vytisknout velikost písma Mercedes-AMG E 43 4Matic: Ostré „éčko“ prichádza

Mercedes-AMG E 43 4Matic: Ostré „éčko“ prichádza

Mercedes predstavil novú verziu poslednej generácie triedy E. Vyhotovenie E 43 4Matic ponúkne dynamický vzhľad a predovšetkým posilnený trojlitrový šesťvalec. Záujemcovia sa môžu tešiť na zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 4,6 s.

Nová verzia najnovšieho prevedenia triedy E dostala dvakrát preplňovaný benzínový šesťvalec o objeme troch litrov. Ten ponúkne 295 kW (401 k) pri 6100 ot a 520 Nm dostupných v rozmedzí od 2500 do 5000 ot. Maximálna rýchlosť automobilu ťažkého 1765 kg je 250 km/h, pričom ide samozrejme o hodnotu danú obmedzovačom. V kombinovanom cykle si E 43 4Matic povie údajne o 8,3 l/100 km.

Motor spolupracuje s deväťstupňovou automatickou prevodovkou, nechýba systém vzduchového odpruženia, ani pohon všetkých kolies. Ten štandardne pracuje s pomerom 31/69% v prospech zadnej nápravy. Vodič si samozrejme bude môcť nastaviť jednotlivé časti auta tak, ako to poznáme z iných Mercedesov. Okrem iného sa tiež zväčšovali brzdy.

Do interiéru dostal Mercedes-AMG E 43 4Matic športové sedadlá, červené bezpečnostné pásy, kovové pedále, športový volant a prístrojový štít AMG. Na pohľad sa športové prevedenie triedy E líši nárazníkmi, výraznou maskou, päťlúčovými diskami veľkosti 19", vzadu nájdeme difúzor, decentný spojler a dve dvojité koncovky výfuku.

Mercedes-AMG E43 4Matic sa predstaví onedlho na autosalóne v New Yorku, prvé autá dorazia na trh v septembri.

e43_05.jpge43_06.jpge43_07.jpge43_08.jpge43_09.jpge43_10.jpge43_11.jpge43_12.jpge43_13.jpge43_14.jpge43_15.jpge43_16.jpge43_01.jpge43_02.jpge43_03.jpge43_04.jpg
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY