vytisknout velikost písma McLaren prezradil jazdné výkony hyperšportu P1, na ťahu je LaFerrari

Hybridný McLaren P1 zvládne akceleráciu z pokoja na 200 km/h za menej ako sedem sekúnd a jeho udávaná spotreba sa blíži bežným rodinným autám.
McLaren prezradil jazdné výkony hyperšportu P1, na ťahu je LaFerrari

Súboj novej generácie hyperšportových áut vstupuje do ďalšieho kola. Britský McLaren pustil do sveta oficiálne jazdné výkony svojho modelu P1, ktorého hybridné hnacie ústrojenstvo dosahuje kombinovaného výkonu 906 koní.

Zrýchlenie 0-100 km/h za 2,8 s v dnešnej dobe nevyráža dych. V tejto disciplíne je skrátka limitujúcim faktorom schopnosť pneumatík preniesť výkon na asfalt bezprostredne po rozjazde.

Rýchlosťou 200 km/h môže McLaren P1 uháňať už 6,8 s po štarte a zrýchlenie na tri stovky trvá 16,5 sekundy. Trebárs Chevrolet Spark alebo Logan MCV sa za takú dobu nedostanú ani na sto kilometrov za hodinu...

Štvrť míľu (400 m) s pevným štartom zdolá bolid z Wokingu za 9,8 s s výslednou rýchlosťou 245 km/h, maximálka je elektronicky obmedzená na 350 km/h.

Udávanej kombinovanej spotreby najskor v reálnej prevádzke nikdy nikto nedosiahne, ale napriek tomu je fascinujúce, že auto schopné také výkony absolvuje predpísaný merací cyklus s výsledkom 8,3 l/100 km.

Nehľadiac na fascinujúce zrýchlenie potrebuje také auto občas aj zastaviť - a niekedy veľmi rýchlo. McLaren preto udáva i brzdné výkony a dĺžku brzdnej dráhy:

100-0 km/h: 30,2 m / 2,9 s
200-0 km/h: 116 m / 4,5 s
300-0 km/h: 246 m / 6,2 s

A čo na to Ferrari? Ikonický výrobca z Maranella sice utrúsil o svojom novom vrcholnom modeli už kopec info, oficiálne údaje sú stále len približné: 0-100 „pod tri sekundy“, 0-200 „pod sedem sekúnd“, 0-300 za pätnásť.

LaFerrari je stále vo vývoji a najaktuálnejšie informace hovoria o tom, že prvé kusy sa dostanú k zákazníkom až behom roku 2014. Na prvé skutočné porovnanie s McLarenom P1 si tak ešte počkáme.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY