vytisknout velikost písma McLaren P1 GTR za 2,5 milióna eur nesmie na cestu

McLaren P1 GTR za 2,5 milióna eur nesmie na cestu

Ak sa vám niekde bokom váľa približne 2,51 milióna eur, máte už cestnú verziu superšportu McLaren P1 a radi by ste niečo trochu ostrejšieho a extrémnejšieho na okruhy, McLaren má pre vás riešenie v podobe výhradne okruhového špeciálu P1 GTR.

K dispozícii bude približne od mája 2015. Kúpiť ho budú môcť len majitelia cestnej P1 a inde ako na okruhu sa s ním neodveziete. Práve vďaka tomu, že nemusel McLaren auto stavať na ceste, sa mohli technici automobilky odviazať.

Dvadsať rokov po legendárnom McLarene F1 GTR, ktorý vyhral 24 h Le Mans, tak vzniká vskutku dôstojný nástupca. S výkonom 1000 koní a kompletne prestavaným podvozkom aj aerodynamikou vzniklo auto, ktoré bude bez diskusie patriť k tomu najrýchlejšiemu z klasických "plechoviek", teda uzatvorených pretekárskych automobilov.

McLaren P1 GTR bude štandardne dodávaný so sadou okruhových slickov, má veľké pevné krídlo so systémom DRS, znížený podvozok, prepracovanú aerodynamiku pre oveľa väčší prítlak (a tiež lepšie chladenie motora a bŕzd) a elektrický systém umožňujúci silnejšie prenos akumulovanej elektrickej energie.

O 80 mm sa rozšíril rozchod vpredu a vďaka pevnému uchyteniu zadného krídla mohli konštruktéri lepšie uhladiť prúdenie vzduchu ako pri sériovej verzii so zložitým výsuvným krídlom. Koľko auto generuje prítlaku, nevieme, ale určite bude na vysvetlenie stačiť slovné spojenie "veľmi veľa".

McLaren predpokladá, že predá asi 25 až 30 áut a vraj chystá aj špeciálny okruhový program pre majiteľa po vzore programu Ferrari FXX. Takže za tých zhruba 2,5 milióna dostanete skutočne exkluzívnu hračku. Ideme napísať Ježiškovi.

76869mclarenp1gtrfront.jpgimage719.jpgmclarenf1gtrbadge.jpg

mclarengtrpairfront.jpgmclarengtrpairrear.jpgmclarenp1gtrfront3_4.jpgmclarenp1gtrrear.jpgmclarenp1gtrrear3_4.jpgmclarenp1gtrside.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY