vytisknout velikost písma McLaren P1 GTR za 2,5 milióna eur nesmie na cestu

McLaren P1 GTR za 2,5 milióna eur nesmie na cestu

Ak sa vám niekde bokom váľa približne 2,51 milióna eur, máte už cestnú verziu superšportu McLaren P1 a radi by ste niečo trochu ostrejšieho a extrémnejšieho na okruhy, McLaren má pre vás riešenie v podobe výhradne okruhového špeciálu P1 GTR.

K dispozícii bude približne od mája 2015. Kúpiť ho budú môcť len majitelia cestnej P1 a inde ako na okruhu sa s ním neodveziete. Práve vďaka tomu, že nemusel McLaren auto stavať na ceste, sa mohli technici automobilky odviazať.

Dvadsať rokov po legendárnom McLarene F1 GTR, ktorý vyhral 24 h Le Mans, tak vzniká vskutku dôstojný nástupca. S výkonom 1000 koní a kompletne prestavaným podvozkom aj aerodynamikou vzniklo auto, ktoré bude bez diskusie patriť k tomu najrýchlejšiemu z klasických "plechoviek", teda uzatvorených pretekárskych automobilov.

McLaren P1 GTR bude štandardne dodávaný so sadou okruhových slickov, má veľké pevné krídlo so systémom DRS, znížený podvozok, prepracovanú aerodynamiku pre oveľa väčší prítlak (a tiež lepšie chladenie motora a bŕzd) a elektrický systém umožňujúci silnejšie prenos akumulovanej elektrickej energie.

O 80 mm sa rozšíril rozchod vpredu a vďaka pevnému uchyteniu zadného krídla mohli konštruktéri lepšie uhladiť prúdenie vzduchu ako pri sériovej verzii so zložitým výsuvným krídlom. Koľko auto generuje prítlaku, nevieme, ale určite bude na vysvetlenie stačiť slovné spojenie "veľmi veľa".

McLaren predpokladá, že predá asi 25 až 30 áut a vraj chystá aj špeciálny okruhový program pre majiteľa po vzore programu Ferrari FXX. Takže za tých zhruba 2,5 milióna dostanete skutočne exkluzívnu hračku. Ideme napísať Ježiškovi.

76869mclarenp1gtrfront.jpgimage719.jpgmclarenf1gtrbadge.jpg

mclarengtrpairfront.jpgmclarengtrpairrear.jpgmclarenp1gtrfront3_4.jpgmclarenp1gtrrear.jpgmclarenp1gtrrear3_4.jpgmclarenp1gtrside.jpg

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY