vytisknout velikost písma Mercedes-Benz 4x4² je menší brat 6x6. Používá motor z AMG GT

Mercedes-Benz 4x4² je menší brat 6x6. Používá motor z AMG GT

Potom, čo Mercedes oznámil koniec výroby G63 AMG 6x6, prichádza jeho menší súrodenec. V mnohom sú si obe autá podobné, ale nové G 500 4x42 má iba dve nápravy. A navyše už táto novinka dostala nový benzínový osemvalec, ktorý sa predstavil spolu so športovým AMG GT.

G 500 4x42 používa rovnaké nápravy, aké malo 6x6, na karosérii nájdete karbónové diely, nárazník z G63 / 65 AMG a v interiéri očakávajte výbavu z programu Designo. Nový osemvalec ponúka objem štyroch litrov, dvojité preplňovanie a priame vstrekovanie paliva. V Géčku dáva vodičovi k dispozícii 310 kW (422 k), ďalšie technické detaily týkajúce sa dynamiky automobilka zatiaľ nezverejnila. Avšak motor samozrejme plní normu Euro 6.

Podvozok G 500 4x42 ponúkne svetlú výšku 450 mm, čo je pre jazdu v teréne prísľub veľa zaujímavých vlastností. Nájazdový uhol vpredu je 52°, vzadu 54° a prechodový uhol má 47°. Zároveň sa môžete tešiť na možnosť prejsť meter hlboký brod. Verzie, ktoré budú jazdiť po ceste, dostanú disky veľkosti 22 "s pneumatikami 325/55 R22. K dispozícii ale sú tiež terénne plášte nasadené na osemnásťpalcových kolesách.

Nové Géčko samozrejme používa stály pohon všetkých kolies a redukciu, rovnako ako sú k dispozícii uzávierky všetkých troch diferenciálov. U každého kolesa navyše nájdeme dve pružiny a dva tlmiče. Jeden pár pracuje klasicky, druhý má elektronicky nastaviteľný tlmič. Vodič si tak môže vybrať medzi športovým alebo komfortným nastavením podvozku.

Mercedes ešte neurobil definitívne rozhodnutie o tom, či a prípadne kedy odštartuje sériovú výrobu tohto špeciálu. Všetko údajne závisí na tom, aké budú reakcie na tento takmer sériový výstavný exemplár. Vzhľadom k úspechu 6x6 si ale trúfneme tvrdiť, že o sériovej výrobe tejto verzie nie je pochýb a že je len otázkou času, kedy Mercedes začne 4x42 predávať.

g442_05.jpgg442_06.jpgg442_07.jpgg442_01.jpgg442_02.jpgg442_03.jpgg442_04.jpgg442_08.jpgg442_09.jpgg442_10.jpgg442_11.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY