vytisknout velikost písma McLaren 570S Coupé: Najlacnejší model dá stovku za 3,2 s

McLaren 570S Coupé: Najlacnejší model dá stovku za 3,2 s
Zoznam kapitol
  1. McLaren 570S Coupé
  2. Fotogaléria: McLaren 570S Coupé

Aj automobilka McLaren má svoj základný vstupný model, ktorý bude hrať rolu "cena od...", avšak v tomto prípade sa nejedná o nejaký dýchavičný trojvalec s chudobnou výbavou. V skutočnosti je to plnohodnotný superšport schopný zrýchliť z 0 na 200 km/h rýchlejšie ako legendárne Porsche Carrera GT.

13864357392014299211.jpg17016178981799074284.jpg7475195251197763989.jpgMcLaren 570S Coupé neprináša žiadnu dizajnovú revolúciu. Vnútri čakajte skôr luxusnú a komfortnú výbavu. Toto totiž nie je výhradne okruhový špeciál, ale auto na každý deň

McLaren 570S Coupé je prvý model novej rady Sports Series, ktorá má obsahovať klasické cestné športové modely. Design zodpovedá súčasnému jazyku značky McLaren a pod kapotou by ste našli dvoma turbami preplňovaný osemvalec M838TE s objemom 3,8 l.

V McLarene 570S Coupé je pohonná jednotka naladená na výkon 419 kW (570 k) v 7400 ot./min. a krútiaci moment 600 Nm v 5000 až 6500 ot./min. Prenos výkonu zaisťuje sedemstupňový dvojspojkový automat a zadný elektronicky riadený samosvorný diferenciál.

McLaren 570S Coupé zvládne zrýchliť na stovku za 3,2 sekundy a na 200 km/h už za 9,5 s. Maximálna rýchlosť je 328 km/h. McLaren udáva kombinovanú spotrebu 9,2 litra na 100 km.

Nový model opäť využíva karbónový monokok a aj s pomerne luxusnou výbavou má 570S Coupé hmotnosť len 1313 kg. Automobilka tvrdí, že je to o 150 kg menej ako najbližší súper, ale nešpecifikuje, ktorý. Porsche 911 Turbo? Audi R8?

Zaujímavosťou je, že aj tento základný model dostal karbón-keramické brzdy, ktoré sa ukrývajú za novými odľahčenými kolesami. Pneumatiky Pirelli P Zero Corsa majú vpredu rozmer 225/35 R19, vzadu potom 285/35 R20.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

dnes | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

včera | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY