vytisknout velikost písma McLaren MP4-12C skutočne vyradený z výroby, uvoľní cestu 650S

Došlo k niečomu, čo asi nikoho v skutočnosti vyslovene nešokuje: príchod novej rady McLaren 650S nakoniec naozaj znamená koniec modelu MP4-12C.
McLaren MP4-12C skutočne vyradený z výroby, uvoľní cestu 650S

O tomto kroku sa špekulovalo už vo chvíli premiéry nového modelu McLaren 650S, ktorý debutoval tento rok v Ženeve, aj keď výrobca vtedy tvrdil, že na trhu sa táto nová rada zaradí medzi existujúce základné McLaren MP4-12C a špičkový McLaren P1. Aj cez predok odvodený z typu P1 bol však nový 650S priamo odvodený z MP4-12C, o jeho pohon sa navyše stará modifikovaný vidlicový osemvalec s objemom 3,8 l a dvojicou turbodúchadiel, ktorý mierne posilnil na 650 koní (468 kW), čo je len o nejakých 25 koní viac ako u rady MP4-12C.

Pripomeňme, že práve MP4-12C bol prvým modelom obnovenej výroby cestných vozidiel značky McLaren. Teraz McLaren oficiálne oznámil, že s výrobou typu MP4-12C po nejakých troch rokoch končí a že sa teraz chce sústrediť na uspokojenie dopytu po celkom vrelo prijatej rade 650S.

A snáď aby to súčasným majiteľom vozov MP4-12C nebolo ľúto, ponúkne im McLaren od tohtoročného júna sadu dodatočných vylepšení, z ktorých niektoré pochádzajú práve z nového 650S. Ide napríklad o upravené ovládanie prítlačného krídla alebo o update pre multimediálny systém vychádzajúci z platformy Android.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY