vytisknout velikost písma Megatest 11 kombíkov nižšej strednej triedy: Interiér, priestor, kufor

Nie všetko, čo sa zdá byť jednoznačne najväčšie, naozaj najväčšie je. Ako sme sa na vlastnej koži presvedčili, subjektívne vnímanie priestrannosti môže byť niekedy na hony vzdialené tomu, čo ukážu meracie prístroje.
Megatest 11 kombíkov nižšej strednej triedy: Interiér, priestor, kufor
Zoznam kapitol
  1. Hodnotíme palubné dosky
  2. Ako sme merali
  3. Rozmery batožinového priestoru
  4. Veľmi dlhé predmety
  5. Záverečné hodnotenie interiérov
  6. Fotogaléria po jednotlivých vozidlách

Úvodné predstavenie jedenástich kombíkov máme za sebou. Dnes ideme rovno na to najdôležitejšie - vnútorný priestor a jeho využiteľnosť. Nakoniec kombi nižšej strednej triedy plní veľmi často úlohu rodinného automobilu. Kto je najväčší, kto má najpríjemnejšie ovládanie, kto je najpriestrannejší a kam toho naložíte najviac? Odpovede na tieto a ďalšie otázky sa dozviete v nasledujúcich riadkoch.

Palubné dosky: Štandard, zlé a sci-fi

Usporiadanie interiéru sme si pre seba rozdelili do troch skupín: štandardné, zlé a "sci-fi". Skupina štandardných interiérov nepredstavuje nič extra, ale na druhú stranu jej po stránke ergonómie ťažko môžeme niečo vyčítať. Sadnete si za volant a počas niekoľkých chvíľ viete, kde ktorá vec leží a čo sa čím ovláda.

kombi_001.jpgkombi_002.jpg
Jeden príklad porovnania "klasickej" palubnej dosky (Cee'd) s palubnou doskou ergonomicky nie príliš podarenou (Astra). V prípadu Oplu potrebujete výrazne viac času, než sa vo všetkých tlačidlách zorientujete.

Patrí sem Cee'd, Golf, i30, Leon, Mégane, Auris a Octavia. Medzi sebou sa navzájom líšia v konkrétnom spracovaní (napríklad i30 ponúka na prístrojovom štíte farebný displej), ale v zásade platí, že je všetko prehľadné.

Potom tu máme skupinu nie príliš podarených verzií. Sem sme zaradili Opel Astra a Ford Focus, pričom v oboch prípadoch je to z rovnakého dôvodu. Stačí sa pozrieť na fotografiu palubnej dosky a porovnať ju s čímkoľvek zo skupiny predchádzajúcej. Množstvo tlačidiel, v ktorých sa musíte zorientovať, môže technicky menej zdatným vodičom až naháňať hrôzu.

kombi_003.jpgkombi_004.jpg
Tu ešte jedno porovnanie: Focus vs. Auris. Je skoro až neuveriteľné, ako rozdielnymi spôsobmi možno pristúpiť k rovnakému zadaniu. Focus sa ale svojho neprehľadného stredového panelu zbavil v aktuálnom facelifte.

Focus k tomu ešte pridá fakt, že samotné tlačidlá sú dosť malé, takže sa na vec musíte naozaj sústrediť. Ale aby sme boli k Fordu féroví, jedným dychom treba dodať, že medzitým predstavil modernizované prevedenie, v ktorom tlačidiel výrazne ubudlo.

S treťou skupinou to je trochu komplikovanejšie. Asi už tušíte, že sem patrí Peugeot 308 so svojím i-Cocpit a Honda Civic. Nedá sa povedať, že by tu vládol tlačidlový chaos, ale použité riešenia sú ergonomicky nešťastné. Každopádne si budete musieť zvykať, rovnako ako tomu je pri Astre alebo končiacom Focuse.

Peugeot s miniatúrnym volantom a "tabletom" na stredovej konzole sme mali v redakcii už po niekoľkýkrát a opäť musíme zopakovať to isté, čo vždy: Volant je príliš nízko, čo núti vyššieho vodiča sedieť s vystretými nohami a teda viac vzadu. Kto by to bol povedal, že na umiestnení prístrojového štítu závisí priestor pre zadných cestujúcich.

kombi_005.jpgkombi_006.jpg
Chaos tú nevládne, ale rovnako si budete musieť zvykať. Na snáď až príliš moderné usporiadanie vsádza (a dopláca) Peugeot 308 aj Honda Civic.

Ďalšou vecou je displej, cez ktorý sa ovláda všetko možné. V porovnaní so zástupcami klasickej skupiny toto riešenie jednoducho vyžaduje viac pozornosti. Na fotkách jasne vynikne, ako je holý stredový panel v tomto Peugeote. Veľká škoda, že Peugeot nedokázal pretaviť tento fakt v nejakú praktickú výhodu napríklad v podobe ďalšieho odkladacieho priestoru.

Honda je nakoniec ďalším "nešťastníkom". Tu je označenie "sci-fi" naozaj na mieste a rovnako ako v Peugeotu platí, že výsledné usporiadanie je tak trochu v štýle "inovácie pre inováciu". Vodič má pred sebou prístrojový štít a nad ním dva displeje. Pomaly neviete, kam sa pozerať skôr. Pritom dvaja z oných troch tubusov pod volantom sú doslova poloprázdne.

Stredový panel je veľmi natočený k vodičovi, ktorý je všetkým tým pevne zovretý. Je tu cítiť snaha urobiť niečo extra a hlavne niečo, čo bude pôsobiť dynamicky. Nehovoríme, že sa to úplne nepodarilo, ale daňou za to bude pocit stiesnenosti, ktorého sa nezbavíte snáď nikdy. Bohužiaľ v porovnaní s Peugeotom, ktorý ponúka aj lacnejšiu verziu interiéru bez dotykového displeja, v Honde na výber nemáte.

kombi_007.jpgkombi_008.jpgkombi_009.jpgkombi_010.jpgkombi_011.jpgkombi_012.jpgkombi_013.jpgkombi_014.jpgkombi_015.jpgkombi_016.jpgkombi_017.jpg
Všetkých 11 palubných dosiek pekne pohromade. Ktoré riešenie sa vám páči najviac?

Na tému palubnej dosky by sme radi poznamenali ešte jednu vec. Keď sa pozrieme na kombíky ako na celok, je možné konštatovať veľmi slušný štandard kvality spracovania. Teda aspoň súdiac podľa týchto v podstate nových áut. Výnimkou je Mégane, ktorý predsa len svoju nízku cenu nezaprie.

Musíme tiež otvorene priznať, že pre nás bola sklamaním aj Honda Civic. Jej plasty pôsobili až príliš lacno v porovnaní s ostatnými vrátane Méganu.

Odkladaj, ak máš kam

Prvé rozdiely praktickejšieho rázu nájdete v momente, keď sa zameriate na stredové konzoly a ponúkané odkladacie priehradky. Štandardom je priestor pod lakťovou opierkou, tým ale spoločná vec pre všetkých končí.

Najhoršie na tom je v tomto smere Mégane, ktorý pridá už len jeden držiak na nápoj. No pozor, má jednu unikátnu špecialitu. Ponúka odkladacie priehradky pod koberčeky, teda v podlahe. Práve po ruke ale tieto priestory nie sú.

kombi_018.jpgkombi_019.jpg
V Renaulte veľa odkladacích priehradiek nenájdete. Absenciu priestorov okolo radiacej páky kompenzuje Mégane možnosťou odložiť cennosti do "tajnej" schránky pod koberčeky.

Druhým kombi, v ktorom budete mať problémy odložiť drobnosti, je Civic. Ten pridá k lakťovej opierke dva držiaky nápojov. Nasleduje veľká skupina (Leon, Auris, Kia, Octavia, Focus a 308), ktorá ponúkne ešte jeden menší priestor pred radiacou pákou.

Astra a Golf k tomu prihodí jeden menší priestor vzniknutý vďaka absencii páky ručnej brzdy, ale nakoniec sa ako najpraktickejšia zo všetkých v tomto smere ukázala i30. Tá totiž okrem toho, že vo všeobecnosti ponúka dosť veľké priehradky, hlavne tú pred pákou, ponúkne ešte jednu schovanú pod stredovým panelom. Prvé body idú teda v najväčšom počte na konto Hyundai i30.

kombi_020.jpgkombi_021.jpgkombi_022.jpgkombi_023.jpgkombi_024.jpgkombi_025.jpgkombi_026.jpgkombi_027.jpgkombi_028.jpgkombi_029.jpgkombi_030.jpg
Stredové konzoly ukazujú na prvé praktické rozdiely
Článok pokračuje ďalšími kapitolami:
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY