vytisknout velikost písma Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evo II oslavuje 25 rokov

Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evo II oslavuje 25 rokov

Pred štvrť storočím v roku 1990 sa na autosalóne v Ženeve predstavil Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evo II. Jednalo sa vlastne o homologizačný špeciál pre závody skupiny A. Mercedes poháňal radový štvorvalec 2,5 l s výkonom 173 kW (235 k), ktorý bol prepracovaný spoločnosťou Cosworth.

832895D90F163.jpg832929D90F179.jpgVyrábala sa aj civilná verzia bez tohto bodykitu, ale tá nemá také čaro ako
originál postavený kvôli homologizácii pretekárskeho vozidla pre skupinu A

Výkon sa proti prvej verzii Evo zdvihol o 40 koní a nový model akceleroval na stovku za 7,1 sekundy. Maximálna rýchlosť bola 250 km/h. Závodné prevedenie, ktoré bolo vidieť predovšetkým v populárnej sérii DTM, bolo samozrejme výkonnejšie. Vo vrcholnej forme dosahoval výkon približne 370 koní.

Mercedes-Benz 190 E 2.3-16 bola prvá verzia a verejnosť sa s ňou mohla oboznámiť v roku 1984 pri príležitosti slávnostného otvorenia nového pretekárskeho okruhu Nürburgring. Na exhibičné preteky sa tu zišli pretekári Formuly 1 a medzi nimi aj nejaký brazílsky mladík Ayrton Senna, ktorého v tom čase ešte nikto nepoznal... Len tak mimochodom tento exhibičný pretek vyhral.

Podľa pravidiel FIA pre homologizáciu závodného špeciálu skupiny A postavil Mercedes 502 kusov modelov 2.5-16 Evo a 2.5-16 Evo II. Pretože je tých áut oveľa menej ako vtedajšieho BMW M3 E30, stal sa z neho vyhľadávaný zberateľský artikel. Ceny sa pohybujú vysoko. Pokiaľ máte záujem o originál s bodykitom, pripravte si minimálne 55 tisíc eur.

14C309_089.jpg832918D90F166.jpgA91F1171.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY