vytisknout velikost písma Mercedes-Benz A 45 AMG vs. Subaru WRX STi: Stret civilizácií

Má klasický japonský recept na rýchlu štvorkolku stále čo ponúknuť aj v dobe sofistikovaných rýchlych hatchbackov prémiových značiek? Aby sme to zistili, vzali sme najrýchlejšie Subaru a nadopovanú triedu A na obľúbenú cestu.
Mercedes-Benz A 45 AMG vs. Subaru WRX STi: Stret civilizácií

V rýchlej Impreze som už nejakú tú dobu nesedel. A nechýbalo mi to. Keď som prvýkrát sadol do tmavošedého exempláru, aby som sa s ním v zahmlenej Bratislave prešiel niekoľko stoviek metrov na miesto fotografovania, prišla mi Impreza zúfalejšia než kedy predtým. Otrasné pruženie. Interiér, ktorý na deravej bratislavskej ceste rachotí ako kostnica v prievane. A multimediálny systém, o ktorom čím menej toho bude povedané, tým lepšie pre Subaru.

_DSC0692.jpg_DSC0707.jpgIMG_1079.jpg
Počasie bolo v čase testu zlovestné, ale tieto nabrúsené štvorkolky sa mokrého a studeného asfaltu nezľaknú

Viac ako kedykoľvek za posledných desať rokov pôsobí Subaru WRX STi ako anachronizmus. Atlas športových a športovo ladených áut sa za tú dobu radikálne zmenil, ale okrídlenému monštru z Japonska to zabudli povedať.

Relikt z dôb minulých

Kedysi bola Impreza spolu so svojou Nemesis od Mitsubishi fakticky jediný spôsob, ako na kľukatej ceste udržať krok s dvakrát či trikrát drahšími športovými autami a mohla sa opierať o pomaly hasnúcu slávu svojho angažmánu vo svetovej rely.

Dnes na ňu zospodu útočia nesmierne schopné hatchbacky s pohonom predných kolies. Zhora ju ohrozujú civilizovanejšie, ale rýchle a talentované sedany prémiových značiek. A zo strany jej ukradnú zo životného priestoru renesancie cenovo dostupných kupé, ktorá sa nebojí obetovať dynamiku v prospech kvality a hĺbky interakcie s vodičom.

 

„Obidve sa snažia vyzerať, že prišli rovno z posledného dielu hernej série Gran Turismo“

 

Ostatne jej dnešný súper je výborným príkladom. Kto by sa pred niekoľkými rokmi nazdal, že práve Mercedes bude vyrábať hot hatch s pohonom všetkých kolies a tak nehanebným krídlom?

Vskutku. Čierny aj biely sa snažia vyzerať, že prišli rovno z najnovšieho dielu série Gran Turismo. A obaja kvôli tomu pôsobia ako svoja vlastná karikatúra. Subaru sa na vás stále pozerá cez svoj ​​hladný otvor v kapote, ktorým prúdi vzduch k veľkému medzichladiču. Mercedes sa vpredu ježí aerodynamickými prvkami ako zo špeciálu DTM.

Prataj sa z cesty!

Jeho kombinácia bieleho laku s čiernymi pruhmi a červenými detailmi by sa nám inokedy možno zdala prvoplánovo krikľavá. Ale to by sme tu nesmeli mať Subaru, ktorého importérovi prišlo ako dobrý nápad nalepiť na predné sklo zrkadlovo obrátený nápis Move Over =>. Uhni. Skvelá vec, ak chcete všetky dievčatá, ktoré balíte, definitívne presvedčiť, že si tým okrídleným rýchlym autom liečite nejaký komplex.

IMG_1081.jpgIMG_1084.jpgIMG_1102.jpg
IMG_1088.jpgIMG_1108.jpgIMG_1106.jpg
Počuli ste niekedy o triezve elegancii? Títo vyobliekaní bitkári očividne nie.

Ale ako hovoria mamičky všetkým zakomplexovaným synkom, dôležité je, čo je vo vnútri. V ďalšej kapitole sa preto pozrieme, akým železom na seba naši vystrojení bojovníci útočia:

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY