vytisknout velikost písma Mercedes-Benz A 45 AMG vs. Subaru WRX STi: Stret civilizácií

Má klasický japonský recept na rýchlu štvorkolku stále čo ponúknuť aj v dobe sofistikovaných rýchlych hatchbackov prémiových značiek? Aby sme to zistili, vzali sme najrýchlejšie Subaru a nadopovanú triedu A na obľúbenú cestu.
Mercedes-Benz A 45 AMG vs. Subaru WRX STi: Stret civilizácií

V rýchlej Impreze som už nejakú tú dobu nesedel. A nechýbalo mi to. Keď som prvýkrát sadol do tmavošedého exempláru, aby som sa s ním v zahmlenej Bratislave prešiel niekoľko stoviek metrov na miesto fotografovania, prišla mi Impreza zúfalejšia než kedy predtým. Otrasné pruženie. Interiér, ktorý na deravej bratislavskej ceste rachotí ako kostnica v prievane. A multimediálny systém, o ktorom čím menej toho bude povedané, tým lepšie pre Subaru.

_DSC0692.jpg_DSC0707.jpgIMG_1079.jpg
Počasie bolo v čase testu zlovestné, ale tieto nabrúsené štvorkolky sa mokrého a studeného asfaltu nezľaknú

Viac ako kedykoľvek za posledných desať rokov pôsobí Subaru WRX STi ako anachronizmus. Atlas športových a športovo ladených áut sa za tú dobu radikálne zmenil, ale okrídlenému monštru z Japonska to zabudli povedať.

Relikt z dôb minulých

Kedysi bola Impreza spolu so svojou Nemesis od Mitsubishi fakticky jediný spôsob, ako na kľukatej ceste udržať krok s dvakrát či trikrát drahšími športovými autami a mohla sa opierať o pomaly hasnúcu slávu svojho angažmánu vo svetovej rely.

Dnes na ňu zospodu útočia nesmierne schopné hatchbacky s pohonom predných kolies. Zhora ju ohrozujú civilizovanejšie, ale rýchle a talentované sedany prémiových značiek. A zo strany jej ukradnú zo životného priestoru renesancie cenovo dostupných kupé, ktorá sa nebojí obetovať dynamiku v prospech kvality a hĺbky interakcie s vodičom.

 

„Obidve sa snažia vyzerať, že prišli rovno z posledného dielu hernej série Gran Turismo“

 

Ostatne jej dnešný súper je výborným príkladom. Kto by sa pred niekoľkými rokmi nazdal, že práve Mercedes bude vyrábať hot hatch s pohonom všetkých kolies a tak nehanebným krídlom?

Vskutku. Čierny aj biely sa snažia vyzerať, že prišli rovno z najnovšieho dielu série Gran Turismo. A obaja kvôli tomu pôsobia ako svoja vlastná karikatúra. Subaru sa na vás stále pozerá cez svoj ​​hladný otvor v kapote, ktorým prúdi vzduch k veľkému medzichladiču. Mercedes sa vpredu ježí aerodynamickými prvkami ako zo špeciálu DTM.

Prataj sa z cesty!

Jeho kombinácia bieleho laku s čiernymi pruhmi a červenými detailmi by sa nám inokedy možno zdala prvoplánovo krikľavá. Ale to by sme tu nesmeli mať Subaru, ktorého importérovi prišlo ako dobrý nápad nalepiť na predné sklo zrkadlovo obrátený nápis Move Over =>. Uhni. Skvelá vec, ak chcete všetky dievčatá, ktoré balíte, definitívne presvedčiť, že si tým okrídleným rýchlym autom liečite nejaký komplex.

IMG_1081.jpgIMG_1084.jpgIMG_1102.jpg
IMG_1088.jpgIMG_1108.jpgIMG_1106.jpg
Počuli ste niekedy o triezve elegancii? Títo vyobliekaní bitkári očividne nie.

Ale ako hovoria mamičky všetkým zakomplexovaným synkom, dôležité je, čo je vo vnútri. V ďalšej kapitole sa preto pozrieme, akým železom na seba naši vystrojení bojovníci útočia:

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY