vytisknout velikost písma Mercedes-AMG C 43 4Matic Coupé: Keď nechcete osemvalec

Mercedes-AMG C 43 4Matic Coupé: Keď nechcete osemvalec

Mercedes predstavil ďalšie prevedenie vychádzajúce z novej triedy C s karosériou kupé. Záujemcovia o športovú jazdu museli až doteraz siahať rovno po osemvalcovom AMG, aktuálne prichádza o niečo civilnejšia a hlavne aj lacnejšia verzia. Nemecká automobilka vezie do Ženevy Mercedes-AMG C 43 4Matic Coupé, ktorý vie byť tiež veľmi rýchly, ale ktorý používa menší šesťvalec.

Presne povedané nasadili inžinieri do tohto modelu dvakrát preplňovaný trojliter, ktorý vyprodukuje 270 kW (367 k) pri 5500-6000 ot., respektíve 520 Nm dostupných od 2000 do 4200 ot. Motor spolupracuje s deväťstupňovým automatom a pohonom všetkých kolies. Ten smeruje viac krútiaceho momentu zadnú nápravu.

Nová verzia C Coupé vie zrýchliť z nuly na 100 km/h za 4,7 s a maximálne sa rozbehne iba na 250 km/h, pretože viac nedovolí obmedzovač. V kombinovanom cykle bola verzii C 43 4Matic nameraná spotreba 7,8 l/100 km. Súčasťou výbavy sú aj nastaviteľné tlmiče, podvozok nie veľmi vzdialený verzii C 63 AMG a zväčšené brzdy.

C 43 stojí na osemnásťpalcových kolesách AMG a vôbec dizajn prednej a zadnej časti je tiež veľmi podobný najšportovejšej verzii. V interiéri nájdeme napríklad AMG prístroj štít, športový volant a kožené čalúnenie.

Aj nový Mercedes-AMG C 43 4Matic Coupé bude súčasťou programu autosalóne v Ženeve.

c43_01.jpgc43_02.jpgc43_03.jpgc43_04.jpgc43_05.jpgc43_06.jpgc43_07.jpgc43_08.jpgc43_09.jpgc43_10.jpgc43_11.jpgc43_12.jpg
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY