vytisknout velikost písma McLaren prezradil jazdné výkony hyperšportu P1, na ťahu je LaFerrari

Hybridný McLaren P1 zvládne akceleráciu z pokoja na 200 km/h za menej ako sedem sekúnd a jeho udávaná spotreba sa blíži bežným rodinným autám.
McLaren prezradil jazdné výkony hyperšportu P1, na ťahu je LaFerrari

Súboj novej generácie hyperšportových áut vstupuje do ďalšieho kola. Britský McLaren pustil do sveta oficiálne jazdné výkony svojho modelu P1, ktorého hybridné hnacie ústrojenstvo dosahuje kombinovaného výkonu 906 koní.

Zrýchlenie 0-100 km/h za 2,8 s v dnešnej dobe nevyráža dych. V tejto disciplíne je skrátka limitujúcim faktorom schopnosť pneumatík preniesť výkon na asfalt bezprostredne po rozjazde.

Rýchlosťou 200 km/h môže McLaren P1 uháňať už 6,8 s po štarte a zrýchlenie na tri stovky trvá 16,5 sekundy. Trebárs Chevrolet Spark alebo Logan MCV sa za takú dobu nedostanú ani na sto kilometrov za hodinu...

Štvrť míľu (400 m) s pevným štartom zdolá bolid z Wokingu za 9,8 s s výslednou rýchlosťou 245 km/h, maximálka je elektronicky obmedzená na 350 km/h.

Udávanej kombinovanej spotreby najskor v reálnej prevádzke nikdy nikto nedosiahne, ale napriek tomu je fascinujúce, že auto schopné také výkony absolvuje predpísaný merací cyklus s výsledkom 8,3 l/100 km.

Nehľadiac na fascinujúce zrýchlenie potrebuje také auto občas aj zastaviť - a niekedy veľmi rýchlo. McLaren preto udáva i brzdné výkony a dĺžku brzdnej dráhy:

100-0 km/h: 30,2 m / 2,9 s
200-0 km/h: 116 m / 4,5 s
300-0 km/h: 246 m / 6,2 s

A čo na to Ferrari? Ikonický výrobca z Maranella sice utrúsil o svojom novom vrcholnom modeli už kopec info, oficiálne údaje sú stále len približné: 0-100 „pod tri sekundy“, 0-200 „pod sedem sekúnd“, 0-300 za pätnásť.

LaFerrari je stále vo vývoji a najaktuálnejšie informace hovoria o tom, že prvé kusy sa dostanú k zákazníkom až behom roku 2014. Na prvé skutočné porovnanie s McLarenom P1 si tak ešte počkáme.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY