vytisknout velikost písma McLaren Sports Series bude lacný model pre chudobných milionárov

McLaren Sports Series bude lacný model pre chudobných milionárov

Britská spoločnosť McLaren potvrdila príchod modelu Sports Series, ktorý sa predstaví v apríli 2015 v New Yorku. Pôjde o vstupný model k značke McLaren, ale s cenou okolo 130 000 libier sa pomerne výrazne vzďaľuje aj od vrcholných verzií základného modelu Porsche 911, s ktorým mal pôvodne súperiť.

McLaren chce auto postaviť skôr k Porsche 911 Turbo a Mercedesu AMG GT. Novinka, zatiaľ kódovo označená ako McLaren P13, dostala meno Sports Series. Od ostatných modelov McLarenu (650S a P1) sa odlíši konvenčnou technikou, nedostane napríklad sofistikované nezávislé zavesenie, s ktorým prišiel model MP4-12C.

O pohon sa postará preplňovaný osemvalec 3,8 l známy z ostatných modelov, ale tentoraz ladený na výkon "len" ľahko cez 500 koní. Napriek tomu je cieľom automobilky postaviť automobil, ktorý zvládne stovku za menej ako štyri sekundy a dosiahne na povinných 300 km/h.

McLaren tvrdí, že model Sports Series bude síce najlacnejší z celej rady, ale bude rýchlejší a ovládateľnejší než všetci porovnateľní rivali. To je samozrejme veľmi odvážne tvrdenie. Značka plánuje vyrábať ročne 2000 až 2500 kusov, čím by sa jej ročná produkcia ustálila na približne 4000 vozidiel. Toľko áut potrebuje McLaren predávať, aby sa mu sériová výroba vyplatila.

Neskôr príde ešte okruhová verzia GT3 pre privátnych pretekárov a na rok 2016 plánuje McLaren civilnejší model zameraný predovšetkým na každodenné použitie, vyšší komfort a lepšiu efektivitu využitia paliva. Napriek tomu, pretože to nie je hybrid, zostane tabuľkovo najúspornejším McLarenom paradoxne vrcholný model P1.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY