vytisknout velikost písma McLaren 540C je nový najlacnejší model značky

Nie je to tak dlho, čo sme tu mali najlacnejší automobil automobilky McLaren, model 570S Coupé. Lenže McLaren v Číne predstavil ešte lacnejšiu verziu označenú ako McLaren 540C. Ak to takto rýchlo pôjde ďalej, v septembri vo Frankfurte uvidíme McLaren 64 HTP...
McLaren 540C je nový najlacnejší model značky
Zoznam kapitol
  1. McLaren 540C
  2. Fotogaléria: McLaren 540C

McLaren 540C je ďalším modelom rady Sports Series, kam patrí aj silnejšie 570S. Novinku poháňa prakticky rovnaký osemvalec 3,8 l s dvoma turbami naladený na 540 koní výkonu v 7500 ot./min. a 540 Nm krútiaceho momentu v rozmedzí 3500 až 6500 ot./min. Stovku zvládne za 3,5 sekundy a rozbehne sa na 320 km/h.

mclaren 540c (2).jpgmclaren 540c (4).jpgmclaren 540c (7).jpgAj keď je McLaren 540C aktuálne najlacnejší a najlepší model v ponuke, s cenovkou okolo 175 tisíc eur je stále drahší než konkurenčné Porsche 911 Turbo

Cena nového McLaren 540C je stanovená na 126 000 libier, čo podľa aktuálneho kurzu robí zhruba 175 tisíc eur. Len pre porovnanie, napríklad základné Porsche 911 Turbo s výkonom 520 koní stojí 170 tisíc eur. McLaren sa tak skutočne dostáva na dostrel úplne novej skupine zákazníkov.

Nové auto od McLarenu opäť používa karbónový monokok a vďaka tomu má hmotnosť len 1311 kg, čo je, aspoň podľa údajov McLarenu, o asi 150 kg menej ako v prípade najbližších súperov. Je pravda, že napríklad Audi R8 alebo už spomínané Porsche 911 Turbo sa pohybujú s pohotovostnou hmotnosťou okolo 1500 kg.

Aj keď možno nájsť drobné technické zmeny, v zásade sú modely 540C a 570S veľmi podobné. Slabšie 540C má tiež dvojspojkovú sedemstupňovú prevodovku a rôzne možnosti nastavenia odozvy pohonnej jednotky vrátane elektronicky riadeného diferenciálu a funkcie vektorovanie krútiaceho momentu. Rovnako ako pri silnejšom modeli 570S, aj McLaren 540C by sa mal neskôr objaviť v ponuke vo verzii s otváracou strechou.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY