vytisknout velikost písma McLaren P1 GTR za 2,5 milióna eur nesmie na cestu

McLaren P1 GTR za 2,5 milióna eur nesmie na cestu

Ak sa vám niekde bokom váľa približne 2,51 milióna eur, máte už cestnú verziu superšportu McLaren P1 a radi by ste niečo trochu ostrejšieho a extrémnejšieho na okruhy, McLaren má pre vás riešenie v podobe výhradne okruhového špeciálu P1 GTR.

K dispozícii bude približne od mája 2015. Kúpiť ho budú môcť len majitelia cestnej P1 a inde ako na okruhu sa s ním neodveziete. Práve vďaka tomu, že nemusel McLaren auto stavať na ceste, sa mohli technici automobilky odviazať.

Dvadsať rokov po legendárnom McLarene F1 GTR, ktorý vyhral 24 h Le Mans, tak vzniká vskutku dôstojný nástupca. S výkonom 1000 koní a kompletne prestavaným podvozkom aj aerodynamikou vzniklo auto, ktoré bude bez diskusie patriť k tomu najrýchlejšiemu z klasických "plechoviek", teda uzatvorených pretekárskych automobilov.

McLaren P1 GTR bude štandardne dodávaný so sadou okruhových slickov, má veľké pevné krídlo so systémom DRS, znížený podvozok, prepracovanú aerodynamiku pre oveľa väčší prítlak (a tiež lepšie chladenie motora a bŕzd) a elektrický systém umožňujúci silnejšie prenos akumulovanej elektrickej energie.

O 80 mm sa rozšíril rozchod vpredu a vďaka pevnému uchyteniu zadného krídla mohli konštruktéri lepšie uhladiť prúdenie vzduchu ako pri sériovej verzii so zložitým výsuvným krídlom. Koľko auto generuje prítlaku, nevieme, ale určite bude na vysvetlenie stačiť slovné spojenie "veľmi veľa".

McLaren predpokladá, že predá asi 25 až 30 áut a vraj chystá aj špeciálny okruhový program pre majiteľa po vzore programu Ferrari FXX. Takže za tých zhruba 2,5 milióna dostanete skutočne exkluzívnu hračku. Ideme napísať Ježiškovi.

76869mclarenp1gtrfront.jpgimage719.jpgmclarenf1gtrbadge.jpg

mclarengtrpairfront.jpgmclarengtrpairrear.jpgmclarenp1gtrfront3_4.jpgmclarenp1gtrrear.jpgmclarenp1gtrrear3_4.jpgmclarenp1gtrside.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY