vytisknout velikost písma McLaren 675LT je ľahší a silnejší súrodenec 650S s väčším zadkom

McLaren 675LT je ľahší a silnejší súrodenec 650S s väčším zadkom

McLaren na autosalóne v Ženeve predstaví vedľa limitovanej edície modelu P1 GTR aj novinku rady Sport Series nazvanú 675LT. Voz technicky vychádza z modelu McLaren 650S, ale má o 34 mm predĺžený zadok - odtiaľ označenie LT, teda Long Tail.

mclaren675lt_studio_02.jpgmclaren675lt_studio_04.jpgmclaren675lt_studio_03.jpg
Nový McLaren je o 100 kg ľahší a aj keď to tak nevyzerá, je proti modelu 650S zásadne prepracovaný. Napríklad motor má polovicu dielu nových

Jedná sa predovšetkým o spomienku na legendárny McLaren F1, ktorý sa tiež vyrábal v predĺženej karosérii kvôli zlepšeniu aerodynamiky. Rovnako ako predchodca je novinka zároveň ľahšia. McLaren proti modelu 650S ušetril na verziu 675LT celkom 100 kg. Suchá hmotnosť modelu 675LT tak činí 1230 kg.

Prepracovaný bol predný nárazník, ktorý dostal väčší spojler a optimalizovaný tvar vstupov vzduchu, čím sa údajne zvýšil prítlak na prednej náprave. Novo tvarovaný je aj zadný nárazník s difúzorom a napríklad zadná aerodynamická brzda je o 50% väčšia.

mclaren675lt_studio_06.jpgmclaren675lt_studio_07.jpgmclaren675lt_studio_12.jpgKládol sa dôraz na znižovanie hmotnosti, takže v základe nie je ani klimatizácia. Môžete si ju ale objednať. Sila motora 3,8 l bi-turbo putuje na zadné kolesá cez sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku

McLaren modernizoval aj motor. Preplňovaný osemvalec 3,8 l dostal na z polovice nové komponenty, znížilo sa trenie, iný je tvar spaľovacej komory, nový je výfuk a vymenená boli aj turbodúchadla. Motor má aj nové, ľahšie vačkové hriadele a ojnice.

Výsledkom je výkon 675 koní v 7100 ot./min. a krútiaci moment 700 Nm v 5500 - 6500 ot./min. McLaren 675LT zvládne zrýchlenie na stovku za 2,9 sekundy, dvestovku ide za 7,9 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 330 km/h. Nové Ferrari 488 GTB tak získalo vážneho súpera.

mclaren675lt_studio_01.jpgmclaren675lt_studio_05.jpgmclaren675lt_studio_08.jpgmclaren675lt_studio_09.jpgmclaren675lt_studio_10.jpgmclaren675lt_studio_11.jpgmclaren675lt_studio_13.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY