vytisknout velikost písma Mercedes-Benz C prešiel testami IIHS s najlepším možným hodnotením

Mercedes-Benz triedy C má za sebou testy IIHS. Výsledkom je najlepšie možné hodnotenie Top Safety Pick +. Prepadol ale v hodnotení hlavných svetiel.
Mercedes-Benz C prešiel testami IIHS s najlepším možným hodnotením

Ďalší automobil má za sebou americkej nárazové testy IIHS. Tie sú špecifické tým, že okrem iných skúšok zahŕňajú aj náraz do pevnej prekážky s malým presahom, ktorý predtým robil (a niektorým modelom stále robí) veľké problémy. Nie je to však prípad Mercedesu-Benz triedy C. Ten totiž odišiel so známkou Top Safety Pick +.

Hodnotenie "Top Safety Pick +" je najlepšie možné. Aby vozidlo túto známku dostalo, musí absolvovať všetky skúšky so známkou "Good", čo sa Mercedesu podarilo. Plus na konci je potom udeľované za prítomnosť systémov aktívnej bezpečnosti.

IIHS v oficiálnej správe upozorňuje predovšetkým na náraz s malým presadením, respektíve na jeho výsledok v porovnaní s predchádzajúcou generáciou Mercedesu-Benz triedy C. Zatiaľ čo u starej generácie došlo pri tomto náraze na obmedzenie priestoru pre nohy vodiča o výrazných 50 cm, novo testované prevedenie vykázalo posun v oblasti nôh iba o necelých 12 cm. Nová trieda C ale prepadala v hodnotení hlavných svetiel, keď dostala najhoršiu možnú známku "Poor".

IIHS skúša náraz s malým presadením od roku 2012. Pri tomto teste narazí vozidlo rýchlosťou 64 km/h do pevnej prekážky len štvrtinou svojej šírky. Simuluje sa tak stret so stromom alebo stĺpom. V niektorých prípadoch tento náraz úplne minie hlavné deformačné zóny a občas sa tiež stane, že vplyvom zásahu do riadenia dôjde k vyoseniu volantu a hlava figuríny potom úplne minie airbag.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY