vytisknout velikost písma Mercedes-AMG C63 Cabrio má vraj najsilnejší motor vo svojej triede

Štvorlitrový osemvalec z Mercedesu AMG-GT dáva litrový výkon až 127,5 koňa. To je naozaj pekná hodnota.
Mercedes-AMG C63 Cabrio má vraj najsilnejší motor vo svojej triede

Kým na európskej pôde v Ženeve sa predstavila iba šesťvalcová verzia Mercedes-AMG C43 Cabriolet, na autosalóne v New Yorku ukázal Mercedes-Benz hneď plnotučnú vrcholnú verziu C 63 AMG Cabrio. Ponuka rýchlych modelov otvoreného Mercedesu triedy C je tak teraz kompletná.

15C1442_025.jpg15C1442_046.jpg15C1442_008.jpg
Podľa Mercedesu má model C 63 AMG Cabrio najvýkonnejší motor vo svojej triede. V základnom prevedení ponúkne 476 koní, v tom silnejšom až 510 koní

Ako už je u rôznych Mercedesov S63 AMG obvyklé, budú k dispozícii dve verzie. Základná sa volá C 63 a poháňa ju štvorlitrový osemvalec s dvoma turbami o výkone 350 kW (476 k) v 5500-6250 ot. a krútiacim momentom 650 Nm v 1750-4500 ot. Podľa automobilky je to najvýkonnejšie auto vo svojom segmente.

Táto "základná" verzia s pohotovostnou hmotnosťou 1910 kg zvládne zrýchliť na 100 km/h za 4,2 sekundy a keď si priplatíte za posunutie obmedzovače, bude vedieť zvládnuť rýchlosť až 280 km/h.

Mercedes bude ponúkať aj silnejší model C 63 S, ktorý z rovnakého osemvalca dostane výkon 375 kW (510 k) a krútiaci moment až 700 Nm. Ten pri hmotnosti 1925 kg pokorí 100 km/h o desatinku rýchlejšie, hodnoty maximálnej rýchlosti sú rovnaké (250, respektíve 280 km/h).

15C1442_061.jpg15C1442_058.jpg15C1442_072.jpgKabriolet má síce látkovú strechu, aj tak váži 1910 až 1925 kg. Napriek tomu zrýchli na 100 km/h už za 4,1 s. S posunutým obmedzovačom potom zvládne upaľovať rýchlosťou až 280 km/h

Oba modely majú normovanú spotrebu 8,9 až 9,3 l/100 km. Mercedes v oboch prípadoch použil automatickú sedemstupňovú prevodovku, ale zatiaľ čo silnejšie prevedenie používa na zadnej náprave elektronicky riadený diferenciál, základná verzia C 63 AMG má klasický mechanický samosvor.

Veci ako bohatú výbavu, adaptívny podvozok a podobne asi nemá cenu spomínať. Snáď len, že kabriolet dostal špeciálne odladený výfukový systém s elektronicky ovládanými klapkami, ktoré menia charakter zvuku motora podľa zvoleného jazdného režimu a tiež podľa toho, či je strecha hore alebo dole.

15C1442_094.jpg15C1442_140.jpgLead-15C1442_027.jpg
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY