vytisknout velikost písma Mercedes-Benz C63 AMG Coupé konečne oficiálne

Ostrá verzia nového C Coupé dostala osemvalec z AMG-GT, ale na diéte rozhodne nie je. Hmotnosť 1800 kg je na túto triedu veľa.
Mercedes-Benz C63 AMG Coupé konečne oficiálne
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz C63 AMG Coupé
  2. Fotogaléria: Mercedes-Benz C63 AMG Coupé

Čakanie je na konci, ostrý Mercedes-Benz C63 AMG Coupé konečne dorazil. Ako sa dalo čakať, vychádza priamo z nedávno predstavenej novej generácie Mercedesu triedy C Coupé, ale poháňa ho dvoma turbami preplňovaný osemvalec 4,0 l pôvodom z Mercedesu-AMG GT.

15C792_028.jpg15C792_001.jpg15C792_020.jpgAj keď má C63 AMG Coupé hmotnosť 1800 kg, nebude s ním mať fúkaný osemvalec veľa práce. Vnútri dostanete samozrejme športové sedačky a pár detailov, ktoré AMG odlíši od obyčajnej štvorvalcovej naftovej verzie v AMG Pakete

Pokiaľ ide o osemvalec, je k dispozícii v dvoch verziách. Základný "slabší" C63 AMG Coupé má výkon 350 kW (476 k) v 5500 až 6250 ot./min. a krútiaci moment 650 Nm v 1750 až 4500 ot./min. S prevádzkovou hmotnosťou 1785 kg (žiadna ľahká váha, napríklad BMW M4 má hmotnosť 1537 kg) sa dostane na stovku za rovné štyri sekundy a rozbehne sa na 250 km/h, kde ju zastaví obmedzovač.

Silnejší C63 S AMG Coupé má výkon zväčšený na 375 kW (510 k) a krútiaci moment povyrástol na 700 Nm. Vzrástla aj hmotnosť, na 1800 kg, ale zrýchlenie na stovku je lepšie o jednu desatinku sekundy. Maximálna rýchlosť opäť stráži obmedzovač na 250 km/h, ale v oboch verziách si môžete priplatiť za jeho posunutie na 290 km/h.

Mercedes-Benz C63 AMG Coupé jazdí na adaptívnom podvozku, má štandardne sedemstupňový automat AMG Speedshift MCT a tiež samosvorný diferenciál na zadnej poháňanej náprave. Silnejšia verzia S dostala navyše aktívne uloženie motora.

Už štandardný výfuk C63 AMG Coupé má nastaviteľnú klapku, ktorá pri pomalom posúvaní tlmí zvuk, aby ste o piatej ráno nebudili susedov alebo nehnevali londýnskych aktivistov. Avšak môžete si priplatiť za športový výfuk, ktorý namiesto automatiky nechá nastavenie klapky na vás.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY