vytisknout velikost písma McLaren prezradil jazdné výkony hyperšportu P1, na ťahu je LaFerrari

Hybridný McLaren P1 zvládne akceleráciu z pokoja na 200 km/h za menej ako sedem sekúnd a jeho udávaná spotreba sa blíži bežným rodinným autám.
McLaren prezradil jazdné výkony hyperšportu P1, na ťahu je LaFerrari

Súboj novej generácie hyperšportových áut vstupuje do ďalšieho kola. Britský McLaren pustil do sveta oficiálne jazdné výkony svojho modelu P1, ktorého hybridné hnacie ústrojenstvo dosahuje kombinovaného výkonu 906 koní.

Zrýchlenie 0-100 km/h za 2,8 s v dnešnej dobe nevyráža dych. V tejto disciplíne je skrátka limitujúcim faktorom schopnosť pneumatík preniesť výkon na asfalt bezprostredne po rozjazde.

Rýchlosťou 200 km/h môže McLaren P1 uháňať už 6,8 s po štarte a zrýchlenie na tri stovky trvá 16,5 sekundy. Trebárs Chevrolet Spark alebo Logan MCV sa za takú dobu nedostanú ani na sto kilometrov za hodinu...

Štvrť míľu (400 m) s pevným štartom zdolá bolid z Wokingu za 9,8 s s výslednou rýchlosťou 245 km/h, maximálka je elektronicky obmedzená na 350 km/h.

Udávanej kombinovanej spotreby najskor v reálnej prevádzke nikdy nikto nedosiahne, ale napriek tomu je fascinujúce, že auto schopné také výkony absolvuje predpísaný merací cyklus s výsledkom 8,3 l/100 km.

Nehľadiac na fascinujúce zrýchlenie potrebuje také auto občas aj zastaviť - a niekedy veľmi rýchlo. McLaren preto udáva i brzdné výkony a dĺžku brzdnej dráhy:

100-0 km/h: 30,2 m / 2,9 s
200-0 km/h: 116 m / 4,5 s
300-0 km/h: 246 m / 6,2 s

A čo na to Ferrari? Ikonický výrobca z Maranella sice utrúsil o svojom novom vrcholnom modeli už kopec info, oficiálne údaje sú stále len približné: 0-100 „pod tri sekundy“, 0-200 „pod sedem sekúnd“, 0-300 za pätnásť.

LaFerrari je stále vo vývoji a najaktuálnejšie informace hovoria o tom, že prvé kusy sa dostanú k zákazníkom až behom roku 2014. Na prvé skutočné porovnanie s McLarenom P1 si tak ešte počkáme.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY