vytisknout velikost písma Mercedes-AMG C63 Cabrio má vraj najsilnejší motor vo svojej triede

Štvorlitrový osemvalec z Mercedesu AMG-GT dáva litrový výkon až 127,5 koňa. To je naozaj pekná hodnota.
Mercedes-AMG C63 Cabrio má vraj najsilnejší motor vo svojej triede

Kým na európskej pôde v Ženeve sa predstavila iba šesťvalcová verzia Mercedes-AMG C43 Cabriolet, na autosalóne v New Yorku ukázal Mercedes-Benz hneď plnotučnú vrcholnú verziu C 63 AMG Cabrio. Ponuka rýchlych modelov otvoreného Mercedesu triedy C je tak teraz kompletná.

15C1442_025.jpg15C1442_046.jpg15C1442_008.jpg
Podľa Mercedesu má model C 63 AMG Cabrio najvýkonnejší motor vo svojej triede. V základnom prevedení ponúkne 476 koní, v tom silnejšom až 510 koní

Ako už je u rôznych Mercedesov S63 AMG obvyklé, budú k dispozícii dve verzie. Základná sa volá C 63 a poháňa ju štvorlitrový osemvalec s dvoma turbami o výkone 350 kW (476 k) v 5500-6250 ot. a krútiacim momentom 650 Nm v 1750-4500 ot. Podľa automobilky je to najvýkonnejšie auto vo svojom segmente.

Táto "základná" verzia s pohotovostnou hmotnosťou 1910 kg zvládne zrýchliť na 100 km/h za 4,2 sekundy a keď si priplatíte za posunutie obmedzovače, bude vedieť zvládnuť rýchlosť až 280 km/h.

Mercedes bude ponúkať aj silnejší model C 63 S, ktorý z rovnakého osemvalca dostane výkon 375 kW (510 k) a krútiaci moment až 700 Nm. Ten pri hmotnosti 1925 kg pokorí 100 km/h o desatinku rýchlejšie, hodnoty maximálnej rýchlosti sú rovnaké (250, respektíve 280 km/h).

15C1442_061.jpg15C1442_058.jpg15C1442_072.jpgKabriolet má síce látkovú strechu, aj tak váži 1910 až 1925 kg. Napriek tomu zrýchli na 100 km/h už za 4,1 s. S posunutým obmedzovačom potom zvládne upaľovať rýchlosťou až 280 km/h

Oba modely majú normovanú spotrebu 8,9 až 9,3 l/100 km. Mercedes v oboch prípadoch použil automatickú sedemstupňovú prevodovku, ale zatiaľ čo silnejšie prevedenie používa na zadnej náprave elektronicky riadený diferenciál, základná verzia C 63 AMG má klasický mechanický samosvor.

Veci ako bohatú výbavu, adaptívny podvozok a podobne asi nemá cenu spomínať. Snáď len, že kabriolet dostal špeciálne odladený výfukový systém s elektronicky ovládanými klapkami, ktoré menia charakter zvuku motora podľa zvoleného jazdného režimu a tiež podľa toho, či je strecha hore alebo dole.

15C1442_094.jpg15C1442_140.jpgLead-15C1442_027.jpg
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY