vytisknout velikost písma McLaren 650S: tretí rad je vonku, má 650 koní. Nahradí MP4-12C?

Len pred niekoľkými hodinami sa na súkromnej ​​prezentácii prvýkrát objavil nový model McLaren 650S.

Už pred niekoľkými dňami sme vás zoznámili so všetkými dostupnými informáciami k pripravovanej tretej modelovej rade automobilky McLaren. Dnes vám môžeme vôbec prvýkrát ukázať, ako bude nový model 650S vyzerať. Potvrdilo sa, že na trhu sa táto nová rada zaradí medzi existujúci základné McLaren MP4-12C a špičkový McLaren P1, pričom po technickej aj štylistickej stránke má trochu bližšie k prvému spomenutému.

McLaren 650S prev 1.jpgMcLaren 650S prev 3.jpgMcLaren 650S prev 4.jpgMcLaren 650S prev 8.jpgMcLaren 650S prev 2.jpgMcLaren 650S prev 6.jpg
Nový model 650S sa stáva treťou radou automobilky McLaren

Nový McLaren 650S bol vyšľachtený z modelu MP4-12C a na jeho ladení sa priamo podieľal pilot Formuly 1 - Jenson Button. Pred zadnou nápravou nájdeme modifikovaný vidlicový osemvalec s objemom 3,8 l a dvojicou turbodúchadiel, ktorý mierne posilnil na 650 koní (468 kW), čo je len o nejakých 25 koní viac ako u rady MP4-12C. Z prvých snímok to vyzerá tak, že model 650S dostal upravený predok v štýle P1, avšak v zadných partiách si zachováva základné krivky z MP4-12C.

McLaren 650S prev 7.jpgMcLaren 650S prev 5.jpgMcLaren 650S prev.jpg
Číslice názvu britského vozidla zodpovedajú výkonu motora v koňoch (PS, nie HP!)

Podľa magazínu The Sunday Times bol automobil kompletne vyladený z MP4-12C, a to vrátane závesov kolies, bŕzd, prevodovky i aerodynamiky. V kombinácii s iba miernym navýšením výkonu to vyzerá tak, že nový McLaren 650S existujúcu radu MP4-12C, vyrábanú od roku 2010, v dohľadnej dobe nahradí, obidva modely si budú svojimi vlastnosťami i cenami totiž zrejme veľmi podobné. McLaren 650S bude verejnosti oficiálne predstavený na nadchádzajúcom autosalóne v Ženeve.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY