vytisknout velikost písma Mercedes-AMG C 43 4Matic Coupé: Keď nechcete osemvalec

Mercedes-AMG C 43 4Matic Coupé: Keď nechcete osemvalec

Mercedes predstavil ďalšie prevedenie vychádzajúce z novej triedy C s karosériou kupé. Záujemcovia o športovú jazdu museli až doteraz siahať rovno po osemvalcovom AMG, aktuálne prichádza o niečo civilnejšia a hlavne aj lacnejšia verzia. Nemecká automobilka vezie do Ženevy Mercedes-AMG C 43 4Matic Coupé, ktorý vie byť tiež veľmi rýchly, ale ktorý používa menší šesťvalec.

Presne povedané nasadili inžinieri do tohto modelu dvakrát preplňovaný trojliter, ktorý vyprodukuje 270 kW (367 k) pri 5500-6000 ot., respektíve 520 Nm dostupných od 2000 do 4200 ot. Motor spolupracuje s deväťstupňovým automatom a pohonom všetkých kolies. Ten smeruje viac krútiaceho momentu zadnú nápravu.

Nová verzia C Coupé vie zrýchliť z nuly na 100 km/h za 4,7 s a maximálne sa rozbehne iba na 250 km/h, pretože viac nedovolí obmedzovač. V kombinovanom cykle bola verzii C 43 4Matic nameraná spotreba 7,8 l/100 km. Súčasťou výbavy sú aj nastaviteľné tlmiče, podvozok nie veľmi vzdialený verzii C 63 AMG a zväčšené brzdy.

C 43 stojí na osemnásťpalcových kolesách AMG a vôbec dizajn prednej a zadnej časti je tiež veľmi podobný najšportovejšej verzii. V interiéri nájdeme napríklad AMG prístroj štít, športový volant a kožené čalúnenie.

Aj nový Mercedes-AMG C 43 4Matic Coupé bude súčasťou programu autosalóne v Ženeve.

c43_01.jpgc43_02.jpgc43_03.jpgc43_04.jpgc43_05.jpgc43_06.jpgc43_07.jpgc43_08.jpgc43_09.jpgc43_10.jpgc43_11.jpgc43_12.jpg
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY