vytisknout velikost písma Mercedes-Benz C prešiel testami IIHS s najlepším možným hodnotením

Mercedes-Benz triedy C má za sebou testy IIHS. Výsledkom je najlepšie možné hodnotenie Top Safety Pick +. Prepadol ale v hodnotení hlavných svetiel.
Mercedes-Benz C prešiel testami IIHS s najlepším možným hodnotením

Ďalší automobil má za sebou americkej nárazové testy IIHS. Tie sú špecifické tým, že okrem iných skúšok zahŕňajú aj náraz do pevnej prekážky s malým presahom, ktorý predtým robil (a niektorým modelom stále robí) veľké problémy. Nie je to však prípad Mercedesu-Benz triedy C. Ten totiž odišiel so známkou Top Safety Pick +.

Hodnotenie "Top Safety Pick +" je najlepšie možné. Aby vozidlo túto známku dostalo, musí absolvovať všetky skúšky so známkou "Good", čo sa Mercedesu podarilo. Plus na konci je potom udeľované za prítomnosť systémov aktívnej bezpečnosti.

IIHS v oficiálnej správe upozorňuje predovšetkým na náraz s malým presadením, respektíve na jeho výsledok v porovnaní s predchádzajúcou generáciou Mercedesu-Benz triedy C. Zatiaľ čo u starej generácie došlo pri tomto náraze na obmedzenie priestoru pre nohy vodiča o výrazných 50 cm, novo testované prevedenie vykázalo posun v oblasti nôh iba o necelých 12 cm. Nová trieda C ale prepadala v hodnotení hlavných svetiel, keď dostala najhoršiu možnú známku "Poor".

IIHS skúša náraz s malým presadením od roku 2012. Pri tomto teste narazí vozidlo rýchlosťou 64 km/h do pevnej prekážky len štvrtinou svojej šírky. Simuluje sa tak stret so stromom alebo stĺpom. V niektorých prípadoch tento náraz úplne minie hlavné deformačné zóny a občas sa tiež stane, že vplyvom zásahu do riadenia dôjde k vyoseniu volantu a hlava figuríny potom úplne minie airbag.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY