vytisknout velikost písma McLaren vraj dokáže zarábať peniaze aj bez SUV

McLaren vraj dokáže zarábať peniaze aj bez SUV

Dnes sa čoraz viac prestížnych a tradičných automobiliek tlačí do výroby crossoverov a SUV za jediným cieľom - zarábať peniaze. Rolls-Royce oznámil svoje plány na výrobu SUV, Bentley vývoj SUV dokončuje, Aston-Martin predstavil koncept crossoveru...

McLaren ale verí, že si dokáže vytvoriť potrebné zisky aj bez výroby terénneho auta. Porsche síce vďaka SUV prežilo obtiažny prelom tisícročí a teraz patrí v segmente športových automobilov k najsilnejším značkám, ale McLaren nechce ísť rovnakou cestou.

Šéf automobilovej divízie McLarenu Mike Flewitt povedal pre Automotive News, že McLaren, rovnako ako Ferrari, môže mať úzke produktové portfólio, keď nie je závislé na jednom regióne, nebojí sa míňať peniaze, aby zarobilo ďalšie peniaze, a tiež si postráži náklady.

McLaren v súčasnosti predáva pätinu produkcie v Európe, viac ako tretinu v USA a necelú tretinu v Číne a Ázii. Ohľadom nákladov vie McLaren múdro využívať súčasnú technológiu naprieč svojimi modelmi. Preplňovaný osemvalec 3,8 l poskytuje optimálny základ pre všetky modely, rovnako tak karbónové šasi. To pomáha znižovať náklady na vývoj a tiež vývoj urýchľuje.

Automobilka McLaren tak dokáže rýchlo obmieňať svoju modelovú radu, modernizácie sú rýchle a vie reagovať na situáciu na trhu a aktuálny dopyt. Tým sa rozrastá klientela, ktorá je ochotná platiť vyššie sumy, pretože nemusí dlho čakať na nový model.

McLaren by rád dosiahol na rovnakú maržu akú má Ferrari, teda okolo 14%. Avšak už teraz s predajmi okolo 1400 áut za rok sa McLaren dostáva do zisku a budúci rok by chcel predať už 3300 áut. K tomu má pomôcť nový vstupný model s cenou okolo 146 tisíc eur. Ak uspeje, nie je potrebné, aby McLaren robil aj SUV.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY