vytisknout velikost písma Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evo II oslavuje 25 rokov

Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evo II oslavuje 25 rokov

Pred štvrť storočím v roku 1990 sa na autosalóne v Ženeve predstavil Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evo II. Jednalo sa vlastne o homologizačný špeciál pre závody skupiny A. Mercedes poháňal radový štvorvalec 2,5 l s výkonom 173 kW (235 k), ktorý bol prepracovaný spoločnosťou Cosworth.

832895D90F163.jpg832929D90F179.jpgVyrábala sa aj civilná verzia bez tohto bodykitu, ale tá nemá také čaro ako
originál postavený kvôli homologizácii pretekárskeho vozidla pre skupinu A

Výkon sa proti prvej verzii Evo zdvihol o 40 koní a nový model akceleroval na stovku za 7,1 sekundy. Maximálna rýchlosť bola 250 km/h. Závodné prevedenie, ktoré bolo vidieť predovšetkým v populárnej sérii DTM, bolo samozrejme výkonnejšie. Vo vrcholnej forme dosahoval výkon približne 370 koní.

Mercedes-Benz 190 E 2.3-16 bola prvá verzia a verejnosť sa s ňou mohla oboznámiť v roku 1984 pri príležitosti slávnostného otvorenia nového pretekárskeho okruhu Nürburgring. Na exhibičné preteky sa tu zišli pretekári Formuly 1 a medzi nimi aj nejaký brazílsky mladík Ayrton Senna, ktorého v tom čase ešte nikto nepoznal... Len tak mimochodom tento exhibičný pretek vyhral.

Podľa pravidiel FIA pre homologizáciu závodného špeciálu skupiny A postavil Mercedes 502 kusov modelov 2.5-16 Evo a 2.5-16 Evo II. Pretože je tých áut oveľa menej ako vtedajšieho BMW M3 E30, stal sa z neho vyhľadávaný zberateľský artikel. Ceny sa pohybujú vysoko. Pokiaľ máte záujem o originál s bodykitom, pripravte si minimálne 55 tisíc eur.

14C309_089.jpg832918D90F166.jpgA91F1171.jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY