vytisknout velikost písma Mercedes-AMG C 43 4Matic Coupé: Keď nechcete osemvalec

Mercedes-AMG C 43 4Matic Coupé: Keď nechcete osemvalec

Mercedes predstavil ďalšie prevedenie vychádzajúce z novej triedy C s karosériou kupé. Záujemcovia o športovú jazdu museli až doteraz siahať rovno po osemvalcovom AMG, aktuálne prichádza o niečo civilnejšia a hlavne aj lacnejšia verzia. Nemecká automobilka vezie do Ženevy Mercedes-AMG C 43 4Matic Coupé, ktorý vie byť tiež veľmi rýchly, ale ktorý používa menší šesťvalec.

Presne povedané nasadili inžinieri do tohto modelu dvakrát preplňovaný trojliter, ktorý vyprodukuje 270 kW (367 k) pri 5500-6000 ot., respektíve 520 Nm dostupných od 2000 do 4200 ot. Motor spolupracuje s deväťstupňovým automatom a pohonom všetkých kolies. Ten smeruje viac krútiaceho momentu zadnú nápravu.

Nová verzia C Coupé vie zrýchliť z nuly na 100 km/h za 4,7 s a maximálne sa rozbehne iba na 250 km/h, pretože viac nedovolí obmedzovač. V kombinovanom cykle bola verzii C 43 4Matic nameraná spotreba 7,8 l/100 km. Súčasťou výbavy sú aj nastaviteľné tlmiče, podvozok nie veľmi vzdialený verzii C 63 AMG a zväčšené brzdy.

C 43 stojí na osemnásťpalcových kolesách AMG a vôbec dizajn prednej a zadnej časti je tiež veľmi podobný najšportovejšej verzii. V interiéri nájdeme napríklad AMG prístroj štít, športový volant a kožené čalúnenie.

Aj nový Mercedes-AMG C 43 4Matic Coupé bude súčasťou programu autosalóne v Ženeve.

c43_01.jpgc43_02.jpgc43_03.jpgc43_04.jpgc43_05.jpgc43_06.jpgc43_07.jpgc43_08.jpgc43_09.jpgc43_10.jpgc43_11.jpgc43_12.jpg
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY