vytisknout velikost písma McLaren vraj dokáže zarábať peniaze aj bez SUV

McLaren vraj dokáže zarábať peniaze aj bez SUV

Dnes sa čoraz viac prestížnych a tradičných automobiliek tlačí do výroby crossoverov a SUV za jediným cieľom - zarábať peniaze. Rolls-Royce oznámil svoje plány na výrobu SUV, Bentley vývoj SUV dokončuje, Aston-Martin predstavil koncept crossoveru...

McLaren ale verí, že si dokáže vytvoriť potrebné zisky aj bez výroby terénneho auta. Porsche síce vďaka SUV prežilo obtiažny prelom tisícročí a teraz patrí v segmente športových automobilov k najsilnejším značkám, ale McLaren nechce ísť rovnakou cestou.

Šéf automobilovej divízie McLarenu Mike Flewitt povedal pre Automotive News, že McLaren, rovnako ako Ferrari, môže mať úzke produktové portfólio, keď nie je závislé na jednom regióne, nebojí sa míňať peniaze, aby zarobilo ďalšie peniaze, a tiež si postráži náklady.

McLaren v súčasnosti predáva pätinu produkcie v Európe, viac ako tretinu v USA a necelú tretinu v Číne a Ázii. Ohľadom nákladov vie McLaren múdro využívať súčasnú technológiu naprieč svojimi modelmi. Preplňovaný osemvalec 3,8 l poskytuje optimálny základ pre všetky modely, rovnako tak karbónové šasi. To pomáha znižovať náklady na vývoj a tiež vývoj urýchľuje.

Automobilka McLaren tak dokáže rýchlo obmieňať svoju modelovú radu, modernizácie sú rýchle a vie reagovať na situáciu na trhu a aktuálny dopyt. Tým sa rozrastá klientela, ktorá je ochotná platiť vyššie sumy, pretože nemusí dlho čakať na nový model.

McLaren by rád dosiahol na rovnakú maržu akú má Ferrari, teda okolo 14%. Avšak už teraz s predajmi okolo 1400 áut za rok sa McLaren dostáva do zisku a budúci rok by chcel predať už 3300 áut. K tomu má pomôcť nový vstupný model s cenou okolo 146 tisíc eur. Ak uspeje, nie je potrebné, aby McLaren robil aj SUV.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

dnes | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY