vytisknout velikost písma McLaren MP4-12C skutočne vyradený z výroby, uvoľní cestu 650S

Došlo k niečomu, čo asi nikoho v skutočnosti vyslovene nešokuje: príchod novej rady McLaren 650S nakoniec naozaj znamená koniec modelu MP4-12C.
McLaren MP4-12C skutočne vyradený z výroby, uvoľní cestu 650S

O tomto kroku sa špekulovalo už vo chvíli premiéry nového modelu McLaren 650S, ktorý debutoval tento rok v Ženeve, aj keď výrobca vtedy tvrdil, že na trhu sa táto nová rada zaradí medzi existujúce základné McLaren MP4-12C a špičkový McLaren P1. Aj cez predok odvodený z typu P1 bol však nový 650S priamo odvodený z MP4-12C, o jeho pohon sa navyše stará modifikovaný vidlicový osemvalec s objemom 3,8 l a dvojicou turbodúchadiel, ktorý mierne posilnil na 650 koní (468 kW), čo je len o nejakých 25 koní viac ako u rady MP4-12C.

Pripomeňme, že práve MP4-12C bol prvým modelom obnovenej výroby cestných vozidiel značky McLaren. Teraz McLaren oficiálne oznámil, že s výrobou typu MP4-12C po nejakých troch rokoch končí a že sa teraz chce sústrediť na uspokojenie dopytu po celkom vrelo prijatej rade 650S.

A snáď aby to súčasným majiteľom vozov MP4-12C nebolo ľúto, ponúkne im McLaren od tohtoročného júna sadu dodatočných vylepšení, z ktorých niektoré pochádzajú práve z nového 650S. Ide napríklad o upravené ovládanie prítlačného krídla alebo o update pre multimediálny systém vychádzajúci z platformy Android.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY