vytisknout velikost písma McLaren P1 GTR odhalil interiér. Volant dostal z monopostu F1

McLaren P1 GTR odhalil interiér. Volant dostal z monopostu F1

McLaren predstavil ostrú verziu modelu P1 už v lete. Základné fakty teda sú známe, rovnako ako to, že P1 GTR dostane neskutočne veľké zadné krídlo. Automobilka však po novom zverejnila ďalšiu fotogalériu, do ktorej tentoraz už zahrnula aj interiér. A v ňom sa skrýva pre budúcich majiteľov jedno drobné prekvapenie - volant z monopostu F1. 

Konkrétne ide o volant, ktorý bol použitý pre špeciál z roku 2008. Na volante vodič nájde všetky hlavné ovládacie prvky, o ktorých navyše McLaren tvrdí, že sú rozmiestnené tak, aby boli aj v plnom pretekárskom tempe dobre prehľadné, teda aj vo chvíľach, keď budete mať okrem iného helmu na hlave. Zvyšku kabíny vládne karbón a výsledok má pripomínať pre zmenu špeciály zo seriálu DTM. 

McLaren P1 GTR bude ponúknutý iba zákazníkom, ktorí si kúpili základnú P1. Tých je dokopy 375. GTR disponuje výkonom 1000 koní, má o osemdesiat milimetrov väčší rozchod vpredu a nižšiu svetlú výšku. Súčasťou auta je aj systém DRS. Očakáva sa, že vznikne zhruba tridsať automobilov.

mclaren_p1_gtr_test_01.jpgmclaren_p1_gtr_test_02.jpgmclaren_p1_gtr_test_03.jpgmclaren_p1_gtr_test_10.jpgmclaren_p1_gtr_test_05.jpgmclaren_p1_gtr_test_06.jpgmclaren_p1_gtr_test_07.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY