vytisknout velikost písma Megatest 11 kombi nižšej strednej triedy: Ako si poradia s kočíkom a sedačkou

Rozhodli sme sa prakticky vyskúšať, ako dobre sa do testovaných kombi nakladá skladací kočík a koľko práce nám dá namontovanie detskej sedačky.
Megatest 11 kombi nižšej strednej triedy: Ako si poradia s kočíkom a sedačkou
Zoznam kapitol
  1. Nakladanie kočíku
  2. Inštalácia detskej sedačky; Hodnotenie
  3. Súhrnná fotogaléria

V minulom dieli nášho veľkého porovnávacieho testu kombíkov nižšej strednej triedy sme podrobne zhodnotili všetky vnútorné rozmery a batožinové priestory testovaných áut. Dnes voľne nadviažeme - opäť sa budeme zaoberať priestorom a jeho využiteľnosťou, ale tentoraz vzhľadom k špecifickým potrebám mladých rodín.

Megatest 11 kombi

1. diel Súperi sa predstavujú
2. diel Interiér, priestor, kufor
3. diel Kočík a detská sedačka

Do areálu firmy Max Cars v českej Dlouhé Lhote sme totiž priviezli aj rekvizity, ktoré sa v testoch áut príliš často nepoužívajú: detskú sedačku a skladací kočík. Samozrejme nás zaujímalo, ako ľahko sa do jednotlivých áut sedačka inštaluje a ako pohodlne pojmú jednotlivé kufre relatívne rozmerné bremeno, akým kočík je.

Ak nemáte alebo v najbližšej dobe neplánujete rodinu, ušetríme vám čas - na nasledujúcich riadkoch sa ťažko dozviete niečo, čo by vám mohlo byť užitočné. Vy ostatní ale čítajte pozorne. Najmä pri inštalovaní detskej sedačky sme narazili na omnoho väčšie rozdiely, než sme na začiatku predpokladali. Bohužiaľ.

Rodinná výzva I: Kočík

Kto niekedy cestuje s dieťaťom, pozná to až príliš dobre: skladací kočík je rozmernejší, ako na pohľad vyzerá. Jeho nepravidelné tvary sťažujú nakladanie ďalšej batožiny a mnohé bežné modely skladacích kočíkov sa do mnohých bežných modelov osobných áut nezmestia naprieč. Musíte ich uložiť trochu zošikma, čím využiteľnosť zvyšku kufra dostane ďalšiu ranu.

Náš kočík meria v zloženom stave 106 cm na dĺžku, v najširšom mieste má zhodou okolností presne polovicu - 53 cm. Z vlastnej skúsenosti viem, že do hatchbackov nižšej strednej triedy, z ktorých testované kombíky vychádzajú, sa naprieč nezmestí, do kufra ho dávam uhlopriečne. Preto prekvapilo, že všetky testované autá poňali kočík na šírku a väčšinou to nebolo ani natesno. V tomto ohľade majú kombi okamžitú výhodu oproti hatchbackom a dokonca aj odvodeným kompaktným MPV.

Jedinú výnimku predstavoval Opel Astra. Ako ukázali už namerané hodnoty, jeho batožinový priestor bol úzky a vynútil si uloženie kočíka mierne zošikma, hoci zďaleka nie toľko ako v hatchbackoch.

Ford Focus kočárek.jpgHonda Civic kočárek.jpgHyundai i30 kočárek.jpgOpel Astra kočárek.jpgPeugeot 308 kočárek.jpgRenault Mégane kočárek.jpgSeat Leon kočárek.jpgŠkoda Octavia kočárek.jpgToyota Auris kočárek.jpgVW Golf kočárek.jpg
Bezprostredne za piatymi dverami sú všetky kufre dosť široké na to, aby sa do nich skladací kočík bez problémov zmestil. Podľa abecedy: Ford Focus, Honda Civic, Hyundai i30/Kia Ceed (majú rovnaké kufre), Opel Astra, Peugeot 308, Renault Mégane, Seat Leon, Škoda Octavia, Toyota Auris, VW Golf

Nie všetky autá dávajú majiteľom rovnakú flexibilitu, pokiaľ ide o umiestnenie kočíka v kufri. Do väčšiny z nich sa totiž popísaným spôsobom kočík hladko vošiel hneď v najzadnejšej časti, bezprostredne za piatymi dverami. Od podbehov smerom dopredu sú kufre užšie.

Obzvlášť markantné to bolo v súrodeneckom due Hyundai i30 / Kia Ceed. Priestory po stranách za zadnými podbehmi sú ako stvorené práve pre také bremená, akým bol náš zložený kočík.

Ak by ste ale z akéhokoľvek dôvodu potrebovali uložiť kočík až k operadlám zadných sedadiel, umožní vám to len niekoľko málo áut z testovanej jedenástky. Zvládli to obaja Kórejci i Renault Mégane, aj keď len tak tak, o niečo väčšiu rezervu ponúkol Peugeot 308 a najlepšie na tom bol Ford Focus. V ňom vedľa kočíka dokonca zostal kúsok miesta, čo je dobre vidieť aj na fotografii.

V ostatných autách by ste už museli uložiť kočík zošikma a tým sa pripraviť o litre batožinového priestoru. Najužším priestorom sa javili Opel a Toyota.

Ford Focus kočárek vzadu.jpgPeugeot 308 kočárek vzadu.jpgRenault Mégane kočárek vzadu.jpgHneď za operadlami má najširší kufor Focus kombi (vľavo), výborne je na tom Peugeot 308 a obstojí aj Renault Mégane

A čo keby sme skúsili umiestniť kočík do kufra doprostred pozdĺžne? Nie je to typické riešenie, ale umožnilo by nám obložiť ho batožinou zo strán tak, aby sme ho v prípade potreby mohli vytiahnuť aj z naloženého auta.

Kočík na dĺžku dokázala tesne prehltnúť Toyota Auris. Museli sme síce zatvárať jej piate dvere opakovane a nie príliš šetrne, ale nakoniec sa to podarilo. Úplne prekvapivo - a v rozpore s oficiálnymi aj nameranými rozmermi - si s tým poradil aj Opel Astra, zjavne vďaka priaznivému tvarovaniu piatych dverí a možnosti položiť madlá kočíka na robustnú nakladacie hranu (ktorá pri meraní okráda kufor o centimetre).

Do Peugeotu spadol kočík ako nič, ešte o zanedbateľný kúsok lepšie na tom bola Octavia.

Opel Astra kočárek na délku.jpgPeugeot 308 kočárek na délku.jpg
Škoda Octavia kočárek na délku.jpgToyota Auris kočárek na délku.jpg
Na dĺžku sa nám kočík vošiel do štyroch áut z jedenástich; prekvapivo medzi nimi bol aj Opel, ktorému pomohla plocha nakladacej hrany za piatymi dverami; v Toyote sme už museli zatvoriť dvere násilím

Kočík sa teda nakoniec neukázal byť pre testované autá príliš náročným sústom. Pole bolo zriedkavo vyrovnané, ale najviac flexibility strán uloženia skladacieho kočíka predsa len poskytuje Peugeot 308 SW.

Kocarek.png

V ďalšej kapitole sa zameriame na detskú sedačku. A to už bude dramatickejšie čítanie.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY