vytisknout velikost písma McLaren 570S Coupé: Najlacnejší model dá stovku za 3,2 s

McLaren 570S Coupé: Najlacnejší model dá stovku za 3,2 s
Zoznam kapitol
  1. McLaren 570S Coupé
  2. Fotogaléria: McLaren 570S Coupé

Aj automobilka McLaren má svoj základný vstupný model, ktorý bude hrať rolu "cena od...", avšak v tomto prípade sa nejedná o nejaký dýchavičný trojvalec s chudobnou výbavou. V skutočnosti je to plnohodnotný superšport schopný zrýchliť z 0 na 200 km/h rýchlejšie ako legendárne Porsche Carrera GT.

13864357392014299211.jpg17016178981799074284.jpg7475195251197763989.jpgMcLaren 570S Coupé neprináša žiadnu dizajnovú revolúciu. Vnútri čakajte skôr luxusnú a komfortnú výbavu. Toto totiž nie je výhradne okruhový špeciál, ale auto na každý deň

McLaren 570S Coupé je prvý model novej rady Sports Series, ktorá má obsahovať klasické cestné športové modely. Design zodpovedá súčasnému jazyku značky McLaren a pod kapotou by ste našli dvoma turbami preplňovaný osemvalec M838TE s objemom 3,8 l.

V McLarene 570S Coupé je pohonná jednotka naladená na výkon 419 kW (570 k) v 7400 ot./min. a krútiaci moment 600 Nm v 5000 až 6500 ot./min. Prenos výkonu zaisťuje sedemstupňový dvojspojkový automat a zadný elektronicky riadený samosvorný diferenciál.

McLaren 570S Coupé zvládne zrýchliť na stovku za 3,2 sekundy a na 200 km/h už za 9,5 s. Maximálna rýchlosť je 328 km/h. McLaren udáva kombinovanú spotrebu 9,2 litra na 100 km.

Nový model opäť využíva karbónový monokok a aj s pomerne luxusnou výbavou má 570S Coupé hmotnosť len 1313 kg. Automobilka tvrdí, že je to o 150 kg menej ako najbližší súper, ale nešpecifikuje, ktorý. Porsche 911 Turbo? Audi R8?

Zaujímavosťou je, že aj tento základný model dostal karbón-keramické brzdy, ktoré sa ukrývajú za novými odľahčenými kolesami. Pneumatiky Pirelli P Zero Corsa majú vpredu rozmer 225/35 R19, vzadu potom 285/35 R20.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY