vytisknout velikost písma McLaren prezradil jazdné výkony hyperšportu P1, na ťahu je LaFerrari

Hybridný McLaren P1 zvládne akceleráciu z pokoja na 200 km/h za menej ako sedem sekúnd a jeho udávaná spotreba sa blíži bežným rodinným autám.
McLaren prezradil jazdné výkony hyperšportu P1, na ťahu je LaFerrari

Súboj novej generácie hyperšportových áut vstupuje do ďalšieho kola. Britský McLaren pustil do sveta oficiálne jazdné výkony svojho modelu P1, ktorého hybridné hnacie ústrojenstvo dosahuje kombinovaného výkonu 906 koní.

Zrýchlenie 0-100 km/h za 2,8 s v dnešnej dobe nevyráža dych. V tejto disciplíne je skrátka limitujúcim faktorom schopnosť pneumatík preniesť výkon na asfalt bezprostredne po rozjazde.

Rýchlosťou 200 km/h môže McLaren P1 uháňať už 6,8 s po štarte a zrýchlenie na tri stovky trvá 16,5 sekundy. Trebárs Chevrolet Spark alebo Logan MCV sa za takú dobu nedostanú ani na sto kilometrov za hodinu...

Štvrť míľu (400 m) s pevným štartom zdolá bolid z Wokingu za 9,8 s s výslednou rýchlosťou 245 km/h, maximálka je elektronicky obmedzená na 350 km/h.

Udávanej kombinovanej spotreby najskor v reálnej prevádzke nikdy nikto nedosiahne, ale napriek tomu je fascinujúce, že auto schopné také výkony absolvuje predpísaný merací cyklus s výsledkom 8,3 l/100 km.

Nehľadiac na fascinujúce zrýchlenie potrebuje také auto občas aj zastaviť - a niekedy veľmi rýchlo. McLaren preto udáva i brzdné výkony a dĺžku brzdnej dráhy:

100-0 km/h: 30,2 m / 2,9 s
200-0 km/h: 116 m / 4,5 s
300-0 km/h: 246 m / 6,2 s

A čo na to Ferrari? Ikonický výrobca z Maranella sice utrúsil o svojom novom vrcholnom modeli už kopec info, oficiálne údaje sú stále len približné: 0-100 „pod tri sekundy“, 0-200 „pod sedem sekúnd“, 0-300 za pätnásť.

LaFerrari je stále vo vývoji a najaktuálnejšie informace hovoria o tom, že prvé kusy sa dostanú k zákazníkom až behom roku 2014. Na prvé skutočné porovnanie s McLarenom P1 si tak ešte počkáme.

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY