vytisknout velikost písma McLaren Sports Series bude lacný model pre chudobných milionárov

McLaren Sports Series bude lacný model pre chudobných milionárov

Britská spoločnosť McLaren potvrdila príchod modelu Sports Series, ktorý sa predstaví v apríli 2015 v New Yorku. Pôjde o vstupný model k značke McLaren, ale s cenou okolo 130 000 libier sa pomerne výrazne vzďaľuje aj od vrcholných verzií základného modelu Porsche 911, s ktorým mal pôvodne súperiť.

McLaren chce auto postaviť skôr k Porsche 911 Turbo a Mercedesu AMG GT. Novinka, zatiaľ kódovo označená ako McLaren P13, dostala meno Sports Series. Od ostatných modelov McLarenu (650S a P1) sa odlíši konvenčnou technikou, nedostane napríklad sofistikované nezávislé zavesenie, s ktorým prišiel model MP4-12C.

O pohon sa postará preplňovaný osemvalec 3,8 l známy z ostatných modelov, ale tentoraz ladený na výkon "len" ľahko cez 500 koní. Napriek tomu je cieľom automobilky postaviť automobil, ktorý zvládne stovku za menej ako štyri sekundy a dosiahne na povinných 300 km/h.

McLaren tvrdí, že model Sports Series bude síce najlacnejší z celej rady, ale bude rýchlejší a ovládateľnejší než všetci porovnateľní rivali. To je samozrejme veľmi odvážne tvrdenie. Značka plánuje vyrábať ročne 2000 až 2500 kusov, čím by sa jej ročná produkcia ustálila na približne 4000 vozidiel. Toľko áut potrebuje McLaren predávať, aby sa mu sériová výroba vyplatila.

Neskôr príde ešte okruhová verzia GT3 pre privátnych pretekárov a na rok 2016 plánuje McLaren civilnejší model zameraný predovšetkým na každodenné použitie, vyšší komfort a lepšiu efektivitu využitia paliva. Napriek tomu, pretože to nie je hybrid, zostane tabuľkovo najúspornejším McLarenom paradoxne vrcholný model P1.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY