vytisknout velikost písma Mercedes-AMG GT dostane nový motor s parametrami 510 k a 650 Nm

Mercedes pokračuje v postupnom odhaľovaní nového GT. Na najaktuálnejším videu automobilka prezradila viac k motoru, ktorý táto novinka dostane. Ako už sa dlhšiu dobu špekulovalo, pôjde o nový štvorlitrový dvakrát preplňovaný osemvalec. Jeho maximum činí 510 koní a 650 Nm. Zároveň samozrejme budú splnené limity normy Euro 6.

Celý motor váži 209 kilogramov, maximálny výkon dosahuje pri 6250 ot/min. Mercedes použil okrem iného napríklad technológiu Nanoslide. Na steny valcov je tak nanesená ultratenká vrstva nanokryštálov zliatiny železa a uhlíka, čím vznikne v podstate dokonale hladká plocha a trenie sa zníži až o 50%. Rovnaká vec sa už objavila u preplňovaného dvojlitra, ktorý sme skúšali pod kapotou A 45 AMG.

Nový osemvalec dostal tiež dvojhmotový zotrvačník, systém Active Engine Mounts vyrovnávajúci vibrácie motora, dvojicu turbodúchadiel umiestnenú medzi hlavy valcov a Mercedes navyše sľubuje aj zaujímavý zvuk. Vyzerá to, že sa má Jaguar F-Type a jemu podobní na čo tešiť.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY