vytisknout velikost písma Mercedes-AMG E63 beží na 4 valce, má pohon 4x4 a väčší výkon ako Ferrari

Osemvalec 4,0 l biturbo má vypínanie polovice valcov. Verzia E 63 S ponúka výkon 450 kW (612 k). Vozidlo bude k dispozícii už iba s pohonom všetkých kolies.
Mercedes-AMG E63 beží na 4 valce, má pohon 4x4 a väčší výkon ako Ferrari

Nová generácia Mercedesu triedy E sa dočkala tradičnej ostrej verzie E 63 AMG. Preč je doba veľkoobjemového atmosférického kladiva, dokonca aj minulý osemvalec 5,5 l s preplňovaním bol nahradený menším motorom. Mercedes-AMG E 63 tak má osemvalec s objemom 4,0 l, ktorý vychádza z jednotky použitej napríklad v Mercedese-AMG GT C.

Rovnako ako predtým sú k dispozícii dve výkonnostné verzie. Tá základná má výkon 420 kW (571 k) v 5750 až 6500 min-1 a krútiaci moment 750 Nm v 2250 až 5000 min-1. Aj vďaka štandardne dodávanému pohonu všetkých kolies 4Matic + zrýchli na 100 km/h za 3,5 sekundy. Najvyššia rýchlosť je obmedzená na 250 km/h, ale za príplatok vám Mercedes posunie obmedzovač na 300 km/h.

Silnejšie prevedení E 63 S disponuje výkonom 450 kW (612 k) v 5750 až 6500 min-1 a krútiacim momentom 850 Nm v 2250 až 4500 min-1. Len pre zaujímavosť, ide o vyšší výkon než aký ponúka napríklad Ferrari 458 Speciale... Zrýchlenie z nuly na 100 km/h je otázkou 3,4 s a vozidlo opäť pôjde len 250 km/h, ak si nepriplatíte za posunutie obmedzovača. Tabuľková spotreba oboch verzií je 8,9 až 9,2 litra na 100 km.

Silnejšie prevedenie Mercedesu-AMG E 63 S disponuje sľubovaným driftovacími režimom. Elektronicky riadený pohon všetkých kolies 4Matic + totiž v bežnom režime posiela silu prevedenú v deväťstupňovom automate len na zadné kolesá. Na pripojenie prednej nápravy dochádza v závislosti na podmienkach a nastavenom režime. Štvorkolka sa tiež učí trakciu a podľa aktuálnych podmienok pripája prednú nápravu s predstihom, nečaká na prekĺznutie zadných kolies.

Nechýba samozrejme voľba jazdných režimov od ekonomického a komfortného, ​​cez Sport a Sport Plus, až po Race. V posledných troch režimoch je k dispozícii aj funkcia Launch Control, ktorú Mercedes nazýva Race Start. Jej fungovanie bolo zjednodušené, takže už nemusíte preklikávať palubné menu. Jednoducho len silou zošliapnete brzdový pedál ľavou nohou, pravou pridáte a potom už len stačí brzdu pustiť.

Štandardne je dodávané aj nastaviteľné vzduchové odpruženie s adaptívnou funkciou podľa štýlu jazdy a podmienok. Na zadnej náprave samozrejme nechýba diferenciál, "slabšie" prevedenie používa klasický mechanický samosvor, vrcholná verzia potom elektronicky riadenú uzávierku. Mercedes sa chváli tým, že je možné systém ESP úplne vypnúť, automaticky sa aktivuje len pri krízovom brzdení (klasicky keď preženiete pokus o drift a ľaknutím dupnete na brzdu).

Nechýba ani funkcia pre analýzu vašej dynamickej jazdy vrátane jazdnej stopy na okruhu. Síce s pohotovostnou hmotnosťou 1955 kg nevyzerá Mercedes-AMG E 63 na typického návštevníka závodných okruhov, ale zákazníci majú tieto detaily radi.

Cenu Mercedes zverejní na začiatku roka 2017, predaj sa začne v marci budúceho roka.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY