vytisknout velikost písma Mercedes-AMG C63 Cabrio má vraj najsilnejší motor vo svojej triede

Štvorlitrový osemvalec z Mercedesu AMG-GT dáva litrový výkon až 127,5 koňa. To je naozaj pekná hodnota.
Mercedes-AMG C63 Cabrio má vraj najsilnejší motor vo svojej triede

Kým na európskej pôde v Ženeve sa predstavila iba šesťvalcová verzia Mercedes-AMG C43 Cabriolet, na autosalóne v New Yorku ukázal Mercedes-Benz hneď plnotučnú vrcholnú verziu C 63 AMG Cabrio. Ponuka rýchlych modelov otvoreného Mercedesu triedy C je tak teraz kompletná.

15C1442_025.jpg15C1442_046.jpg15C1442_008.jpg
Podľa Mercedesu má model C 63 AMG Cabrio najvýkonnejší motor vo svojej triede. V základnom prevedení ponúkne 476 koní, v tom silnejšom až 510 koní

Ako už je u rôznych Mercedesov S63 AMG obvyklé, budú k dispozícii dve verzie. Základná sa volá C 63 a poháňa ju štvorlitrový osemvalec s dvoma turbami o výkone 350 kW (476 k) v 5500-6250 ot. a krútiacim momentom 650 Nm v 1750-4500 ot. Podľa automobilky je to najvýkonnejšie auto vo svojom segmente.

Táto "základná" verzia s pohotovostnou hmotnosťou 1910 kg zvládne zrýchliť na 100 km/h za 4,2 sekundy a keď si priplatíte za posunutie obmedzovače, bude vedieť zvládnuť rýchlosť až 280 km/h.

Mercedes bude ponúkať aj silnejší model C 63 S, ktorý z rovnakého osemvalca dostane výkon 375 kW (510 k) a krútiaci moment až 700 Nm. Ten pri hmotnosti 1925 kg pokorí 100 km/h o desatinku rýchlejšie, hodnoty maximálnej rýchlosti sú rovnaké (250, respektíve 280 km/h).

15C1442_061.jpg15C1442_058.jpg15C1442_072.jpgKabriolet má síce látkovú strechu, aj tak váži 1910 až 1925 kg. Napriek tomu zrýchli na 100 km/h už za 4,1 s. S posunutým obmedzovačom potom zvládne upaľovať rýchlosťou až 280 km/h

Oba modely majú normovanú spotrebu 8,9 až 9,3 l/100 km. Mercedes v oboch prípadoch použil automatickú sedemstupňovú prevodovku, ale zatiaľ čo silnejšie prevedenie používa na zadnej náprave elektronicky riadený diferenciál, základná verzia C 63 AMG má klasický mechanický samosvor.

Veci ako bohatú výbavu, adaptívny podvozok a podobne asi nemá cenu spomínať. Snáď len, že kabriolet dostal špeciálne odladený výfukový systém s elektronicky ovládanými klapkami, ktoré menia charakter zvuku motora podľa zvoleného jazdného režimu a tiež podľa toho, či je strecha hore alebo dole.

15C1442_094.jpg15C1442_140.jpgLead-15C1442_027.jpg
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY