vytisknout velikost písma Mercedes-Benz C63 AMG Coupé konečne oficiálne

Ostrá verzia nového C Coupé dostala osemvalec z AMG-GT, ale na diéte rozhodne nie je. Hmotnosť 1800 kg je na túto triedu veľa.
Mercedes-Benz C63 AMG Coupé konečne oficiálne
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz C63 AMG Coupé
  2. Fotogaléria: Mercedes-Benz C63 AMG Coupé

Čakanie je na konci, ostrý Mercedes-Benz C63 AMG Coupé konečne dorazil. Ako sa dalo čakať, vychádza priamo z nedávno predstavenej novej generácie Mercedesu triedy C Coupé, ale poháňa ho dvoma turbami preplňovaný osemvalec 4,0 l pôvodom z Mercedesu-AMG GT.

15C792_028.jpg15C792_001.jpg15C792_020.jpgAj keď má C63 AMG Coupé hmotnosť 1800 kg, nebude s ním mať fúkaný osemvalec veľa práce. Vnútri dostanete samozrejme športové sedačky a pár detailov, ktoré AMG odlíši od obyčajnej štvorvalcovej naftovej verzie v AMG Pakete

Pokiaľ ide o osemvalec, je k dispozícii v dvoch verziách. Základný "slabší" C63 AMG Coupé má výkon 350 kW (476 k) v 5500 až 6250 ot./min. a krútiaci moment 650 Nm v 1750 až 4500 ot./min. S prevádzkovou hmotnosťou 1785 kg (žiadna ľahká váha, napríklad BMW M4 má hmotnosť 1537 kg) sa dostane na stovku za rovné štyri sekundy a rozbehne sa na 250 km/h, kde ju zastaví obmedzovač.

Silnejší C63 S AMG Coupé má výkon zväčšený na 375 kW (510 k) a krútiaci moment povyrástol na 700 Nm. Vzrástla aj hmotnosť, na 1800 kg, ale zrýchlenie na stovku je lepšie o jednu desatinku sekundy. Maximálna rýchlosť opäť stráži obmedzovač na 250 km/h, ale v oboch verziách si môžete priplatiť za jeho posunutie na 290 km/h.

Mercedes-Benz C63 AMG Coupé jazdí na adaptívnom podvozku, má štandardne sedemstupňový automat AMG Speedshift MCT a tiež samosvorný diferenciál na zadnej poháňanej náprave. Silnejšia verzia S dostala navyše aktívne uloženie motora.

Už štandardný výfuk C63 AMG Coupé má nastaviteľnú klapku, ktorá pri pomalom posúvaní tlmí zvuk, aby ste o piatej ráno nebudili susedov alebo nehnevali londýnskych aktivistov. Avšak môžete si priplatiť za športový výfuk, ktorý namiesto automatiky nechá nastavenie klapky na vás.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY