vytisknout velikost písma McLaren 675LT je teraz v ponuke aj vo verzii Spider. Stojí 480-tisíc eur

Oproti modelu 650S Spider je 675LT Spider o 100 kg ľahší, suchá hmotnosť stroja činí iba 1270 kg.
McLaren 675LT je teraz v ponuke aj vo verzii Spider. Stojí 480-tisíc eur

McLaren sa vrátil k modelu 675LT, teda Long Tail. Pôvodné kupé nadväzovalo na tradíciu predĺženého aerodynamickejšieho modelu McLaren F1 z 90. rokov. Novinka má aj o 34 mm dlhší zadok, ale prišla o strechu. Spider vás vyjde na asi 480-tisíc eur, ale mali by ste sa poponáhľať, pretože po obmedzenej dvadsaťkusovej sérii kupé LT sa doslova zaprášilo.

McLaren-675LT_Spider_2017_1600x1200_wallpaper_01.jpgMcLaren-675LT_Spider_2017_1600x1200_wallpaper_02.jpgMcLaren-675LT_Spider_2017_1600x1200_wallpaper_03.jpg
Verzie Long Tail sa dočkal aj otvorený Spider. Rovnako ako pri kupé má proti 650S vyšší výkon a lepšie dynamické parametre. Zvýšila sa aj cenovka a to zhruba na 480-tisíc eur

Pod kapotou je rovnako ako v prípade kupé dvakrát preplňovaný osemvalec 3,8 l ladený na 496 kW (675 koní) v 7100 ot./min. Krútiaci moment dosahuje na 700 Nm v rozmedzí 5000 až 6500 ot./min. Sila samozrejme putuje na zadné kolesá cez dvojspojkovú sedemstupňovú prevodovku. Na prvý rýchlostný stupeň je krútiaci moment obmedzený na 600 Nm.

McLaren 675LT Spider zrýchli z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy a na 200 km/h za 8,1 s. Je to síce o 0,2 s pomalšie ako kupé, ale stále je to hodnota, pri ktorej väčšina bežných áut ešte nepremáva ani stovkou. Najvyššia rýchlosť je 326 km/h a pokiaľ ide o pevnú skladaciu strechu, možno s ňou manipulovať v rýchlostiach do 30 km/h.

McLaren-675LT_Spider_2017_1600x1200_wallpaper_04.jpgMcLaren-675LT_Spider_2017_1600x1200_wallpaper_05.jpg
A keď má Spider o 40 kg vyššiu hmotnosť než kupé, na rýchlosti to asi sotva spoznáte. Aj tuhosť karosérie by mala byť prakticky rovnaká

Oproti modelu 650S Spider je 675LT Spider o 100 kg ľahší, suchá hmotnosť stroja činí iba 1 270 kg. Kupé je síce o 40 kg ľahšie, ale pri tej obrovskej mase výkonu bude rozdiel proti kupé 675LT asi sotva badateľný. Navyše pevný karbónový monokok McLarenu zaisťuje porovnateľnú tuhosť medzi uzavretým kupé a otvoreným modelom.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY