oficiálne
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz C63 AMG Coupé
  2. Fotogaléria: Mercedes-Benz C63 AMG Coupé

Čakanie je na konci, ostrý Mercedes-Benz C63 AMG Coupé konečne dorazil. Ako sa dalo čakať, vychádza priamo z nedávno predstavenej novej generácie Mercedesu triedy C Coupé, ale poháňa ho dvoma turbami preplňovaný osemvalec 4,0 l pôvodom z Mercedesu-AMG GT.

15C792_028.jpg15C792_001.jpg15C792_020.jpgAj keď má C63 AMG Coupé hmotnosť 1800 kg, nebude s ním mať fúkaný osemvalec veľa práce. Vnútri dostanete samozrejme športové sedačky a pár detailov, ktoré AMG odlíši od obyčajnej štvorvalcovej naftovej verzie v AMG Pakete

Pokiaľ ide o osemvalec, je k dispozícii v dvoch verziách. Základný "slabší" C63 AMG Coupé má výkon 350 kW (476 k) v 5500 až 6250 ot./min. a krútiaci moment 650 Nm v 1750 až 4500 ot./min. S prevádzkovou hmotnosťou 1785 kg (žiadna ľahká váha, napríklad BMW M4 má hmotnosť 1537 kg) sa dostane na stovku za rovné štyri sekundy a rozbehne sa na 250 km/h, kde ju zastaví obmedzovač.

Silnejší C63 S AMG Coupé má výkon zväčšený na 375 kW (510 k) a krútiaci moment povyrástol na 700 Nm. Vzrástla aj hmotnosť, na 1800 kg, ale zrýchlenie na stovku je lepšie o jednu desatinku sekundy. Maximálna rýchlosť opäť stráži obmedzovač na 250 km/h, ale v oboch verziách si môžete priplatiť za jeho posunutie na 290 km/h.

Mercedes-Benz C63 AMG Coupé jazdí na adaptívnom podvozku, má štandardne sedemstupňový automat AMG Speedshift MCT a tiež samosvorný diferenciál na zadnej poháňanej náprave. Silnejšia verzia S dostala navyše aktívne uloženie motora.

Už štandardný výfuk C63 AMG Coupé má nastaviteľnú klapku, ktorá pri pomalom posúvaní tlmí zvuk, aby ste o piatej ráno nebudili susedov alebo nehnevali londýnskych aktivistov. Avšak môžete si priplatiť za športový výfuk, ktorý namiesto automatiky nechá nastavenie klapky na vás.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY