vytisknout velikost písma Mercedes-AMG GT dostane nový motor s parametrami 510 k a 650 Nm

Mercedes pokračuje v postupnom odhaľovaní nového GT. Na najaktuálnejším videu automobilka prezradila viac k motoru, ktorý táto novinka dostane. Ako už sa dlhšiu dobu špekulovalo, pôjde o nový štvorlitrový dvakrát preplňovaný osemvalec. Jeho maximum činí 510 koní a 650 Nm. Zároveň samozrejme budú splnené limity normy Euro 6.

Celý motor váži 209 kilogramov, maximálny výkon dosahuje pri 6250 ot/min. Mercedes použil okrem iného napríklad technológiu Nanoslide. Na steny valcov je tak nanesená ultratenká vrstva nanokryštálov zliatiny železa a uhlíka, čím vznikne v podstate dokonale hladká plocha a trenie sa zníži až o 50%. Rovnaká vec sa už objavila u preplňovaného dvojlitra, ktorý sme skúšali pod kapotou A 45 AMG.

Nový osemvalec dostal tiež dvojhmotový zotrvačník, systém Active Engine Mounts vyrovnávajúci vibrácie motora, dvojicu turbodúchadiel umiestnenú medzi hlavy valcov a Mercedes navyše sľubuje aj zaujímavý zvuk. Vyzerá to, že sa má Jaguar F-Type a jemu podobní na čo tešiť.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY