vytisknout velikost písma Mercedes-AMG E63 S Combi dostal 4x4 a driftovací režim

Mercedes-AMG E63 sa predstavuje aj vo verzii kombi. Batožinový priestor má objem 640 l, po sklopení sedadiel až 1820 l. Základná verzia dosahuje výkon 420 kW, silnejší E63 S až 450 kW. Pohon všetkých kolies je štandardom, nechýba driftovací režim.
Mercedes-AMG E63 S Combi dostal 4x4 a driftovací režim

Tento týždeň je celkom bohatý na zaujímavé kombi. Po včerajšom predstavení nového BMW radu 5 Touring prichádza Mercedes-Benz s kombi triedy E vo vrcholnom prevedení E63 AMG. Ako už bolo oznámené predtým, vôbec prvýkrát je kombi E63 AMG dostupné len s pohonom všetkých kolies. Ale ako je dnes v móde, má aj tento veľký kombík tzv. "driftovací režim".

Ako to funguje? Mercedes E63 AMG dostal novú generáciu pohonu všetkých kolies 4Matic, ktorý by sa dal stručne opísať ako "obrátený Haldex". Sila putuje primárne na zadné kolesá a v prípade potreby sa pripojí tá predná. Driftovací režim (dostupný v silnejšom prevedení E63 AMG S) potom prednú nápravu na želanie vodiča odpojí úplne.

O pohon sa stará modernizovaný preplňovaný osemvalec 4,0 l, ktorý poznáme napríklad zo športového kupé Mercedes-AMG GT. V "základnom" prevedení E63 AMG má tento motor výkon 420 kW (571 k) a krútiaci moment 750 Nm. Kombi s ním akceleruje z nuly na 100 km/h už za 3,6 sekundy.

Silnejší Mercedes-Benz E63 AMG S dostal rovnaký motor naladený na výkon 450 kW (612 k) a krútiaci moment 850 Nm. Akcelerácia na 100 km/h mu trvá 3,5 sekundy a keď si priplatíte, Mercedes vám posunie obmedzovač rýchlosti na 290 km/h. Obe autá majú štandardne deväťstupňový automat a systém vypínania polovice valcov.

Hoci sa jedná o rodinné kombi s objemom kufra 640 litrov (po sklopení zadných sedačiek až 1820 litrov), vo výbave nechýbajú prvky ako aktívne silentbloky motora, adaptívny vzduchový podvozok, vypínateľná stabilizácia, už spomínaný driftovací režim, samosvorný diferenciál na zadnej náprave alebo príplatkové karbón-keramické brzdy.

Prvýkrát sa Mercedes-AMG E63 Combi ukáže na autosalóne v Ženeve, kde Mercedes-Benz zverejní aj cenu. Predaj tohto iste praktického a užitočného rodinného kombi s tabuľkovou spotrebou 9,1 litra na 100 km sa začne v júni.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY