vytisknout velikost písma McLaren 675LT je ľahší a silnejší súrodenec 650S s väčším zadkom

McLaren 675LT je ľahší a silnejší súrodenec 650S s väčším zadkom

McLaren na autosalóne v Ženeve predstaví vedľa limitovanej edície modelu P1 GTR aj novinku rady Sport Series nazvanú 675LT. Voz technicky vychádza z modelu McLaren 650S, ale má o 34 mm predĺžený zadok - odtiaľ označenie LT, teda Long Tail.

mclaren675lt_studio_02.jpgmclaren675lt_studio_04.jpgmclaren675lt_studio_03.jpg
Nový McLaren je o 100 kg ľahší a aj keď to tak nevyzerá, je proti modelu 650S zásadne prepracovaný. Napríklad motor má polovicu dielu nových

Jedná sa predovšetkým o spomienku na legendárny McLaren F1, ktorý sa tiež vyrábal v predĺženej karosérii kvôli zlepšeniu aerodynamiky. Rovnako ako predchodca je novinka zároveň ľahšia. McLaren proti modelu 650S ušetril na verziu 675LT celkom 100 kg. Suchá hmotnosť modelu 675LT tak činí 1230 kg.

Prepracovaný bol predný nárazník, ktorý dostal väčší spojler a optimalizovaný tvar vstupov vzduchu, čím sa údajne zvýšil prítlak na prednej náprave. Novo tvarovaný je aj zadný nárazník s difúzorom a napríklad zadná aerodynamická brzda je o 50% väčšia.

mclaren675lt_studio_06.jpgmclaren675lt_studio_07.jpgmclaren675lt_studio_12.jpgKládol sa dôraz na znižovanie hmotnosti, takže v základe nie je ani klimatizácia. Môžete si ju ale objednať. Sila motora 3,8 l bi-turbo putuje na zadné kolesá cez sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku

McLaren modernizoval aj motor. Preplňovaný osemvalec 3,8 l dostal na z polovice nové komponenty, znížilo sa trenie, iný je tvar spaľovacej komory, nový je výfuk a vymenená boli aj turbodúchadla. Motor má aj nové, ľahšie vačkové hriadele a ojnice.

Výsledkom je výkon 675 koní v 7100 ot./min. a krútiaci moment 700 Nm v 5500 - 6500 ot./min. McLaren 675LT zvládne zrýchlenie na stovku za 2,9 sekundy, dvestovku ide za 7,9 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 330 km/h. Nové Ferrari 488 GTB tak získalo vážneho súpera.

mclaren675lt_studio_01.jpgmclaren675lt_studio_05.jpgmclaren675lt_studio_08.jpgmclaren675lt_studio_09.jpgmclaren675lt_studio_10.jpgmclaren675lt_studio_11.jpgmclaren675lt_studio_13.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY