vytisknout velikost písma Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evo II oslavuje 25 rokov

Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evo II oslavuje 25 rokov

Pred štvrť storočím v roku 1990 sa na autosalóne v Ženeve predstavil Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evo II. Jednalo sa vlastne o homologizačný špeciál pre závody skupiny A. Mercedes poháňal radový štvorvalec 2,5 l s výkonom 173 kW (235 k), ktorý bol prepracovaný spoločnosťou Cosworth.

832895D90F163.jpg832929D90F179.jpgVyrábala sa aj civilná verzia bez tohto bodykitu, ale tá nemá také čaro ako
originál postavený kvôli homologizácii pretekárskeho vozidla pre skupinu A

Výkon sa proti prvej verzii Evo zdvihol o 40 koní a nový model akceleroval na stovku za 7,1 sekundy. Maximálna rýchlosť bola 250 km/h. Závodné prevedenie, ktoré bolo vidieť predovšetkým v populárnej sérii DTM, bolo samozrejme výkonnejšie. Vo vrcholnej forme dosahoval výkon približne 370 koní.

Mercedes-Benz 190 E 2.3-16 bola prvá verzia a verejnosť sa s ňou mohla oboznámiť v roku 1984 pri príležitosti slávnostného otvorenia nového pretekárskeho okruhu Nürburgring. Na exhibičné preteky sa tu zišli pretekári Formuly 1 a medzi nimi aj nejaký brazílsky mladík Ayrton Senna, ktorého v tom čase ešte nikto nepoznal... Len tak mimochodom tento exhibičný pretek vyhral.

Podľa pravidiel FIA pre homologizáciu závodného špeciálu skupiny A postavil Mercedes 502 kusov modelov 2.5-16 Evo a 2.5-16 Evo II. Pretože je tých áut oveľa menej ako vtedajšieho BMW M3 E30, stal sa z neho vyhľadávaný zberateľský artikel. Ceny sa pohybujú vysoko. Pokiaľ máte záujem o originál s bodykitom, pripravte si minimálne 55 tisíc eur.

14C309_089.jpg832918D90F166.jpgA91F1171.jpg

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY