vytisknout velikost písma Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evo II oslavuje 25 rokov

Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evo II oslavuje 25 rokov

Pred štvrť storočím v roku 1990 sa na autosalóne v Ženeve predstavil Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evo II. Jednalo sa vlastne o homologizačný špeciál pre závody skupiny A. Mercedes poháňal radový štvorvalec 2,5 l s výkonom 173 kW (235 k), ktorý bol prepracovaný spoločnosťou Cosworth.

832895D90F163.jpg832929D90F179.jpgVyrábala sa aj civilná verzia bez tohto bodykitu, ale tá nemá také čaro ako
originál postavený kvôli homologizácii pretekárskeho vozidla pre skupinu A

Výkon sa proti prvej verzii Evo zdvihol o 40 koní a nový model akceleroval na stovku za 7,1 sekundy. Maximálna rýchlosť bola 250 km/h. Závodné prevedenie, ktoré bolo vidieť predovšetkým v populárnej sérii DTM, bolo samozrejme výkonnejšie. Vo vrcholnej forme dosahoval výkon približne 370 koní.

Mercedes-Benz 190 E 2.3-16 bola prvá verzia a verejnosť sa s ňou mohla oboznámiť v roku 1984 pri príležitosti slávnostného otvorenia nového pretekárskeho okruhu Nürburgring. Na exhibičné preteky sa tu zišli pretekári Formuly 1 a medzi nimi aj nejaký brazílsky mladík Ayrton Senna, ktorého v tom čase ešte nikto nepoznal... Len tak mimochodom tento exhibičný pretek vyhral.

Podľa pravidiel FIA pre homologizáciu závodného špeciálu skupiny A postavil Mercedes 502 kusov modelov 2.5-16 Evo a 2.5-16 Evo II. Pretože je tých áut oveľa menej ako vtedajšieho BMW M3 E30, stal sa z neho vyhľadávaný zberateľský artikel. Ceny sa pohybujú vysoko. Pokiaľ máte záujem o originál s bodykitom, pripravte si minimálne 55 tisíc eur.

14C309_089.jpg832918D90F166.jpgA91F1171.jpg

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz G 350 d Professional: Profík pre vyvolených

Test Mercedes-Benz G 350 d Professional: Profík pre vyvolených

Záujemcovia o lacnejšiu alternatívu skôr automaticky volili Defender, lenže ten už si dnes nekúpite. Okrem Jeepu Wrangler je tak Professional posledným zástupcom svojho druhu.

16. 5. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY