vytisknout velikost písma Megatest 11 kombi nižšej strednej triedy: Najlepšia je Octavia

Konečne ideme do finále! Megatest 11 kombi pozná svojich víťazov i porazených. Do výsledného poradia ste pritom prehovorili aj vy - nastavením percentuálnych váh, ktoré boli pri hodnotení prikladané jednotlivým kritériám.
Megatest 11 kombi nižšej strednej triedy: Najlepšia je Octavia
Zoznam kapitol
  1. Úvod; 11. až 6. miesto
  2. 5. až 1. miesto
  3. Stanovenie váh; Poradie podľa AutoRevue a podľa čitateľov
  4. Fotogaléria

Na začiatku bol zámer porovnať Škodu Octavia ako najpredávanejšie auto svojej kategórie s niekoľkými novými konkurentmi, ktorí sa v posledných mesiacoch v nižšej strednej triede objavili.

Keby nám niekto hneď vtedy povedal, že nakoniec budeme mať v areáli firmy Max Cars na letisku 11 áut, najskôr by sme s vydeseným krikom ušli. Ale stalo sa. Naozaj sme dali dokopy všetky kombíky nižšej strednej triedy, ktoré sa v čase realizácie testu na českom a slovenskom trhu predávali.

Megatest 11 kombi

1. diel Súperi sa predstavujú
2. diel Interiér, priestor, kufor
3. diel Kočík a detská sedačka
4. diel Motory, jazda, kultivovanosť
5. diel Výbava, náklady a ceny
6. diel Deň zúčtovania

Bolo nám jasné, že pri takomto počte áut nemôžeme spoliehať len na neštruktúrované osobné dojmy. Aby dával test zmysel, museli sme vymyslieť jednoznačné disciplíny, metodiku bodovania a spôsob vyhodnotenia. Čo malo zaujímavý následok: ani my sami sme ešte pred niekoľkými dňami nevedeli, ako presne náš porovnávací test dopadne. A aby sme si to urobili ešte zaujímavejšie, v poslednom dieli sme vás vyzvali, aby ste nám pomohli určiť váhu, akú majú mať jednotlivé disciplíny v záverečnom hodnotení.

Poradie, ktoré nájdete ďalej, vychádza práve z priorít čitateľov. V tretej kapitole nájdete podrobné vysvetlenie toho, ako sme k nemu dospeli, rovnako ako poradie podľa redakcie a niekoľko ďalších zaujímavostí.

11. Opel Astra Sports Tourer

Keby sme sa riadili len subjektívnymi pocitmi, ako sa to pri testoch väčšinou robieva, takmer určite by sme neoznačili Opel Astra ako najhoršie auto v segmente. Prakticky v každom objektívne hodnotiteľnom kritériu ale Astra prepadla: vnútri malá, stiesnená, zároveň ťažká a drahá. Jazdné pritom nepresvedčila a na jej vystúpenie vo vyhýbacom manévri by sme najradšej zabudli.

Ak Astrou jazdíte a ste s ňou úplne spokojní, neberieme vám to - len to ukazuje, ako vysoký štandard v skutočnosti v tomto segmente panuje. Ale faktom je, že konkurenčné modely ponúkajú viac.

159436137.JPG180665474.jpg728186332.JPGNa poradí nič nezmenilo ani nastavenie váh. Astra je posledná v poradí podľa redakcie aj podľa čitateľov (pozri tretiu kapitolu tohto článku)

10. Toyota Auris Touring Sports

Auris kombi nastúpil do testu hendikepovaní nielen čudným menom, ale aj menším zdvihovým objemom. Toyota očividne chcela získať výhodu uo veľkých flotilových zákazníkov, pre ktorých patria k hlavným kritériám výberu nominálnej emisie CO2.

Bez stopiek v ruke nám jej slabší motor nijako nevadil, ale keď sa pozriete na čiastkové výsledky, zistíte, že prakticky vo všetkom vychádzal Auris celkom hlboko pod priemerom. Až na kultivovanosť. Vnímané ticho pri cestovnej rýchlosti i komfort odpruženia boli najlepšie zo všetkých áut v teste.

581165181.JPG454791272.jpg748589436.JPGAni Toyota sa nemusí sťažovať na nastavenie váh podľa čitateľov, 10. miesto zaujíma v oboch rebríčkoch

11 naj megatestu 11 áut

+ Focus: najväčší minimálny kváder
+ Civic: najlepšie riadenie
+ 308: najlepší v losom teste
+ Mégane: najpriaznivejšie ceny
+ Octavia: najdlhšia ložná plocha
+ Auris: najkultivovanejšia jazda
+ Astra: najvyšší výkon
- Mégane: najhoršia inštalácia sedačky
- Auris: najmenšia šírka medzi podbehmi
- Octavia: najväčší vnímaný hluk
- Astra: najmenší vnútorný priestor

9. Renault Mégane Grandtour

Rovnako ako Toyota aj Renault vyslal do nášho testu auto s menším zdvihovým objemom, hoci firma má v ponuke Mégane s modernou a výkonnou tisícšesťstovkou. Keď sa k slabému a hlučnému motoru pridá nevalné radenie, silne podpriemerný priestor pre cestujúcich a pramálo vycibreného správania pri jazde, je jasné, že na stupne víťazov to nebude. Nie všetci ale potrebujú to najlepšie a Mégane kompenzuje svoje nedostatky ústretovou cenou, bohatou výbavou a rozumnými prevádzkovými nákladmi. Skvelé auto to možno nie je, ale dobrá kúpa áno.

101506229.JPG454828538.jpg752483727.JPGRenault bol tretí zo šiestich áut v teste, ktoré sa umiestnili na zhodnom mieste v poradí podľa čitateľov i podľa redakcie

8. Ford Focus kombi

Modrý ovál doplatil na načasovanie nášho testu - aktuálne už ponúka modernizovanú verziu s prívetivejším interiérom, ešte suverénnějším chovaním pri jazde a výraznejšiemu odhlučnením. V niekoľkých čiastkových ohľadoch dokázal zažiariť, napríklad ovládateľnosťou pri športovom štýle jazdy alebo vnútornou šírkou batožinového priestoru.

Naproti tomu ergonómia ovládania naozaj nepatrí k jeho prednostiam a z hodnotenia obstarávacích aj prevádzkových nákladov vyšiel ako jedno z tých drahších áut.

134672918.JPG193404847.jpg146419938.JPGOproti redakčnému poradiu si Focus v tom čitateľskom o jedno miesto pohoršil - paradoxne aj kvôli hodnoteniu kapitoly Jazda, kde ho vaše váhy odsunuli zo štvrtej až na 7. priečku

7. Honda Civic Tourer

Veľký kufor je v kombi dôležitý, ale nie samospasiteľný. Civic vyniká objemom kufra aj prístupom do neho. Má ale stiesnený interiér, najmä vpredu, malé sedadlá, nedostatočný počet odkladacích priehradiek a neprehľadnú palubnú dosku.

Jeho motor sa nám páčil a radenie ešte viac, ale keď začneme skúmať ceny, výbavu, záruku a servisné náklady, dostaneme vždy umiestnenie niekde pod priemerom. A tam našiel Civic Tourer svoje miesto aj v konečnom zúčtovaní.

163833518.JPG189044732.jpg720789043.JPGAk sa niekto môže cítiť ukrivdený, že sme nechali do poradia prehovoriť preferencie čitateľov, je to Honda. Podľa nás by bol Civic tretí (!), takto na neho zostalo až siedme miesto

6. Hyundai i30 kombi

Jeden z dvoch domácich zástupcov v teste (podľa miesta výroby) má silné prednosti. Prehľadnosť jeho ovládacích prvkov sme hodnotili najviac zo všetkých, rovnako ako odkladacie priehradky. Navyše ponúka slušný priestor cestujúcim na oboch radoch sedadiel, veľmi slušný pomer ceny a výbavy aj druhú najdlhšiu štandardnú záruku v teste.

Proti tomu stojí podpriemerná využiteľnosť batožinového priestoru a najmä nepresvedčivé vystúpenie v "soft" disciplínach: jazdné vlastnosti nie sú silnou stránkou i30, nech už vás zaujíma správanie v zákrutách alebo kultivovanosť. 

161802524.JPG457269457.jpg725149158.JPGV Hyundai budú s vaším výberom hodnotiacich váh spokojní, vďaka nim i30 vystúpila z 8. miesta redakčného poradia na šieste
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY