vytisknout velikost písma Mercedes-AMG C63 Cabrio má vraj najsilnejší motor vo svojej triede

Štvorlitrový osemvalec z Mercedesu AMG-GT dáva litrový výkon až 127,5 koňa. To je naozaj pekná hodnota.
Mercedes-AMG C63 Cabrio má vraj najsilnejší motor vo svojej triede

Kým na európskej pôde v Ženeve sa predstavila iba šesťvalcová verzia Mercedes-AMG C43 Cabriolet, na autosalóne v New Yorku ukázal Mercedes-Benz hneď plnotučnú vrcholnú verziu C 63 AMG Cabrio. Ponuka rýchlych modelov otvoreného Mercedesu triedy C je tak teraz kompletná.

15C1442_025.jpg15C1442_046.jpg15C1442_008.jpg
Podľa Mercedesu má model C 63 AMG Cabrio najvýkonnejší motor vo svojej triede. V základnom prevedení ponúkne 476 koní, v tom silnejšom až 510 koní

Ako už je u rôznych Mercedesov S63 AMG obvyklé, budú k dispozícii dve verzie. Základná sa volá C 63 a poháňa ju štvorlitrový osemvalec s dvoma turbami o výkone 350 kW (476 k) v 5500-6250 ot. a krútiacim momentom 650 Nm v 1750-4500 ot. Podľa automobilky je to najvýkonnejšie auto vo svojom segmente.

Táto "základná" verzia s pohotovostnou hmotnosťou 1910 kg zvládne zrýchliť na 100 km/h za 4,2 sekundy a keď si priplatíte za posunutie obmedzovače, bude vedieť zvládnuť rýchlosť až 280 km/h.

Mercedes bude ponúkať aj silnejší model C 63 S, ktorý z rovnakého osemvalca dostane výkon 375 kW (510 k) a krútiaci moment až 700 Nm. Ten pri hmotnosti 1925 kg pokorí 100 km/h o desatinku rýchlejšie, hodnoty maximálnej rýchlosti sú rovnaké (250, respektíve 280 km/h).

15C1442_061.jpg15C1442_058.jpg15C1442_072.jpgKabriolet má síce látkovú strechu, aj tak váži 1910 až 1925 kg. Napriek tomu zrýchli na 100 km/h už za 4,1 s. S posunutým obmedzovačom potom zvládne upaľovať rýchlosťou až 280 km/h

Oba modely majú normovanú spotrebu 8,9 až 9,3 l/100 km. Mercedes v oboch prípadoch použil automatickú sedemstupňovú prevodovku, ale zatiaľ čo silnejšie prevedenie používa na zadnej náprave elektronicky riadený diferenciál, základná verzia C 63 AMG má klasický mechanický samosvor.

Veci ako bohatú výbavu, adaptívny podvozok a podobne asi nemá cenu spomínať. Snáď len, že kabriolet dostal špeciálne odladený výfukový systém s elektronicky ovládanými klapkami, ktoré menia charakter zvuku motora podľa zvoleného jazdného režimu a tiež podľa toho, či je strecha hore alebo dole.

15C1442_094.jpg15C1442_140.jpgLead-15C1442_027.jpg
Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

27. 4. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY