vytisknout velikost písma Mercedes-Benz C450 AMG 4MATIC je odpoveď na M Performance

Mercedes-Benz C450 AMG 4MATIC je odpoveď na M Performance

V Detroite sa predstavil Mercedes-Benz C450 AMG Sport a nejedná sa o nič iné ako o priamu konkurenciu pre modely BMW M Performace. Rovnako ako súper z Mníchova sa aj Mercedes vydal do teritória športovo ladených, ale nie tak drsne zameraných modelov. Prvým počinom je Mercedes GLE 450 AMG Coupé.

mercedes (1).jpgmercedes (41).jpgmercedes (18).jpgMercedes C450 AMG 4MATIC bude k dispozícii nielen ako sedan, ale aj ako kombi. Konštrukcia podvozku je odvodená od ostrej verzie C63 AMG. Aj interiér sa od bežnej verzie dosť líši. Zaujímavé je, že na cenovkách a nápisoch AMG sa celkom šetrilo

Model C450 AMG 4MATIC ale nie je len obyčajné céčko s naftovým štvorvalcom s AMG paketom, ktorých stretávame plno. Toto je plnohodnotný model s inak nastaveným podvozkom a riadením, väčšími brzdami a tiež silnejším motorom.

Pohon obstaráva dvoma turbami prepĺňaný šesťvalec 3,0 l s výkonom 270 kW (367 k) v 5500 až 6000 ot./min. a krútiacim momentom 520 Nm, ktorý je k dispozícii v rozmedzí 2000 až 4200 ot./min. Sila putuje na všetky kolesá cez sedemstupňový automat. Vpredu nájdete chladené 360mm kotúče, vzadu majú kotúčové brzdy priemer 320 mm.

Stovka je záležitosťou 4,9 s (kombi je o desatinku pomalšie) a maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h. Mercedes udáva spotrebu 7,6 litra na 100 km (7,7 l pre kombi). Výkon je rozdelený medzi nápravy v pomere 33:67 v prospech tej zadnej a keď už sme u náprav, ich architektúra sa inšpiruje u vrcholnej verzie C63 AMG.

mercedes (10).jpgmercedes (11).jpgmercedes (12).jpgmercedes (13).jpgmercedes (14).jpgmercedes (15).jpgmercedes (16).jpgmercedes (17).jpgmercedes (19).jpgmercedes (2).jpgmercedes (20).jpgmercedes (21).jpgmercedes (23).jpgmercedes (24).jpgmercedes (25).jpgmercedes (26).jpgmercedes (27).jpgmercedes (28).jpgmercedes (29).jpgmercedes (3).jpgmercedes (30).jpgmercedes (31).jpgmercedes (32).jpgmercedes (33).jpgmercedes (34).jpgmercedes (35).jpgmercedes (36).jpgmercedes (37).jpgmercedes (38).jpgmercedes (4).jpgmercedes (40).jpgmercedes (42).jpgmercedes (43).jpgmercedes (44).jpgmercedes (45).jpgmercedes (5).jpgmercedes (6).jpgmercedes (7).jpgmercedes (8).jpgmercedes (9).jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY