vytisknout velikost písma McLaren vraj dokáže zarábať peniaze aj bez SUV

McLaren vraj dokáže zarábať peniaze aj bez SUV

Dnes sa čoraz viac prestížnych a tradičných automobiliek tlačí do výroby crossoverov a SUV za jediným cieľom - zarábať peniaze. Rolls-Royce oznámil svoje plány na výrobu SUV, Bentley vývoj SUV dokončuje, Aston-Martin predstavil koncept crossoveru...

McLaren ale verí, že si dokáže vytvoriť potrebné zisky aj bez výroby terénneho auta. Porsche síce vďaka SUV prežilo obtiažny prelom tisícročí a teraz patrí v segmente športových automobilov k najsilnejším značkám, ale McLaren nechce ísť rovnakou cestou.

Šéf automobilovej divízie McLarenu Mike Flewitt povedal pre Automotive News, že McLaren, rovnako ako Ferrari, môže mať úzke produktové portfólio, keď nie je závislé na jednom regióne, nebojí sa míňať peniaze, aby zarobilo ďalšie peniaze, a tiež si postráži náklady.

McLaren v súčasnosti predáva pätinu produkcie v Európe, viac ako tretinu v USA a necelú tretinu v Číne a Ázii. Ohľadom nákladov vie McLaren múdro využívať súčasnú technológiu naprieč svojimi modelmi. Preplňovaný osemvalec 3,8 l poskytuje optimálny základ pre všetky modely, rovnako tak karbónové šasi. To pomáha znižovať náklady na vývoj a tiež vývoj urýchľuje.

Automobilka McLaren tak dokáže rýchlo obmieňať svoju modelovú radu, modernizácie sú rýchle a vie reagovať na situáciu na trhu a aktuálny dopyt. Tým sa rozrastá klientela, ktorá je ochotná platiť vyššie sumy, pretože nemusí dlho čakať na nový model.

McLaren by rád dosiahol na rovnakú maržu akú má Ferrari, teda okolo 14%. Avšak už teraz s predajmi okolo 1400 áut za rok sa McLaren dostáva do zisku a budúci rok by chcel predať už 3300 áut. K tomu má pomôcť nový vstupný model s cenou okolo 146 tisíc eur. Ak uspeje, nie je potrebné, aby McLaren robil aj SUV.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY