vytisknout velikost písma McLaren 675LT je ľahší a silnejší súrodenec 650S s väčším zadkom

McLaren 675LT je ľahší a silnejší súrodenec 650S s väčším zadkom

McLaren na autosalóne v Ženeve predstaví vedľa limitovanej edície modelu P1 GTR aj novinku rady Sport Series nazvanú 675LT. Voz technicky vychádza z modelu McLaren 650S, ale má o 34 mm predĺžený zadok - odtiaľ označenie LT, teda Long Tail.

mclaren675lt_studio_02.jpgmclaren675lt_studio_04.jpgmclaren675lt_studio_03.jpg
Nový McLaren je o 100 kg ľahší a aj keď to tak nevyzerá, je proti modelu 650S zásadne prepracovaný. Napríklad motor má polovicu dielu nových

Jedná sa predovšetkým o spomienku na legendárny McLaren F1, ktorý sa tiež vyrábal v predĺženej karosérii kvôli zlepšeniu aerodynamiky. Rovnako ako predchodca je novinka zároveň ľahšia. McLaren proti modelu 650S ušetril na verziu 675LT celkom 100 kg. Suchá hmotnosť modelu 675LT tak činí 1230 kg.

Prepracovaný bol predný nárazník, ktorý dostal väčší spojler a optimalizovaný tvar vstupov vzduchu, čím sa údajne zvýšil prítlak na prednej náprave. Novo tvarovaný je aj zadný nárazník s difúzorom a napríklad zadná aerodynamická brzda je o 50% väčšia.

mclaren675lt_studio_06.jpgmclaren675lt_studio_07.jpgmclaren675lt_studio_12.jpgKládol sa dôraz na znižovanie hmotnosti, takže v základe nie je ani klimatizácia. Môžete si ju ale objednať. Sila motora 3,8 l bi-turbo putuje na zadné kolesá cez sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku

McLaren modernizoval aj motor. Preplňovaný osemvalec 3,8 l dostal na z polovice nové komponenty, znížilo sa trenie, iný je tvar spaľovacej komory, nový je výfuk a vymenená boli aj turbodúchadla. Motor má aj nové, ľahšie vačkové hriadele a ojnice.

Výsledkom je výkon 675 koní v 7100 ot./min. a krútiaci moment 700 Nm v 5500 - 6500 ot./min. McLaren 675LT zvládne zrýchlenie na stovku za 2,9 sekundy, dvestovku ide za 7,9 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 330 km/h. Nové Ferrari 488 GTB tak získalo vážneho súpera.

mclaren675lt_studio_01.jpgmclaren675lt_studio_05.jpgmclaren675lt_studio_08.jpgmclaren675lt_studio_09.jpgmclaren675lt_studio_10.jpgmclaren675lt_studio_11.jpgmclaren675lt_studio_13.jpg

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY