vytisknout velikost písma Mercedes-AMG E 43 4Matic: Ostré „éčko“ prichádza

Mercedes-AMG E 43 4Matic: Ostré „éčko“ prichádza

Mercedes predstavil novú verziu poslednej generácie triedy E. Vyhotovenie E 43 4Matic ponúkne dynamický vzhľad a predovšetkým posilnený trojlitrový šesťvalec. Záujemcovia sa môžu tešiť na zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 4,6 s.

Nová verzia najnovšieho prevedenia triedy E dostala dvakrát preplňovaný benzínový šesťvalec o objeme troch litrov. Ten ponúkne 295 kW (401 k) pri 6100 ot a 520 Nm dostupných v rozmedzí od 2500 do 5000 ot. Maximálna rýchlosť automobilu ťažkého 1765 kg je 250 km/h, pričom ide samozrejme o hodnotu danú obmedzovačom. V kombinovanom cykle si E 43 4Matic povie údajne o 8,3 l/100 km.

Motor spolupracuje s deväťstupňovou automatickou prevodovkou, nechýba systém vzduchového odpruženia, ani pohon všetkých kolies. Ten štandardne pracuje s pomerom 31/69% v prospech zadnej nápravy. Vodič si samozrejme bude môcť nastaviť jednotlivé časti auta tak, ako to poznáme z iných Mercedesov. Okrem iného sa tiež zväčšovali brzdy.

Do interiéru dostal Mercedes-AMG E 43 4Matic športové sedadlá, červené bezpečnostné pásy, kovové pedále, športový volant a prístrojový štít AMG. Na pohľad sa športové prevedenie triedy E líši nárazníkmi, výraznou maskou, päťlúčovými diskami veľkosti 19", vzadu nájdeme difúzor, decentný spojler a dve dvojité koncovky výfuku.

Mercedes-AMG E43 4Matic sa predstaví onedlho na autosalóne v New Yorku, prvé autá dorazia na trh v septembri.

e43_05.jpge43_06.jpge43_07.jpge43_08.jpge43_09.jpge43_10.jpge43_11.jpge43_12.jpge43_13.jpge43_14.jpge43_15.jpge43_16.jpge43_01.jpge43_02.jpge43_03.jpge43_04.jpg
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY