vytisknout velikost písma McLaren 675LT je teraz v ponuke aj vo verzii Spider. Stojí 480-tisíc eur

Oproti modelu 650S Spider je 675LT Spider o 100 kg ľahší, suchá hmotnosť stroja činí iba 1270 kg.
McLaren 675LT je teraz v ponuke aj vo verzii Spider. Stojí 480-tisíc eur

McLaren sa vrátil k modelu 675LT, teda Long Tail. Pôvodné kupé nadväzovalo na tradíciu predĺženého aerodynamickejšieho modelu McLaren F1 z 90. rokov. Novinka má aj o 34 mm dlhší zadok, ale prišla o strechu. Spider vás vyjde na asi 480-tisíc eur, ale mali by ste sa poponáhľať, pretože po obmedzenej dvadsaťkusovej sérii kupé LT sa doslova zaprášilo.

McLaren-675LT_Spider_2017_1600x1200_wallpaper_01.jpgMcLaren-675LT_Spider_2017_1600x1200_wallpaper_02.jpgMcLaren-675LT_Spider_2017_1600x1200_wallpaper_03.jpg
Verzie Long Tail sa dočkal aj otvorený Spider. Rovnako ako pri kupé má proti 650S vyšší výkon a lepšie dynamické parametre. Zvýšila sa aj cenovka a to zhruba na 480-tisíc eur

Pod kapotou je rovnako ako v prípade kupé dvakrát preplňovaný osemvalec 3,8 l ladený na 496 kW (675 koní) v 7100 ot./min. Krútiaci moment dosahuje na 700 Nm v rozmedzí 5000 až 6500 ot./min. Sila samozrejme putuje na zadné kolesá cez dvojspojkovú sedemstupňovú prevodovku. Na prvý rýchlostný stupeň je krútiaci moment obmedzený na 600 Nm.

McLaren 675LT Spider zrýchli z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy a na 200 km/h za 8,1 s. Je to síce o 0,2 s pomalšie ako kupé, ale stále je to hodnota, pri ktorej väčšina bežných áut ešte nepremáva ani stovkou. Najvyššia rýchlosť je 326 km/h a pokiaľ ide o pevnú skladaciu strechu, možno s ňou manipulovať v rýchlostiach do 30 km/h.

McLaren-675LT_Spider_2017_1600x1200_wallpaper_04.jpgMcLaren-675LT_Spider_2017_1600x1200_wallpaper_05.jpg
A keď má Spider o 40 kg vyššiu hmotnosť než kupé, na rýchlosti to asi sotva spoznáte. Aj tuhosť karosérie by mala byť prakticky rovnaká

Oproti modelu 650S Spider je 675LT Spider o 100 kg ľahší, suchá hmotnosť stroja činí iba 1 270 kg. Kupé je síce o 40 kg ľahšie, ale pri tej obrovskej mase výkonu bude rozdiel proti kupé 675LT asi sotva badateľný. Navyše pevný karbónový monokok McLarenu zaisťuje porovnateľnú tuhosť medzi uzavretým kupé a otvoreným modelom.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY