vytisknout velikost písma Mercedes-AMG C63 S: 510 koní nestačí? Tak si doprajte o 102 koní viac

Mercedes-AMG C63 S: 510 koní nestačí? Tak si doprajte o 102 koní viac

Mercedes triedy C je vo svojom vrcholnom prevedení 63 S v podstate prezlečené AMG GT. Preplňovaný štvorlitrový osemvalec vyprodukuje 375 kW (510 k), akceleráciu na 100 km/h zvládne už za 4,1 s a maximálne ide 280 km/h. Vám to príde málo?

Potom by sa vám mohla páčiť úprava od nemeckej spoločnosti Performmaster. Tá totiž dokáže zdvihnúť výkon osemvalcového motora na poctivých 450 kW (612 k) a krútiaci moment dokonca až na 840 Nm.

Taký Mercedes-AMG C63 S vie došprintovať na stokilometrovú rýchlosť o tri desatiny sekundy rýchlejšie (3,8 s), akceleráciu z nuly na 200 km/h zvládne za 11,4 s (štandardné prevedenie potrebuje 12,7 s) a obmedzovač sa posunie o 30 km/h vyššie, takže sa svojím kombi môžete ísť až 310 km/h. Pretože totožný motor používa aj kupé AMG GT, môžu si rovnakú úpravu logicky dopriať aj jeho majitelia.

A keby vám náhodou spoločnosť Performmaster neprišla ako dostatočne dôveryhodná, potom sa môžete obrátiť napríklad na Brabus. Ten predstavil podobnú úpravu vo Frankfurte. Výsledok má výkon 441 kW (600 k) a vrchol krútiaceho momentu 800 Nm.

c63amg_2.jpgc63amg_3.jpgc63amg_4.jpgc63amg_5.jpgc63amg_6.jpgc63amg_7.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY