vytisknout velikost písma Mercedes-Benz C prešiel testami IIHS s najlepším možným hodnotením

Mercedes-Benz triedy C má za sebou testy IIHS. Výsledkom je najlepšie možné hodnotenie Top Safety Pick +. Prepadol ale v hodnotení hlavných svetiel.
Mercedes-Benz C prešiel testami IIHS s najlepším možným hodnotením

Ďalší automobil má za sebou americkej nárazové testy IIHS. Tie sú špecifické tým, že okrem iných skúšok zahŕňajú aj náraz do pevnej prekážky s malým presahom, ktorý predtým robil (a niektorým modelom stále robí) veľké problémy. Nie je to však prípad Mercedesu-Benz triedy C. Ten totiž odišiel so známkou Top Safety Pick +.

Hodnotenie "Top Safety Pick +" je najlepšie možné. Aby vozidlo túto známku dostalo, musí absolvovať všetky skúšky so známkou "Good", čo sa Mercedesu podarilo. Plus na konci je potom udeľované za prítomnosť systémov aktívnej bezpečnosti.

IIHS v oficiálnej správe upozorňuje predovšetkým na náraz s malým presadením, respektíve na jeho výsledok v porovnaní s predchádzajúcou generáciou Mercedesu-Benz triedy C. Zatiaľ čo u starej generácie došlo pri tomto náraze na obmedzenie priestoru pre nohy vodiča o výrazných 50 cm, novo testované prevedenie vykázalo posun v oblasti nôh iba o necelých 12 cm. Nová trieda C ale prepadala v hodnotení hlavných svetiel, keď dostala najhoršiu možnú známku "Poor".

IIHS skúša náraz s malým presadením od roku 2012. Pri tomto teste narazí vozidlo rýchlosťou 64 km/h do pevnej prekážky len štvrtinou svojej šírky. Simuluje sa tak stret so stromom alebo stĺpom. V niektorých prípadoch tento náraz úplne minie hlavné deformačné zóny a občas sa tiež stane, že vplyvom zásahu do riadenia dôjde k vyoseniu volantu a hlava figuríny potom úplne minie airbag.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY