vytisknout velikost písma Mercedes-AMG GLE 43 4Matic: GLK konečne dostalo šesťvalec

Mercedes-AMG GLE 43 4Matic: GLK konečne dostalo šesťvalec

Na stánku automobilky Mercedes toho bude v New Yorku vidno pomerne veľa. Predstaví sa tu športová verzia novej triedy E, omladený model CLA a ukáže sa aj športové prevedenie modelu GLC. V jeho prípade je táto premiéra o to zaujímavejšia, že súčasná generácia vôbec prvýkrát dostáva pod kapotu šesťvalcový motor.

Až doteraz ste si mohli kúpiť nové GLC iba so štvorvalcovým benzínovým, alebo naftovým motorom, maximálne bol k dispozícii hybrid. To sa čoskoro (presne povedané v apríli) zmení, pretože prichádza prevedenie AMG 43 4Matic, ktoré pracuje s dvakrát preplňovaným benzínovým šesťvalcom s výkonom 270 kW (367 k) a s krútiacim momentom 520 Nm. Mimochodom je to prvýkrát, čo sa divízia AMG pozrela na auto patriace medzi kompaktné SUV.

GLC 43 4Matic zvládne šprint z nuly na 100 km/h za 4,9 s a maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na klasických 250 km/h. Súčasťou hnacieho reťazca je aj športová deväťstupňová prevodovka a pohon všetkých kolies rozdeľujúce krútiaci moment v pomere 31%/69% v prospech zadnej nápravy.

Mercedes-AMG GLC 43 4Matic ponúkne upravené riadenie, vylepšenú zadnú nápravu a zväčšené brzdy s kotúčmi s veľkosťou 360 mm vpredu a 320 mm vzadu. Novinka dostala aj upravený dizajn. Objednať si tento model budete môcť od štvrtého apríla, prvé autá dorazia na trh v júni tohto roku.

glc_03.jpgglc_04.jpgglc_05.jpgglc_06.jpgglc_07.jpgglc_08.jpgglc_09.jpgglc_10.jpgglc_11.jpgglc_12.jpgglc_13.jpgglc_14.jpgglc_15.jpgglc_22.jpgglc_23.jpgglc_24.jpgglc_25.jpgglc_26.jpgglc_27.jpgglc_16.jpgglc_17.jpgglc_18.jpgglc_19.jpgglc_20.jpgglc_21.jpgglc_01.jpgglc_02.jpg
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY