vytisknout velikost písma Megatest 11 kombi nižšej strednej triedy: Výbava, náklady a ceny

Dizajn, jazdné vlastnosti, priestor v interiéri... Všetko to sú aspekty, ktoré hrajú viac či menej dôležitú úlohu pri nákupe nového automobilu. Lenže veľmi často sa nakoniec stane, že všetko ustúpi aspektu najdôležitejšiemu - cene. Kto ponúka najviac muziky za rozumné peniaze? A koľko dáme za servisné prehliadky?
Megatest 11 kombi nižšej strednej triedy: Výbava, náklady a ceny
Zoznam kapitol
  1. Minimálna cena
  2. Výbava podľa AutoRevue.cz
  3. Za rovnaké peniaze najviac muziky
  4. Bonusová kapitola: Multimédia a zaujímavé príplatky
  5. Záruky, servisné prehliadky a ceny ND
  6. Záver: Rozhodnite o víťazovi
  7. Záver: Podrobné nastavenie vah
  8. Fotogaléria

Do testu sa nám dostavili autá v rôznych výbavách, takže sa dnes budeme baviť veľmi teoreticky a budeme tiež dôkladne listovať cenníky. Upozorňujeme, že všetky cenníky sa týkajú českého trhu, nakoľko automobily boli zapožičané od českých importérov.

Minimálna cena

Megatest 11 kombi

1. díl Súperi sa predstavujú
2. díl Interiér, priestor, kufor
3. díl Kočík a detská sedačka
4. díl Motory, jazda, kultivovanosť
5. dil Výbava, náklady a ceny

Obstarávaciu cenu testovaných kombi si rozoberieme z niekoľkých uhlov pohľadu. Na úvod je potrebné zdôrazniť, že sme vychádzali zo štandardných, nie z akčných cien. Rozhodli sme sa pre tento postup, pretože akčné ceny majú obmedzenú platnosť a môžu byť fixované na ďalšie podmienky. 

Týmto spôsobom vám chceme ponúknuť určité usmernenie, nie absolútnu pravdu. Ostatne každý dealer vie ceny meniť, pridávať špeciálne zľavy, prípadne sa nechá uhovoriť po ďalšom zjednávaní. Ak bude niečo v praxi inak v porovnaní s týmto testom, potom to bude lacnejšie ako nami uvádzané hodnoty. A to je vždy lepšie, ako keby to bolo naopak.

Vozidlo Motor Výbava Cena v ČR / na SK trhu
Ford Focus 1.6 TDCi 85 kW Trend 458 990 Kč / 16 980 eur
Honda Civic 1.6 i-DTEC S 502 900 Kč / 19 690 eur
Hyundai i30 1.6 CRDi 94 kW Trikolor Style  502 890 Kč / 21 690 eur
Kia Cee'd 1.6 CRDi 94 kW Comfort 444 980 Kč / 18 550 eur
Opel Astra 1.6 CDTI 100 kW Enjoy 515 900 Kč / 16 340 eur
Peugeot 308 1.6 BlueHDI 120 k Active 532 500 Kč / 20 440 eur
Renault Mégane  1.5 dCi 81 kW Life 414 900 Kč / 15 090 eur
Seat Leon  1.6 TDI 77 kW Reference  447 900 Kč / 18 630 eur
Škoda Octavia 1.6 TDI 77 kW Active 424 900 Kč / 17 890 eur
Toyota Auris  1.4 D-4D 66 kW Power  434 900 Kč / 16 790 eur
Volkswagen Golf 1.6 TDI 77 kW Comfortline 506 900 Kč / 19 680 eur
_DSC0579.JPG_DSC0581.JPGZháňate naftové kombi nižšej strednej triedy a zaujíma vás len a len najnižšia obstarávacia cena? Potom to máte ľahké. Vašou jasnou voľbou je Renault Mégane. 

Kapitola "Minimálna cena" sa týka najdostupnejšej výbavy pre konkrétnu testovanú motorizáciu a jej ceny. Ak hľadáte medzi našou jedenástkou najlacnejšie auto, potom to je presne podľa očakávania Renault Mégane 1.5 dCi. A treba podotknúť, že nejde o žiadne holé auto. Vo výbave Life má všetko, čo by mohlo byť pre bežnú jazdu potrebné, a to vrátane klimatizácie, hmloviek, tempomatu alebo dažďového senzoru. Taká Octavia si môže o týchto prvkoch nechať len zdať. 

Áno, Octaviu Combi s motorom 1.6 TDI 77 kW kúpite už od 17 890 eur, ale vo výbave nájdete len to najdôležitejšie. Auto stojí na patnásťpalcových oceľových kolesách, klimatizáciu nemá, vystačiť si musíte so štyrmi reproduktormi (rovnako ako u Méganu) a čerešničkou na torte je absencia diaľkového ovládania pre centrálne zamykanie. 

Ako uvidíte ďalej, Octavia je najväčším odborníkom na príplatky. Na pakety zabudnite, u Škody sa postupuje vo výbave po drobných krôčikoch a každý niečo stojí. Výsledok potom pokojne môže presiahnuť v prepočte 30-tisíc eur, ako sa to stalo u našej Octavie za 31 826 eur. 

Tzv. holým autom vie byť aj Honda Civic. Naftovú tisícšesťstovku kúpite najlacnejšie v prvej výbave S za 18 097 eur. Chýba jej klimatizácia, rádio, elektricky ovládané spätné zrkadlá o dokonca aj kryt batožinového priestoru. Honda na tlačovej konferencii pri vstupe Civicu Tourer na trhu hovorila, že výbava S nie je určená pre zákazníkov, ale pre hodnotu emisií CO2. K benzínovému motoru sa táto úroveň neponúka.

279249238707478925
Ako najväčší "holotu" vám z našich testovaných kombi predá Škoda a Honda. Octavia je dostupná s cenou od 17 890 eur, konkrétne testovaný exemplár skončil na sume 31 826 eur. To je poriadny cenový rozptyl. 

Zhodou okolností za rovnaké peniaze ako Civic Tourer s výbavou S môžete kúpiť Hyundai i30, ten však predstavuje celkom iný prípad. Testovaná tisícšesťstovka s výkonom 94 kW je totiž dostupná až od výbavy Trikolor Style (druhá najvyššia). Ak chcete rovnaký motor za menšie peniaze, musíte zájsť pre Kiu ceed. 

Všeobecne je cenník Hyundai veľmi zjednodušený a oproti spomínanej Octavii takmer neporovnateľný. Zákazník dostane solídne vybavený základ a jednotlivé úrovne iba predstavujú paket nad týmto základom. Príplatková výbava u i30 v podstate neexistuje. 

Slušne vybavený je aj Golf, dostupný s testovaným motorom 1.6 TDI minimálne s výbavou Comfortline v prepočte za 19 860 eur, pričom vo výbave už je dvojzónová klimatizácia, tempomat, palubný počítač, hliníkové kolesá alebo kožený volant. Podobne na tom je aj Peugeot 308 SW, ktorý však s motorom 1.6 BlueHDI zaobstaráte v prepočte minimálne za 20 440 eur. Táto suma z neho robí najdrahšie auto z testovanej jedenástky, ak sa budeme pozerať iba na minimálnu cenu, za ktorú sa dá kúpiť konkrétny motor.

Zakladni_cena_testovane_motorizace2.png

Víťazom tejto časti je Renault Mégane. Lacnejšie naftové kombi nižšej strednej triedy inde nekúpite. A naviac dostanete aj slušnú výbavu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY