vytisknout velikost písma McLaren 570S Coupé: Najlacnejší model dá stovku za 3,2 s

McLaren 570S Coupé: Najlacnejší model dá stovku za 3,2 s
Zoznam kapitol
  1. McLaren 570S Coupé
  2. Fotogaléria: McLaren 570S Coupé

Aj automobilka McLaren má svoj základný vstupný model, ktorý bude hrať rolu "cena od...", avšak v tomto prípade sa nejedná o nejaký dýchavičný trojvalec s chudobnou výbavou. V skutočnosti je to plnohodnotný superšport schopný zrýchliť z 0 na 200 km/h rýchlejšie ako legendárne Porsche Carrera GT.

13864357392014299211.jpg17016178981799074284.jpg7475195251197763989.jpgMcLaren 570S Coupé neprináša žiadnu dizajnovú revolúciu. Vnútri čakajte skôr luxusnú a komfortnú výbavu. Toto totiž nie je výhradne okruhový špeciál, ale auto na každý deň

McLaren 570S Coupé je prvý model novej rady Sports Series, ktorá má obsahovať klasické cestné športové modely. Design zodpovedá súčasnému jazyku značky McLaren a pod kapotou by ste našli dvoma turbami preplňovaný osemvalec M838TE s objemom 3,8 l.

V McLarene 570S Coupé je pohonná jednotka naladená na výkon 419 kW (570 k) v 7400 ot./min. a krútiaci moment 600 Nm v 5000 až 6500 ot./min. Prenos výkonu zaisťuje sedemstupňový dvojspojkový automat a zadný elektronicky riadený samosvorný diferenciál.

McLaren 570S Coupé zvládne zrýchliť na stovku za 3,2 sekundy a na 200 km/h už za 9,5 s. Maximálna rýchlosť je 328 km/h. McLaren udáva kombinovanú spotrebu 9,2 litra na 100 km.

Nový model opäť využíva karbónový monokok a aj s pomerne luxusnou výbavou má 570S Coupé hmotnosť len 1313 kg. Automobilka tvrdí, že je to o 150 kg menej ako najbližší súper, ale nešpecifikuje, ktorý. Porsche 911 Turbo? Audi R8?

Zaujímavosťou je, že aj tento základný model dostal karbón-keramické brzdy, ktoré sa ukrývajú za novými odľahčenými kolesami. Pneumatiky Pirelli P Zero Corsa majú vpredu rozmer 225/35 R19, vzadu potom 285/35 R20.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY