vytisknout velikost písma McLaren 675LT je ľahší a silnejší súrodenec 650S s väčším zadkom

McLaren 675LT je ľahší a silnejší súrodenec 650S s väčším zadkom

McLaren na autosalóne v Ženeve predstaví vedľa limitovanej edície modelu P1 GTR aj novinku rady Sport Series nazvanú 675LT. Voz technicky vychádza z modelu McLaren 650S, ale má o 34 mm predĺžený zadok - odtiaľ označenie LT, teda Long Tail.

mclaren675lt_studio_02.jpgmclaren675lt_studio_04.jpgmclaren675lt_studio_03.jpg
Nový McLaren je o 100 kg ľahší a aj keď to tak nevyzerá, je proti modelu 650S zásadne prepracovaný. Napríklad motor má polovicu dielu nových

Jedná sa predovšetkým o spomienku na legendárny McLaren F1, ktorý sa tiež vyrábal v predĺženej karosérii kvôli zlepšeniu aerodynamiky. Rovnako ako predchodca je novinka zároveň ľahšia. McLaren proti modelu 650S ušetril na verziu 675LT celkom 100 kg. Suchá hmotnosť modelu 675LT tak činí 1230 kg.

Prepracovaný bol predný nárazník, ktorý dostal väčší spojler a optimalizovaný tvar vstupov vzduchu, čím sa údajne zvýšil prítlak na prednej náprave. Novo tvarovaný je aj zadný nárazník s difúzorom a napríklad zadná aerodynamická brzda je o 50% väčšia.

mclaren675lt_studio_06.jpgmclaren675lt_studio_07.jpgmclaren675lt_studio_12.jpgKládol sa dôraz na znižovanie hmotnosti, takže v základe nie je ani klimatizácia. Môžete si ju ale objednať. Sila motora 3,8 l bi-turbo putuje na zadné kolesá cez sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku

McLaren modernizoval aj motor. Preplňovaný osemvalec 3,8 l dostal na z polovice nové komponenty, znížilo sa trenie, iný je tvar spaľovacej komory, nový je výfuk a vymenená boli aj turbodúchadla. Motor má aj nové, ľahšie vačkové hriadele a ojnice.

Výsledkom je výkon 675 koní v 7100 ot./min. a krútiaci moment 700 Nm v 5500 - 6500 ot./min. McLaren 675LT zvládne zrýchlenie na stovku za 2,9 sekundy, dvestovku ide za 7,9 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 330 km/h. Nové Ferrari 488 GTB tak získalo vážneho súpera.

mclaren675lt_studio_01.jpgmclaren675lt_studio_05.jpgmclaren675lt_studio_08.jpgmclaren675lt_studio_09.jpgmclaren675lt_studio_10.jpgmclaren675lt_studio_11.jpgmclaren675lt_studio_13.jpg

Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

dnes | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY