vytisknout velikost písma Mercedes-AMG GT S dá stovku za 3,8 s len občas [nameraná dynamika]

S dnešnými automobilmi je to občas tak trochu zložité. Aby ste dostali z vášho auta to, čo nájdete v oficiálnych tabuľkách, musíte presne vedieť, ako to urobiť. Mercedes-AMG GT S je toho ďalším dôkazom.
Mercedes-AMG GT S dá stovku za 3,8 s len občas [nameraná dynamika]
Zoznam kapitol
  1. Pod štyri sekundy vždy, za 3,8 iba niekedy
  2. Zo stovky na nulu za 2,6 s, Za čo platíte tie státisíce?

Ak si vyberáte rýchle auto, jedným z tých najzaujímavejších údajov je čas zrýchlenia z nuly na stovku. Ale nemyslite si, že ide o hodnotu, s ktorou môžete počítať vždy a všade. Keď si odmyslíme veci typu zlého počasia alebo mokrej cesty, stále platí, že vaše auto dosiahne na sľubovaný údaj iba niekedy a vy musíte presne vedieť, ako to docieliť. Ukázalo to napríklad nedávne meranie najrýchlejšej verzie Škody Superb a meranie Mercedesu-AMG GT S to len potvrdilo. Tu je ale situácia ešte o niečo komplikovanejšia.

Nové AMG GT v silnejšej verzii S ponúkne výkon 375 kW (510 koní) pri 6250 ot./min a vrchol krútiaceho momentu 650 Nm dostupný od 1750 do 4750 ot./min. Maximálna rýchlosť je 310 km/h a čas zrýchlenia z nuly na stovku stanovila automobilka na 3,8 s.

amggt-13.jpgamggt-11.jpgSilnejšiu verziu AMG GT S spoznáte napríklad podľa väčších bŕzd. Hlavným rozdielom je ale vyšší výkon, ktorý dosahuje na 510 koní

Pod štyri sekundy vždy, za 3,8 iba niekedy

Podobne ako mnoho iných automobilov ponúka aj Mercedes-AMG GT niekoľko rôznych nastavení. Okrem režimu Individual, kde si môžete stvoriť vlastnú kombináciu, sú tu režimy Comfort, Sport, Sport + a Race. Podľa konkrétnej voľby upravuje nemecké kupé nastavenie motora, prevodovky, ESP, odpruženie, pozíciu výfukovej klapky, prítomnosť systému štart/stop a aktiváciu/deaktiváciu režimu jazdy, kedy prevodovka vyraďuje na neutrál.
A teraz si tipnite, ktorý zo spomínaných režimov bude pri akcelerácii z nuly na stovku najrýchlejší a ktorý najpomalší?

Vyskúšali sme postupne všetko na českom letisku Mnichovo Hradiště, vždy v jednom smere tak, aby sme mohli výsledky porovnať, ale to zároveň tiež znamená, že konkrétne hodnoty nie sú úplne presné. K tomu nám poslúži priemer viac meraní, ku ktorému sa dostaneme ďalej.

amg_Gt_nastav.jpgRôzne nastavenia znamenajú rôzne rýchlu akceleráciu. Na tú najrýchlejšiu, teda svetlo modrú, ale dosiahnete len občas

V grafe vidíte štyri krivky. Červená odpovedá režimu Comfort, tmavo modrá predstavuje režimy Sport a Sport+, ktoré vyšli v podstate rovnako, a zelená krivka je režim Race. Comfort je od začiatku najpomalší, ale zaujímavé je, že nakoniec vôbec najvyšší čas vykázal práve najostrejší Race.

Ako vidíte z grafu, v režime Race sme nestratili pri štarte, čo sme očakávali, pretože Race je benevolentnejší voči preklzu kolies, ale až okolo rýchlosti 70 km/h. Úprimne si nie som istý tým, čo by za touto skutočnosťou mohlo stáť, pretože sme jazdili vždy rovnako, na rovnakej dráhe, na suchom povrchu a vietor nefúkal. Za pozornosť stojí aj to, že do spomínaných 70 km/h je na tom Race takmer rovnako ako režimy Sport a Sport+.

amggt-4.jpgamggt-5.jpgamggt-6.jpgamggt-7.jpgamggt-8.jpgamggt-9.jpgK dispozícii máte režimy I, C, S, S + a Race. Ak chcete byť skutočne rýchli a Race Start vám auto nechce povoliť, zvolíte režim S alebo S +. Ak chcete mať zo zrýchlenia najväčšiu radosť, siahnete po efektnom režime Race

Suverénne najrýchlejší štart vykázala svetlo modrá krivka, o ktorej ešte nebola reč. Ako asi tušíte, ide o akceleráciu s využitím funkcie Race Start, teda systému, ktorý zaobstará rozjazd za vás. Patrí sa podotknúť, že pred týmto ostrým štartom motor drží zhruba 4000 ot./min. To vám žiadny iný režim nedovolí. Mimochodom pri tomto pokuse s funkciou Race Start sa dostalo AMG GT S na stovku dokonca za 3,69 s.

Lenže s režimom Race Start súvisí istá ťažkosť. Nemôžete ho aktivovať vždy, kedy sa vám zachce. Musia byť splnené viaceré podmienky, pričom okrem tých logických typu "musia byť zatvorené dvere" ide predovšetkým o prevádzkovú teplotu oleja motora a prevodovky. Je to samozrejme kvôli ochrane techniky, ale je potrebné povedať, že pri krátkej jazde s Porsche 911 Turbo S som si mohol vyskúšať launch control mnohokrát za sebou a auto proti tomu vôbec neprotestovalo. To sa ale nedá povedať o AMG GT.

Race Start: Podmienky

  • Zatvorené dvere
  • Naštartovaný motor
  • Prevádzková teplota oleja motoru a prevodovky
  • ESP funguje
  • Volant nie je natočený
  • Auto stojí a šofér drží brzdový pedál
  • Prevodovka v režime D
  • Aktivovaný program S, S+ alebo Race

V našom prípade sa totiž Race Start odohral raz, potom už sa namiesto hlášky o aktivácii objavovala iba hláška o tom, že funkcia nie je dostupná a mám navštíviť návod. Až po nejakej dobe mi zase systém schválil túto funkciu využiť znova. Pretože som ale po tomto ostrom štarte vždy zajazdil pár kilometrov pokojne, aby sa všetko ochladilo, nepredpokladám, že by problémom bola príliš vysoká teplota oleja.

V užívateľskej príručke totiž je ale ešte jedna drobná poznámka. "Po niekoľkých použitiach funkcie Race Start tesne za sebou je Race Start nedostupný, kým vozidlo neprejde určitú vzdialenosť". Možno som robil niečo zle, ale na základe mojich skúseností by som túto vetu opravil na "Po jednom použití je funkcia nedostupná...". Každopádne, nech už je dôvod akýkoľvek, AMG GT S vám svoje maximálne zrýchlenie dopraje len niekedy.

amggt-15.jpgamggt-2.jpg
S využitím funkcie Race Start je akcelerácia naozaj veľmi zaujímavá. Samozrejme za predpokladu, že jazdíte na suchu. Na mokre je AMG GT S tak trochu nešťastné 

Pretože Race Start nebolo možné opakovať a teda nebolo možné urobiť priemer niekoľkých meraní, meral som zrýchlenie z nuly na stovku v režime S+ s relatívne pokojným štartom. Nech je to ale AMG GT S ku cti, že aj napriek tomu je automobil schopný dostať sa na stovku pod štyri sekundy, hoci len tesne. Priemer skončil na hodnote 3,93 s. Ďalšie údaje o zrýchlení nájdete v tabuľke. Mimochodom priemer 0-200 km/h za 11,67 s nie je vôbec nezaujímavý.

Mercedes-AMG GT S: akcelerácia z miesta
0-50 km/h (s) 1,93
0-100 km/h (s) 3,93
0-200 km/h (s) 11,67
Mercedes-AMG GT: zrýchlenie
50-70 km/h (s) 0,72
80-130 km/h (s) 2,53

Na priložených grafoch si potom môžete prezrieť ešte zrýchlenie z nuly na 270 km/h, viac nám letisková plocha nedovolila. K tomu potrebovalo AMG GT 25,09 s, čo tiež nie je nezaujímavé. Z grafu je takisto vidieť, že elánu má motor aj v tých najvyšších rýchlostiach stále na rozdávanie.

amg_Gt_0100.jpgamg_gt_0200.jpgamg_Gt_0270.jpg

amggt-12.jpgamggt-14.jpgamggt-10.jpg

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY