vytisknout velikost písma Mercedes-Benz 4x4² je menší brat 6x6. Používá motor z AMG GT

Mercedes-Benz 4x4² je menší brat 6x6. Používá motor z AMG GT

Potom, čo Mercedes oznámil koniec výroby G63 AMG 6x6, prichádza jeho menší súrodenec. V mnohom sú si obe autá podobné, ale nové G 500 4x42 má iba dve nápravy. A navyše už táto novinka dostala nový benzínový osemvalec, ktorý sa predstavil spolu so športovým AMG GT.

G 500 4x42 používa rovnaké nápravy, aké malo 6x6, na karosérii nájdete karbónové diely, nárazník z G63 / 65 AMG a v interiéri očakávajte výbavu z programu Designo. Nový osemvalec ponúka objem štyroch litrov, dvojité preplňovanie a priame vstrekovanie paliva. V Géčku dáva vodičovi k dispozícii 310 kW (422 k), ďalšie technické detaily týkajúce sa dynamiky automobilka zatiaľ nezverejnila. Avšak motor samozrejme plní normu Euro 6.

Podvozok G 500 4x42 ponúkne svetlú výšku 450 mm, čo je pre jazdu v teréne prísľub veľa zaujímavých vlastností. Nájazdový uhol vpredu je 52°, vzadu 54° a prechodový uhol má 47°. Zároveň sa môžete tešiť na možnosť prejsť meter hlboký brod. Verzie, ktoré budú jazdiť po ceste, dostanú disky veľkosti 22 "s pneumatikami 325/55 R22. K dispozícii ale sú tiež terénne plášte nasadené na osemnásťpalcových kolesách.

Nové Géčko samozrejme používa stály pohon všetkých kolies a redukciu, rovnako ako sú k dispozícii uzávierky všetkých troch diferenciálov. U každého kolesa navyše nájdeme dve pružiny a dva tlmiče. Jeden pár pracuje klasicky, druhý má elektronicky nastaviteľný tlmič. Vodič si tak môže vybrať medzi športovým alebo komfortným nastavením podvozku.

Mercedes ešte neurobil definitívne rozhodnutie o tom, či a prípadne kedy odštartuje sériovú výrobu tohto špeciálu. Všetko údajne závisí na tom, aké budú reakcie na tento takmer sériový výstavný exemplár. Vzhľadom k úspechu 6x6 si ale trúfneme tvrdiť, že o sériovej výrobe tejto verzie nie je pochýb a že je len otázkou času, kedy Mercedes začne 4x42 predávať.

g442_05.jpgg442_06.jpgg442_07.jpgg442_01.jpgg442_02.jpgg442_03.jpgg442_04.jpgg442_08.jpgg442_09.jpgg442_10.jpgg442_11.jpg

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

27. 2. 2017 | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY