vytisknout velikost písma Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evo II oslavuje 25 rokov

Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evo II oslavuje 25 rokov

Pred štvrť storočím v roku 1990 sa na autosalóne v Ženeve predstavil Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evo II. Jednalo sa vlastne o homologizačný špeciál pre závody skupiny A. Mercedes poháňal radový štvorvalec 2,5 l s výkonom 173 kW (235 k), ktorý bol prepracovaný spoločnosťou Cosworth.

832895D90F163.jpg832929D90F179.jpgVyrábala sa aj civilná verzia bez tohto bodykitu, ale tá nemá také čaro ako
originál postavený kvôli homologizácii pretekárskeho vozidla pre skupinu A

Výkon sa proti prvej verzii Evo zdvihol o 40 koní a nový model akceleroval na stovku za 7,1 sekundy. Maximálna rýchlosť bola 250 km/h. Závodné prevedenie, ktoré bolo vidieť predovšetkým v populárnej sérii DTM, bolo samozrejme výkonnejšie. Vo vrcholnej forme dosahoval výkon približne 370 koní.

Mercedes-Benz 190 E 2.3-16 bola prvá verzia a verejnosť sa s ňou mohla oboznámiť v roku 1984 pri príležitosti slávnostného otvorenia nového pretekárskeho okruhu Nürburgring. Na exhibičné preteky sa tu zišli pretekári Formuly 1 a medzi nimi aj nejaký brazílsky mladík Ayrton Senna, ktorého v tom čase ešte nikto nepoznal... Len tak mimochodom tento exhibičný pretek vyhral.

Podľa pravidiel FIA pre homologizáciu závodného špeciálu skupiny A postavil Mercedes 502 kusov modelov 2.5-16 Evo a 2.5-16 Evo II. Pretože je tých áut oveľa menej ako vtedajšieho BMW M3 E30, stal sa z neho vyhľadávaný zberateľský artikel. Ceny sa pohybujú vysoko. Pokiaľ máte záujem o originál s bodykitom, pripravte si minimálne 55 tisíc eur.

14C309_089.jpg832918D90F166.jpgA91F1171.jpg

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY