vytisknout velikost písma Mercedes-Benz C prešiel testami IIHS s najlepším možným hodnotením

Mercedes-Benz triedy C má za sebou testy IIHS. Výsledkom je najlepšie možné hodnotenie Top Safety Pick +. Prepadol ale v hodnotení hlavných svetiel.
Mercedes-Benz C prešiel testami IIHS s najlepším možným hodnotením

Ďalší automobil má za sebou americkej nárazové testy IIHS. Tie sú špecifické tým, že okrem iných skúšok zahŕňajú aj náraz do pevnej prekážky s malým presahom, ktorý predtým robil (a niektorým modelom stále robí) veľké problémy. Nie je to však prípad Mercedesu-Benz triedy C. Ten totiž odišiel so známkou Top Safety Pick +.

Hodnotenie "Top Safety Pick +" je najlepšie možné. Aby vozidlo túto známku dostalo, musí absolvovať všetky skúšky so známkou "Good", čo sa Mercedesu podarilo. Plus na konci je potom udeľované za prítomnosť systémov aktívnej bezpečnosti.

IIHS v oficiálnej správe upozorňuje predovšetkým na náraz s malým presadením, respektíve na jeho výsledok v porovnaní s predchádzajúcou generáciou Mercedesu-Benz triedy C. Zatiaľ čo u starej generácie došlo pri tomto náraze na obmedzenie priestoru pre nohy vodiča o výrazných 50 cm, novo testované prevedenie vykázalo posun v oblasti nôh iba o necelých 12 cm. Nová trieda C ale prepadala v hodnotení hlavných svetiel, keď dostala najhoršiu možnú známku "Poor".

IIHS skúša náraz s malým presadením od roku 2012. Pri tomto teste narazí vozidlo rýchlosťou 64 km/h do pevnej prekážky len štvrtinou svojej šírky. Simuluje sa tak stret so stromom alebo stĺpom. V niektorých prípadoch tento náraz úplne minie hlavné deformačné zóny a občas sa tiež stane, že vplyvom zásahu do riadenia dôjde k vyoseniu volantu a hlava figuríny potom úplne minie airbag.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY