vytisknout velikost písma McLaren MP4-12C skutočne vyradený z výroby, uvoľní cestu 650S

Došlo k niečomu, čo asi nikoho v skutočnosti vyslovene nešokuje: príchod novej rady McLaren 650S nakoniec naozaj znamená koniec modelu MP4-12C.
McLaren MP4-12C skutočne vyradený z výroby, uvoľní cestu 650S

O tomto kroku sa špekulovalo už vo chvíli premiéry nového modelu McLaren 650S, ktorý debutoval tento rok v Ženeve, aj keď výrobca vtedy tvrdil, že na trhu sa táto nová rada zaradí medzi existujúce základné McLaren MP4-12C a špičkový McLaren P1. Aj cez predok odvodený z typu P1 bol však nový 650S priamo odvodený z MP4-12C, o jeho pohon sa navyše stará modifikovaný vidlicový osemvalec s objemom 3,8 l a dvojicou turbodúchadiel, ktorý mierne posilnil na 650 koní (468 kW), čo je len o nejakých 25 koní viac ako u rady MP4-12C.

Pripomeňme, že práve MP4-12C bol prvým modelom obnovenej výroby cestných vozidiel značky McLaren. Teraz McLaren oficiálne oznámil, že s výrobou typu MP4-12C po nejakých troch rokoch končí a že sa teraz chce sústrediť na uspokojenie dopytu po celkom vrelo prijatej rade 650S.

A snáď aby to súčasným majiteľom vozov MP4-12C nebolo ľúto, ponúkne im McLaren od tohtoročného júna sadu dodatočných vylepšení, z ktorých niektoré pochádzajú práve z nového 650S. Ide napríklad o upravené ovládanie prítlačného krídla alebo o update pre multimediálny systém vychádzajúci z platformy Android.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY