vytisknout velikost písma McLaren prezradil jazdné výkony hyperšportu P1, na ťahu je LaFerrari

Hybridný McLaren P1 zvládne akceleráciu z pokoja na 200 km/h za menej ako sedem sekúnd a jeho udávaná spotreba sa blíži bežným rodinným autám.
McLaren prezradil jazdné výkony hyperšportu P1, na ťahu je LaFerrari

Súboj novej generácie hyperšportových áut vstupuje do ďalšieho kola. Britský McLaren pustil do sveta oficiálne jazdné výkony svojho modelu P1, ktorého hybridné hnacie ústrojenstvo dosahuje kombinovaného výkonu 906 koní.

Zrýchlenie 0-100 km/h za 2,8 s v dnešnej dobe nevyráža dych. V tejto disciplíne je skrátka limitujúcim faktorom schopnosť pneumatík preniesť výkon na asfalt bezprostredne po rozjazde.

Rýchlosťou 200 km/h môže McLaren P1 uháňať už 6,8 s po štarte a zrýchlenie na tri stovky trvá 16,5 sekundy. Trebárs Chevrolet Spark alebo Logan MCV sa za takú dobu nedostanú ani na sto kilometrov za hodinu...

Štvrť míľu (400 m) s pevným štartom zdolá bolid z Wokingu za 9,8 s s výslednou rýchlosťou 245 km/h, maximálka je elektronicky obmedzená na 350 km/h.

Udávanej kombinovanej spotreby najskor v reálnej prevádzke nikdy nikto nedosiahne, ale napriek tomu je fascinujúce, že auto schopné také výkony absolvuje predpísaný merací cyklus s výsledkom 8,3 l/100 km.

Nehľadiac na fascinujúce zrýchlenie potrebuje také auto občas aj zastaviť - a niekedy veľmi rýchlo. McLaren preto udáva i brzdné výkony a dĺžku brzdnej dráhy:

100-0 km/h: 30,2 m / 2,9 s
200-0 km/h: 116 m / 4,5 s
300-0 km/h: 246 m / 6,2 s

A čo na to Ferrari? Ikonický výrobca z Maranella sice utrúsil o svojom novom vrcholnom modeli už kopec info, oficiálne údaje sú stále len približné: 0-100 „pod tri sekundy“, 0-200 „pod sedem sekúnd“, 0-300 za pätnásť.

LaFerrari je stále vo vývoji a najaktuálnejšie informace hovoria o tom, že prvé kusy sa dostanú k zákazníkom až behom roku 2014. Na prvé skutočné porovnanie s McLarenom P1 si tak ešte počkáme.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY