vytisknout velikost písma McLaren vraj dokáže zarábať peniaze aj bez SUV

McLaren vraj dokáže zarábať peniaze aj bez SUV

Dnes sa čoraz viac prestížnych a tradičných automobiliek tlačí do výroby crossoverov a SUV za jediným cieľom - zarábať peniaze. Rolls-Royce oznámil svoje plány na výrobu SUV, Bentley vývoj SUV dokončuje, Aston-Martin predstavil koncept crossoveru...

McLaren ale verí, že si dokáže vytvoriť potrebné zisky aj bez výroby terénneho auta. Porsche síce vďaka SUV prežilo obtiažny prelom tisícročí a teraz patrí v segmente športových automobilov k najsilnejším značkám, ale McLaren nechce ísť rovnakou cestou.

Šéf automobilovej divízie McLarenu Mike Flewitt povedal pre Automotive News, že McLaren, rovnako ako Ferrari, môže mať úzke produktové portfólio, keď nie je závislé na jednom regióne, nebojí sa míňať peniaze, aby zarobilo ďalšie peniaze, a tiež si postráži náklady.

McLaren v súčasnosti predáva pätinu produkcie v Európe, viac ako tretinu v USA a necelú tretinu v Číne a Ázii. Ohľadom nákladov vie McLaren múdro využívať súčasnú technológiu naprieč svojimi modelmi. Preplňovaný osemvalec 3,8 l poskytuje optimálny základ pre všetky modely, rovnako tak karbónové šasi. To pomáha znižovať náklady na vývoj a tiež vývoj urýchľuje.

Automobilka McLaren tak dokáže rýchlo obmieňať svoju modelovú radu, modernizácie sú rýchle a vie reagovať na situáciu na trhu a aktuálny dopyt. Tým sa rozrastá klientela, ktorá je ochotná platiť vyššie sumy, pretože nemusí dlho čakať na nový model.

McLaren by rád dosiahol na rovnakú maržu akú má Ferrari, teda okolo 14%. Avšak už teraz s predajmi okolo 1400 áut za rok sa McLaren dostáva do zisku a budúci rok by chcel predať už 3300 áut. K tomu má pomôcť nový vstupný model s cenou okolo 146 tisíc eur. Ak uspeje, nie je potrebné, aby McLaren robil aj SUV.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY