vytisknout velikost písma McLaren P1 GTR za 2,5 milióna eur nesmie na cestu

McLaren P1 GTR za 2,5 milióna eur nesmie na cestu

Ak sa vám niekde bokom váľa približne 2,51 milióna eur, máte už cestnú verziu superšportu McLaren P1 a radi by ste niečo trochu ostrejšieho a extrémnejšieho na okruhy, McLaren má pre vás riešenie v podobe výhradne okruhového špeciálu P1 GTR.

K dispozícii bude približne od mája 2015. Kúpiť ho budú môcť len majitelia cestnej P1 a inde ako na okruhu sa s ním neodveziete. Práve vďaka tomu, že nemusel McLaren auto stavať na ceste, sa mohli technici automobilky odviazať.

Dvadsať rokov po legendárnom McLarene F1 GTR, ktorý vyhral 24 h Le Mans, tak vzniká vskutku dôstojný nástupca. S výkonom 1000 koní a kompletne prestavaným podvozkom aj aerodynamikou vzniklo auto, ktoré bude bez diskusie patriť k tomu najrýchlejšiemu z klasických "plechoviek", teda uzatvorených pretekárskych automobilov.

McLaren P1 GTR bude štandardne dodávaný so sadou okruhových slickov, má veľké pevné krídlo so systémom DRS, znížený podvozok, prepracovanú aerodynamiku pre oveľa väčší prítlak (a tiež lepšie chladenie motora a bŕzd) a elektrický systém umožňujúci silnejšie prenos akumulovanej elektrickej energie.

O 80 mm sa rozšíril rozchod vpredu a vďaka pevnému uchyteniu zadného krídla mohli konštruktéri lepšie uhladiť prúdenie vzduchu ako pri sériovej verzii so zložitým výsuvným krídlom. Koľko auto generuje prítlaku, nevieme, ale určite bude na vysvetlenie stačiť slovné spojenie "veľmi veľa".

McLaren predpokladá, že predá asi 25 až 30 áut a vraj chystá aj špeciálny okruhový program pre majiteľa po vzore programu Ferrari FXX. Takže za tých zhruba 2,5 milióna dostanete skutočne exkluzívnu hračku. Ideme napísať Ježiškovi.

76869mclarenp1gtrfront.jpgimage719.jpgmclarenf1gtrbadge.jpg

mclarengtrpairfront.jpgmclarengtrpairrear.jpgmclarenp1gtrfront3_4.jpgmclarenp1gtrrear.jpgmclarenp1gtrrear3_4.jpgmclarenp1gtrside.jpg

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY