vytisknout velikost písma McLaren 675LT je teraz v ponuke aj vo verzii Spider. Stojí 480-tisíc eur

Oproti modelu 650S Spider je 675LT Spider o 100 kg ľahší, suchá hmotnosť stroja činí iba 1270 kg.
McLaren 675LT je teraz v ponuke aj vo verzii Spider. Stojí 480-tisíc eur

McLaren sa vrátil k modelu 675LT, teda Long Tail. Pôvodné kupé nadväzovalo na tradíciu predĺženého aerodynamickejšieho modelu McLaren F1 z 90. rokov. Novinka má aj o 34 mm dlhší zadok, ale prišla o strechu. Spider vás vyjde na asi 480-tisíc eur, ale mali by ste sa poponáhľať, pretože po obmedzenej dvadsaťkusovej sérii kupé LT sa doslova zaprášilo.

McLaren-675LT_Spider_2017_1600x1200_wallpaper_01.jpgMcLaren-675LT_Spider_2017_1600x1200_wallpaper_02.jpgMcLaren-675LT_Spider_2017_1600x1200_wallpaper_03.jpg
Verzie Long Tail sa dočkal aj otvorený Spider. Rovnako ako pri kupé má proti 650S vyšší výkon a lepšie dynamické parametre. Zvýšila sa aj cenovka a to zhruba na 480-tisíc eur

Pod kapotou je rovnako ako v prípade kupé dvakrát preplňovaný osemvalec 3,8 l ladený na 496 kW (675 koní) v 7100 ot./min. Krútiaci moment dosahuje na 700 Nm v rozmedzí 5000 až 6500 ot./min. Sila samozrejme putuje na zadné kolesá cez dvojspojkovú sedemstupňovú prevodovku. Na prvý rýchlostný stupeň je krútiaci moment obmedzený na 600 Nm.

McLaren 675LT Spider zrýchli z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy a na 200 km/h za 8,1 s. Je to síce o 0,2 s pomalšie ako kupé, ale stále je to hodnota, pri ktorej väčšina bežných áut ešte nepremáva ani stovkou. Najvyššia rýchlosť je 326 km/h a pokiaľ ide o pevnú skladaciu strechu, možno s ňou manipulovať v rýchlostiach do 30 km/h.

McLaren-675LT_Spider_2017_1600x1200_wallpaper_04.jpgMcLaren-675LT_Spider_2017_1600x1200_wallpaper_05.jpg
A keď má Spider o 40 kg vyššiu hmotnosť než kupé, na rýchlosti to asi sotva spoznáte. Aj tuhosť karosérie by mala byť prakticky rovnaká

Oproti modelu 650S Spider je 675LT Spider o 100 kg ľahší, suchá hmotnosť stroja činí iba 1 270 kg. Kupé je síce o 40 kg ľahšie, ale pri tej obrovskej mase výkonu bude rozdiel proti kupé 675LT asi sotva badateľný. Navyše pevný karbónový monokok McLarenu zaisťuje porovnateľnú tuhosť medzi uzavretým kupé a otvoreným modelom.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY