vytisknout velikost písma McLaren, Lotus, Force India, Williams a Ferrari: monoposty pre rok 2014

McLaren, Lotus, Force India, Williams a Ferrari: monoposty pre rok 2014

Nová sezóna seriálu F1 prinesie mnoho technických zmien v čele s úplne novými motormi. A pretože sa jej začiatok nezadržateľne blíži, začínajú sa objavovať prvé fotografie (oficiálne i neoficiálne), na ktorých si môžeme prezrieť, s čím budú jazdci pretekať. Všetky novinky majú na prvý pohľad jedno spoločné - predná časť je sklonená k zemi, ako to vyžadujú nové pravidlá.

Oficiálne už svoju novú zbraň predstavil tím McLaren. Nové vozidlo s označením MP4-29 odhalila dvojica Jenson Button a Kevin Magnussenom. Pre nadchádzajúcu sezónu bolo nutné reagovať na rad rôznych predpisov, čo bol pre celý tím údajne celkom problém. Vzhľadom k počtu noviniek sa počíta ešte s radom priebežných úprav.

Ferrari svoj ​​nový monopost predstaví v sobotu, už teraz je ale jasné, že ponesie označenie F14T. Názov vybrali fanúšikovia. Na svete už je prvá neoficiálna snímka naznačujúca podobu talianskej novinky. Ak sa ukáže, že sa skutočne pozeráme na finálny automobil, treba konštatovať, že vyzerá podstatne lepšie ako špeciál McLaren.

Do predstavovania sa zapojil aj Williams. Ten vypustil do sveta prvé počítačové obrázky monopostu FW36. Rovnako ako McLaren siahli v tejto stajni taktiež k veľmi výraznému "nosu". Bokom nezostal ani tím Force India, ktorý zverejnil prvý a zatiaľ jediný obrázok automobilu VJM07. A nakoniec so svojou "troškou" do mlyna pribehol aj Lotus sa špeciálom E22. Prvú snímka vypustil do sveta prostredníctvom Twitteru .

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY