vytisknout velikost písma Mercedes-Benz 4x4² je menší brat 6x6. Používá motor z AMG GT

Mercedes-Benz 4x4² je menší brat 6x6. Používá motor z AMG GT

Potom, čo Mercedes oznámil koniec výroby G63 AMG 6x6, prichádza jeho menší súrodenec. V mnohom sú si obe autá podobné, ale nové G 500 4x42 má iba dve nápravy. A navyše už táto novinka dostala nový benzínový osemvalec, ktorý sa predstavil spolu so športovým AMG GT.

G 500 4x42 používa rovnaké nápravy, aké malo 6x6, na karosérii nájdete karbónové diely, nárazník z G63 / 65 AMG a v interiéri očakávajte výbavu z programu Designo. Nový osemvalec ponúka objem štyroch litrov, dvojité preplňovanie a priame vstrekovanie paliva. V Géčku dáva vodičovi k dispozícii 310 kW (422 k), ďalšie technické detaily týkajúce sa dynamiky automobilka zatiaľ nezverejnila. Avšak motor samozrejme plní normu Euro 6.

Podvozok G 500 4x42 ponúkne svetlú výšku 450 mm, čo je pre jazdu v teréne prísľub veľa zaujímavých vlastností. Nájazdový uhol vpredu je 52°, vzadu 54° a prechodový uhol má 47°. Zároveň sa môžete tešiť na možnosť prejsť meter hlboký brod. Verzie, ktoré budú jazdiť po ceste, dostanú disky veľkosti 22 "s pneumatikami 325/55 R22. K dispozícii ale sú tiež terénne plášte nasadené na osemnásťpalcových kolesách.

Nové Géčko samozrejme používa stály pohon všetkých kolies a redukciu, rovnako ako sú k dispozícii uzávierky všetkých troch diferenciálov. U každého kolesa navyše nájdeme dve pružiny a dva tlmiče. Jeden pár pracuje klasicky, druhý má elektronicky nastaviteľný tlmič. Vodič si tak môže vybrať medzi športovým alebo komfortným nastavením podvozku.

Mercedes ešte neurobil definitívne rozhodnutie o tom, či a prípadne kedy odštartuje sériovú výrobu tohto špeciálu. Všetko údajne závisí na tom, aké budú reakcie na tento takmer sériový výstavný exemplár. Vzhľadom k úspechu 6x6 si ale trúfneme tvrdiť, že o sériovej výrobe tejto verzie nie je pochýb a že je len otázkou času, kedy Mercedes začne 4x42 predávať.

g442_05.jpgg442_06.jpgg442_07.jpgg442_01.jpgg442_02.jpgg442_03.jpgg442_04.jpgg442_08.jpgg442_09.jpgg442_10.jpgg442_11.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY