vytisknout velikost písma Mercedes-AMG GLE 43 4Matic: GLK konečne dostalo šesťvalec

Mercedes-AMG GLE 43 4Matic: GLK konečne dostalo šesťvalec

Na stánku automobilky Mercedes toho bude v New Yorku vidno pomerne veľa. Predstaví sa tu športová verzia novej triedy E, omladený model CLA a ukáže sa aj športové prevedenie modelu GLC. V jeho prípade je táto premiéra o to zaujímavejšia, že súčasná generácia vôbec prvýkrát dostáva pod kapotu šesťvalcový motor.

Až doteraz ste si mohli kúpiť nové GLC iba so štvorvalcovým benzínovým, alebo naftovým motorom, maximálne bol k dispozícii hybrid. To sa čoskoro (presne povedané v apríli) zmení, pretože prichádza prevedenie AMG 43 4Matic, ktoré pracuje s dvakrát preplňovaným benzínovým šesťvalcom s výkonom 270 kW (367 k) a s krútiacim momentom 520 Nm. Mimochodom je to prvýkrát, čo sa divízia AMG pozrela na auto patriace medzi kompaktné SUV.

GLC 43 4Matic zvládne šprint z nuly na 100 km/h za 4,9 s a maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na klasických 250 km/h. Súčasťou hnacieho reťazca je aj športová deväťstupňová prevodovka a pohon všetkých kolies rozdeľujúce krútiaci moment v pomere 31%/69% v prospech zadnej nápravy.

Mercedes-AMG GLC 43 4Matic ponúkne upravené riadenie, vylepšenú zadnú nápravu a zväčšené brzdy s kotúčmi s veľkosťou 360 mm vpredu a 320 mm vzadu. Novinka dostala aj upravený dizajn. Objednať si tento model budete môcť od štvrtého apríla, prvé autá dorazia na trh v júni tohto roku.

glc_03.jpgglc_04.jpgglc_05.jpgglc_06.jpgglc_07.jpgglc_08.jpgglc_09.jpgglc_10.jpgglc_11.jpgglc_12.jpgglc_13.jpgglc_14.jpgglc_15.jpgglc_22.jpgglc_23.jpgglc_24.jpgglc_25.jpgglc_26.jpgglc_27.jpgglc_16.jpgglc_17.jpgglc_18.jpgglc_19.jpgglc_20.jpgglc_21.jpgglc_01.jpgglc_02.jpg
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY