vytisknout velikost písma McLaren Senna je extrémny okruhový nástroj za 700-tisíc

Senna je najľahší McLaren od dôb modelu F1. Všetkých 500 kusov za 700-tisíc libier už má svojich majiteľov. Kvôli dôrazu na čo najnižšiu hmotnosť to nie je hybrid. McLaren sľubuje najlepšie okruhové časy.
McLaren Senna je extrémny okruhový nástroj za 700-tisíc

McLaren nie je automobilka, ktorá by dlho dopredu prezrádzala svoje plány. A tak je predstavenie extrémneho modelu McLaren Senna skutočným prekvapením. Meno odkazuje na najúspešnejšieho pretekára stajne McLaren F1 a podľa tvorcov má presne odrážať to, čím chcel vždy Senna byť. Najrýchlejším a najlepším zo všetkých.

Extrémne tvary nového superšportu sú dané predovšetkým aktívnou aerodynamikou a úplným podriadením funkčnosti. A tou má byť dosahovanie čo najlepších časov na okruhu. Napriek tomu McLaren Senna dostane značky, toto auto môže vyraziť aj na cesty!

McLaren-Senna-19.jpgMcLaren-Senna-8.jpg

Základom konštrukcie je karbónový monokok McLarenu 720S, ale predný hliníkový pomocný rám pre uchytenie deformačných štruktúr a zavesenie kolies bol prepracovaný. Nová je aj zadná karbónová časť. Celá základná štruktúra je o 18 kg ľahšia. Práve kvôli hmotnosti nie je McLaren Senna hybrid - na rozdiel od modelu P1. Aktívny podvozok je vývojovým stupňom systému použitého na superšporte P1.

O pohon sa stará dvoma turbodúchadlami preplňovaný štvorlitrový osemvalec M840TR s výkonom 588 kW (800 koní) a krútiacim momentom 800 Nm. Vozidlo váži len 1198 kg, jedná sa teda o najľahší cestný McLaren od čias modelu F1. Dynamické parametre ešte britská automobilka tají, ale s pomerom 668 koní na tonu to asi pomalé auto nebude.

McLaren-Senna-14.jpgMcLaren-Senna-6.jpg

Maximálna rýchlosť bude obmedzená aerodynamikou, ktorá je podriadená prítlaku. Nechýba možnosť sklopiť pri jazde v priamke zadné krídlo a tým znížiť aerodynamický odpor, ako to zvláda systém DRS vo formule 1. Aj sedemrýchlostná dvojspojková prevodovka je prispôsobená pre okruhové jazdenie a dostala kratšie odstupňovanie. Celkom sme zvedaví na čas, ktorý tento McLaren zájde na Nürburgringu.

McLaren vyrobí len 500 kusov extrémneho modelu Senna. Každý bude stáť 750 000 libier. A ako asi už tušíte, kompletná produkcia je beznádejne vypredaná. Napriek tomu zažije McLaren Senna svoju premiéru na autosalóne v Ženeve, prví majitelia dostanú svoje vozidlá zhruba v júli.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY