vytisknout velikost písma Mercedes-Benz A 45 AMG vs. Subaru WRX STi: Stret civilizácií

Má klasický japonský recept na rýchlu štvorkolku stále čo ponúknuť aj v dobe sofistikovaných rýchlych hatchbackov prémiových značiek? Aby sme to zistili, vzali sme najrýchlejšie Subaru a nadopovanú triedu A na obľúbenú cestu.
Mercedes-Benz A 45 AMG vs. Subaru WRX STi: Stret civilizácií

V rýchlej Impreze som už nejakú tú dobu nesedel. A nechýbalo mi to. Keď som prvýkrát sadol do tmavošedého exempláru, aby som sa s ním v zahmlenej Bratislave prešiel niekoľko stoviek metrov na miesto fotografovania, prišla mi Impreza zúfalejšia než kedy predtým. Otrasné pruženie. Interiér, ktorý na deravej bratislavskej ceste rachotí ako kostnica v prievane. A multimediálny systém, o ktorom čím menej toho bude povedané, tým lepšie pre Subaru.

_DSC0692.jpg_DSC0707.jpgIMG_1079.jpg
Počasie bolo v čase testu zlovestné, ale tieto nabrúsené štvorkolky sa mokrého a studeného asfaltu nezľaknú

Viac ako kedykoľvek za posledných desať rokov pôsobí Subaru WRX STi ako anachronizmus. Atlas športových a športovo ladených áut sa za tú dobu radikálne zmenil, ale okrídlenému monštru z Japonska to zabudli povedať.

Relikt z dôb minulých

Kedysi bola Impreza spolu so svojou Nemesis od Mitsubishi fakticky jediný spôsob, ako na kľukatej ceste udržať krok s dvakrát či trikrát drahšími športovými autami a mohla sa opierať o pomaly hasnúcu slávu svojho angažmánu vo svetovej rely.

Dnes na ňu zospodu útočia nesmierne schopné hatchbacky s pohonom predných kolies. Zhora ju ohrozujú civilizovanejšie, ale rýchle a talentované sedany prémiových značiek. A zo strany jej ukradnú zo životného priestoru renesancie cenovo dostupných kupé, ktorá sa nebojí obetovať dynamiku v prospech kvality a hĺbky interakcie s vodičom.

 

„Obidve sa snažia vyzerať, že prišli rovno z posledného dielu hernej série Gran Turismo“

 

Ostatne jej dnešný súper je výborným príkladom. Kto by sa pred niekoľkými rokmi nazdal, že práve Mercedes bude vyrábať hot hatch s pohonom všetkých kolies a tak nehanebným krídlom?

Vskutku. Čierny aj biely sa snažia vyzerať, že prišli rovno z najnovšieho dielu série Gran Turismo. A obaja kvôli tomu pôsobia ako svoja vlastná karikatúra. Subaru sa na vás stále pozerá cez svoj ​​hladný otvor v kapote, ktorým prúdi vzduch k veľkému medzichladiču. Mercedes sa vpredu ježí aerodynamickými prvkami ako zo špeciálu DTM.

Prataj sa z cesty!

Jeho kombinácia bieleho laku s čiernymi pruhmi a červenými detailmi by sa nám inokedy možno zdala prvoplánovo krikľavá. Ale to by sme tu nesmeli mať Subaru, ktorého importérovi prišlo ako dobrý nápad nalepiť na predné sklo zrkadlovo obrátený nápis Move Over =>. Uhni. Skvelá vec, ak chcete všetky dievčatá, ktoré balíte, definitívne presvedčiť, že si tým okrídleným rýchlym autom liečite nejaký komplex.

IMG_1081.jpgIMG_1084.jpgIMG_1102.jpg
IMG_1088.jpgIMG_1108.jpgIMG_1106.jpg
Počuli ste niekedy o triezve elegancii? Títo vyobliekaní bitkári očividne nie.

Ale ako hovoria mamičky všetkým zakomplexovaným synkom, dôležité je, čo je vo vnútri. V ďalšej kapitole sa preto pozrieme, akým železom na seba naši vystrojení bojovníci útočia:

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY