vytisknout velikost písma Megatest 11 kombíkov nižšej strednej triedy: Súperi sa predstavujú

Segment kombíkov nižšej strednej triedy prežil v poslednom čase doslova obrodenie. Na trh dorazil v tesnom slede za sebou rad noviniek. Ktorý z nich je najlepší? A ako si medzi nováčikmi povedú starší konkurenti? Rozhodli sme sa, že si pozveme všetkých v jeden čas na jedno miesto a pokúsime sa nájsť nielen na tieto otázky odpoveď.
Megatest 11 kombíkov nižšej strednej triedy: Súperi sa predstavujú
Zoznam kapitol
  1. Úvod; Každý má tisícšesťstovku – až na pár výnimiek, Základné dáta
  2. Ford Focus Kombi, Honda Civic Tourer, Hyundai i30 kombi, Kia cee´d SW, Opel Astra ST
  3. Peugeot 308 SW, Renault Mégane Grandtour, Seat Leon ST, Škoda Octavia Combi, Toyota Auris Tournig Sports, Volkswagen Golf Variant
  4. Fotogaléria

Peugeot 308 SW, Honda Civic Tourer, Golf Variant, Seat Leon ST, samozrejme Škoda Octavia Combi... Ponuka modelov segmentu C s karosériou kombi zahŕňa ostrieľaných hráčov, nedávno omladené verzie aj niekoľko nováčikov, ktorým možno chýba história, ale ambície rozhodne nie. Ideálny čas usporiadať porovnávací test, ktorý nemá na slovenskom internete (a dosť možno ani inde) obdobu.

Plán bol - na rozdiel od jeho realizácie - jednoduchý: pozveme všetky modely spadajúce do tejto kategórie v jeden čas na jedno miesto. Jedine tak najlepšie spoznáme, ako na tom ten ktorý voz v porovnaní s ostatnými je.

Výsledkom je jedenásť kombi nižšej strednej triedy, čo v podstate predstavuje celú kategóriu. Všetky autá majú pod kapotou naftový motor. Aj keď sa v tomto segmente tešia benzínové jednotky nemalej obľube, rozhodli sme sa dať prednosť práve dieselom.

Dôvody? Segment kombíkov nižšej strednej triedy je veľmi lákavý pre firemných zákazníkov, ktorí preferujú vznetové jednotky. Ale je tu ešte jeden významný faktor.

10kombi_02.JPG10kombi_04.JPG
Takto to vyzerá, keď sa na jednom mieste zíde celý segment. Jedno je isté už teraz - zákazníci si majú naozaj z čoho vyberať

Kým takmer u každého z týchto modelov nájdete v ponuke vznetovú jednotku s objemom približne 1,6 litra, v prípade zážihových jednotiek je situácia podstatne pestrejšia. Niekto stále vsádza na väčšie atmosférické motory, iný preferuje rôzne malé preplňované motory, Toyota k tomu pridáva ešte hybrid. A my sme chceli dať dokopy skupinu súperov, ktorí si budú technicky čo najbližšie.

Segment kombi nižšej strednej triedy je ale veľmi aj o vnútornom priestore, ktorému sme venovali nemalú pozornosť. Takže veríme, že aspoň toto bude pre prípadných záujemcov o benzínové motory zaujímavé.

Materiál, ktorý sme dali dokopy, je natoľko rozsiahly, že sme boli nútení urobiť z neho seriál na pokračovanie. Začať pochopiteľne musíme predstavením jednotlivých súperov.

10kombi_05.JPG10kombi_06.JPG10kombi_07.JPG10kombi_08.JPG10kombi_09.JPG10kombi_12.JPG
Šťastie nám prialo, takže drvivá väčšina testovaných automobilov má pod kapotou dieselovú tisícšesťstovku. Tá najslabšia ponúka 77 kW / 105 k, najsilnejšia Astra disponuje maximom 100 kW / 136 k. Výnimku tvoria Auris TS s motorom 1.4 D-4D a Mégane Grandtour 1.5 dCi

Väčšina má tisícšesťstovku

Až na dve výnimky pracoval pod kapotou všetkých modelov naftový motor so zdvihovým objemom 1,6 l. Prvú výnimku predstavuje Toyota Auris TS, pretože japonská automobilka diesel takého objemu jednoducho neponúka. V sortimente je základný štvorvalec 1,4 l (66 kW / 90 k) alebo silnejší dvojliter (91 kW / 124 k). Povedzme si úprimne, že vzhľadom k ostatným by sa nám viac hodil motor 2.0 D-4D, ale osud nám v tomto smere neprial. K dispozícii bola len tisícštyristovka.

Druhou objemovou výnimkou je Renault Mégane. Renault síce pre Mégane ponúka motor 1.6 dCi, pričom ide o motor nový, ktorý by sa svojím výkonom zaradil na pozíciu druhého najsilnejšieho (po Astre). Ani tu nám osud nebol naklonený.

Hoci bol pôvodne tento agregát v pláne, pri prevzatí testovacieho Méganu vyšlo najavo, že importér vyslal do testu slabšiu jednotku 1.5 dCi. Tá svojím výkonom 81 kW (110 k) zapadá do priemeru, ale hneď na úvod pripisuje Renaultu jedno prvenstvo: Ak sa pozrieme na "ceny od", je práve Mégane Grandtour 1.5 dCi tým najlacnejším.

10kombi_41.JPG10kombi_37.JPG10kombi_36.JPG10kombi_31.JPG10kombi_32.JPG10kombi_33.JPG10kombi_40.JPG10kombi_34.JPG10kombi_35.JPG10kombi_38.JPG10kombi_39.JPG
Dvakrát šedá, dvakrát červená, dvakrát modrá a päťkrát biela. Na jedenásť áut nie príliš pestrá ponuka farieb. Fotografovanie prebehlo v spolupráci so spoločnosťou maxcars.cz. Ďakujeme!

Ostatné modely už majú zhodne naftový preplňovaný štvorvalec s objemom 1,6 litra. Presné špecifikácie nájdete v tabuľke, pre túto chvíľu len stručne uveďme, že škála výkonov začína hodnotou 77 kW / 105 k (Leon, Octavia, Golf) a končí na 100 kW / 136 k, ktorý ponúka Opel Astra ST.

Nižšie nájdete technické údaje pre všetky vozidlá, v ďalších kapitolách nasleduje stručné predstavenie každého z nich.

 

 

Ford
Focus Kombi
Honda
Civic Tourer
Hyundai
i30 kombi 
Kia
cee´d SW
Opel
Astra ST
Peugeot 308 SW
Motor1.6 TDCi1.6
I-DTEC
1.6 CRDi1.6 CRDi1.6 CDTi1.6 BlueHDI
Objem1 560 cm31 597 cm31 582 cm31 582 cm31 598 cm31 560 cm3
Max. výkon85 kW
115 k
88 kW
120 k
94 kW
128 k
94 kW
128 k
100 kW
136 k
88 kW
120 k
Max. krútiaci moment270 Nm300 Nm260 Nm260 Nm 320 Nm300 Nm
Zrýchlenie
0–100 km/h
11 s10,1 s11,2 s11,2 s10,3 s10,1 s
Max. rýchlosť193 km/h195 km/h193 km/h193 km/h200 km/h194 km/h
Spotreba mesto [l/100 km]5,14,25,15,1 4,63,6
Spotreba mimo mesto [l/100 km]3,73,63,93,9 3,63,1
Komb. spotreba [l/100 km]4,23,84,34,3 3,93,2
Objem batožinového priestoru [l]476 / 1 502624 / 1 668528 / 1 642528 / 1 642500 / 1 550610 / 1 660
Dĺžka [mm]4 5564 5354 4854 5054 6984 585
Šírka [mm]1 8231 7701 7801 7801 8141 804
Výška [mm]1 5051 4651 5001 4851 5351 470
Rázvor [mm]2 6482 5952 6502 6502 6852 730
 Renault Mégane Grandtour Seat
Leon ST 
Škoda Octavia Combi Toyota Auris Touring Sports Volkswagen Golf Variant 
Motor1.5 dCi1.6 TDI1.6 TDI1.4 D-4D1.6 TDI
Objem1 461 cm31 598 cm31 598 cm31 364 cm31 598 cm3
Max. výkon [kW / k]81 kW
110 k
77 kW
105 k
77 kW
105 k
66 kW
90 k
77 kW
105 k
Max. krútiaci moment240 Nm250 Nm250 Nm205 Nm250 Nm
Zrýchlenie
0–100 km/h
11,1 s11,1 s11 s13 s11,2 s
Max. rýchlosť190 km/h191 km/h191 km/h175 km/h193 km/h
Spotreba mesto [l/100 km]5,1 4,64,65,14,9
Spotreba mimo mesto [l/100 km]4 3,53,33,73,3
Komb. spotreba [l/100 km]4,4 3,93,84,23,9
Objem batožinového priestoru [l]486 / 1 595587610 / 1 740530 / 1 658605 / 1 620
Dĺžka [mm]4 5674 5354 6594 5604 562
Šírka [mm]1 8041 8191 8141 7601 799
Výška [mm]1 5071 4541 4651 4751 481
Rázvor [mm]2 7032 6362 6862 6002 635

*Výrobca neuvádza

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY