vytisknout velikost písma Mercedes-Benz C prešiel testami IIHS s najlepším možným hodnotením

Mercedes-Benz triedy C má za sebou testy IIHS. Výsledkom je najlepšie možné hodnotenie Top Safety Pick +. Prepadol ale v hodnotení hlavných svetiel.
Mercedes-Benz C prešiel testami IIHS s najlepším možným hodnotením

Ďalší automobil má za sebou americkej nárazové testy IIHS. Tie sú špecifické tým, že okrem iných skúšok zahŕňajú aj náraz do pevnej prekážky s malým presahom, ktorý predtým robil (a niektorým modelom stále robí) veľké problémy. Nie je to však prípad Mercedesu-Benz triedy C. Ten totiž odišiel so známkou Top Safety Pick +.

Hodnotenie "Top Safety Pick +" je najlepšie možné. Aby vozidlo túto známku dostalo, musí absolvovať všetky skúšky so známkou "Good", čo sa Mercedesu podarilo. Plus na konci je potom udeľované za prítomnosť systémov aktívnej bezpečnosti.

IIHS v oficiálnej správe upozorňuje predovšetkým na náraz s malým presadením, respektíve na jeho výsledok v porovnaní s predchádzajúcou generáciou Mercedesu-Benz triedy C. Zatiaľ čo u starej generácie došlo pri tomto náraze na obmedzenie priestoru pre nohy vodiča o výrazných 50 cm, novo testované prevedenie vykázalo posun v oblasti nôh iba o necelých 12 cm. Nová trieda C ale prepadala v hodnotení hlavných svetiel, keď dostala najhoršiu možnú známku "Poor".

IIHS skúša náraz s malým presadením od roku 2012. Pri tomto teste narazí vozidlo rýchlosťou 64 km/h do pevnej prekážky len štvrtinou svojej šírky. Simuluje sa tak stret so stromom alebo stĺpom. V niektorých prípadoch tento náraz úplne minie hlavné deformačné zóny a občas sa tiež stane, že vplyvom zásahu do riadenia dôjde k vyoseniu volantu a hlava figuríny potom úplne minie airbag.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY