vytisknout velikost písma Mercedes-AMG C 43 4Matic Coupé: Keď nechcete osemvalec

Mercedes-AMG C 43 4Matic Coupé: Keď nechcete osemvalec

Mercedes predstavil ďalšie prevedenie vychádzajúce z novej triedy C s karosériou kupé. Záujemcovia o športovú jazdu museli až doteraz siahať rovno po osemvalcovom AMG, aktuálne prichádza o niečo civilnejšia a hlavne aj lacnejšia verzia. Nemecká automobilka vezie do Ženevy Mercedes-AMG C 43 4Matic Coupé, ktorý vie byť tiež veľmi rýchly, ale ktorý používa menší šesťvalec.

Presne povedané nasadili inžinieri do tohto modelu dvakrát preplňovaný trojliter, ktorý vyprodukuje 270 kW (367 k) pri 5500-6000 ot., respektíve 520 Nm dostupných od 2000 do 4200 ot. Motor spolupracuje s deväťstupňovým automatom a pohonom všetkých kolies. Ten smeruje viac krútiaceho momentu zadnú nápravu.

Nová verzia C Coupé vie zrýchliť z nuly na 100 km/h za 4,7 s a maximálne sa rozbehne iba na 250 km/h, pretože viac nedovolí obmedzovač. V kombinovanom cykle bola verzii C 43 4Matic nameraná spotreba 7,8 l/100 km. Súčasťou výbavy sú aj nastaviteľné tlmiče, podvozok nie veľmi vzdialený verzii C 63 AMG a zväčšené brzdy.

C 43 stojí na osemnásťpalcových kolesách AMG a vôbec dizajn prednej a zadnej časti je tiež veľmi podobný najšportovejšej verzii. V interiéri nájdeme napríklad AMG prístroj štít, športový volant a kožené čalúnenie.

Aj nový Mercedes-AMG C 43 4Matic Coupé bude súčasťou programu autosalóne v Ženeve.

c43_01.jpgc43_02.jpgc43_03.jpgc43_04.jpgc43_05.jpgc43_06.jpgc43_07.jpgc43_08.jpgc43_09.jpgc43_10.jpgc43_11.jpgc43_12.jpg
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY