vytisknout velikost písma Mercedes-AMG E 43 4Matic: Ostré „éčko“ prichádza

Mercedes-AMG E 43 4Matic: Ostré „éčko“ prichádza

Mercedes predstavil novú verziu poslednej generácie triedy E. Vyhotovenie E 43 4Matic ponúkne dynamický vzhľad a predovšetkým posilnený trojlitrový šesťvalec. Záujemcovia sa môžu tešiť na zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 4,6 s.

Nová verzia najnovšieho prevedenia triedy E dostala dvakrát preplňovaný benzínový šesťvalec o objeme troch litrov. Ten ponúkne 295 kW (401 k) pri 6100 ot a 520 Nm dostupných v rozmedzí od 2500 do 5000 ot. Maximálna rýchlosť automobilu ťažkého 1765 kg je 250 km/h, pričom ide samozrejme o hodnotu danú obmedzovačom. V kombinovanom cykle si E 43 4Matic povie údajne o 8,3 l/100 km.

Motor spolupracuje s deväťstupňovou automatickou prevodovkou, nechýba systém vzduchového odpruženia, ani pohon všetkých kolies. Ten štandardne pracuje s pomerom 31/69% v prospech zadnej nápravy. Vodič si samozrejme bude môcť nastaviť jednotlivé časti auta tak, ako to poznáme z iných Mercedesov. Okrem iného sa tiež zväčšovali brzdy.

Do interiéru dostal Mercedes-AMG E 43 4Matic športové sedadlá, červené bezpečnostné pásy, kovové pedále, športový volant a prístrojový štít AMG. Na pohľad sa športové prevedenie triedy E líši nárazníkmi, výraznou maskou, päťlúčovými diskami veľkosti 19", vzadu nájdeme difúzor, decentný spojler a dve dvojité koncovky výfuku.

Mercedes-AMG E43 4Matic sa predstaví onedlho na autosalóne v New Yorku, prvé autá dorazia na trh v septembri.

e43_05.jpge43_06.jpge43_07.jpge43_08.jpge43_09.jpge43_10.jpge43_11.jpge43_12.jpge43_13.jpge43_14.jpge43_15.jpge43_16.jpge43_01.jpge43_02.jpge43_03.jpge43_04.jpg
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY