vytisknout velikost písma McLaren 650S: tretí rad je vonku, má 650 koní. Nahradí MP4-12C?

Len pred niekoľkými hodinami sa na súkromnej ​​prezentácii prvýkrát objavil nový model McLaren 650S.

Už pred niekoľkými dňami sme vás zoznámili so všetkými dostupnými informáciami k pripravovanej tretej modelovej rade automobilky McLaren. Dnes vám môžeme vôbec prvýkrát ukázať, ako bude nový model 650S vyzerať. Potvrdilo sa, že na trhu sa táto nová rada zaradí medzi existujúci základné McLaren MP4-12C a špičkový McLaren P1, pričom po technickej aj štylistickej stránke má trochu bližšie k prvému spomenutému.

McLaren 650S prev 1.jpgMcLaren 650S prev 3.jpgMcLaren 650S prev 4.jpgMcLaren 650S prev 8.jpgMcLaren 650S prev 2.jpgMcLaren 650S prev 6.jpg
Nový model 650S sa stáva treťou radou automobilky McLaren

Nový McLaren 650S bol vyšľachtený z modelu MP4-12C a na jeho ladení sa priamo podieľal pilot Formuly 1 - Jenson Button. Pred zadnou nápravou nájdeme modifikovaný vidlicový osemvalec s objemom 3,8 l a dvojicou turbodúchadiel, ktorý mierne posilnil na 650 koní (468 kW), čo je len o nejakých 25 koní viac ako u rady MP4-12C. Z prvých snímok to vyzerá tak, že model 650S dostal upravený predok v štýle P1, avšak v zadných partiách si zachováva základné krivky z MP4-12C.

McLaren 650S prev 7.jpgMcLaren 650S prev 5.jpgMcLaren 650S prev.jpg
Číslice názvu britského vozidla zodpovedajú výkonu motora v koňoch (PS, nie HP!)

Podľa magazínu The Sunday Times bol automobil kompletne vyladený z MP4-12C, a to vrátane závesov kolies, bŕzd, prevodovky i aerodynamiky. V kombinácii s iba miernym navýšením výkonu to vyzerá tak, že nový McLaren 650S existujúcu radu MP4-12C, vyrábanú od roku 2010, v dohľadnej dobe nahradí, obidva modely si budú svojimi vlastnosťami i cenami totiž zrejme veľmi podobné. McLaren 650S bude verejnosti oficiálne predstavený na nadchádzajúcom autosalóne v Ženeve.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY