vytisknout velikost písma McLaren 540C je nový najlacnejší model značky

Nie je to tak dlho, čo sme tu mali najlacnejší automobil automobilky McLaren, model 570S Coupé. Lenže McLaren v Číne predstavil ešte lacnejšiu verziu označenú ako McLaren 540C. Ak to takto rýchlo pôjde ďalej, v septembri vo Frankfurte uvidíme McLaren 64 HTP...
McLaren 540C je nový najlacnejší model značky
Zoznam kapitol
  1. McLaren 540C
  2. Fotogaléria: McLaren 540C

McLaren 540C je ďalším modelom rady Sports Series, kam patrí aj silnejšie 570S. Novinku poháňa prakticky rovnaký osemvalec 3,8 l s dvoma turbami naladený na 540 koní výkonu v 7500 ot./min. a 540 Nm krútiaceho momentu v rozmedzí 3500 až 6500 ot./min. Stovku zvládne za 3,5 sekundy a rozbehne sa na 320 km/h.

mclaren 540c (2).jpgmclaren 540c (4).jpgmclaren 540c (7).jpgAj keď je McLaren 540C aktuálne najlacnejší a najlepší model v ponuke, s cenovkou okolo 175 tisíc eur je stále drahší než konkurenčné Porsche 911 Turbo

Cena nového McLaren 540C je stanovená na 126 000 libier, čo podľa aktuálneho kurzu robí zhruba 175 tisíc eur. Len pre porovnanie, napríklad základné Porsche 911 Turbo s výkonom 520 koní stojí 170 tisíc eur. McLaren sa tak skutočne dostáva na dostrel úplne novej skupine zákazníkov.

Nové auto od McLarenu opäť používa karbónový monokok a vďaka tomu má hmotnosť len 1311 kg, čo je, aspoň podľa údajov McLarenu, o asi 150 kg menej ako v prípade najbližších súperov. Je pravda, že napríklad Audi R8 alebo už spomínané Porsche 911 Turbo sa pohybujú s pohotovostnou hmotnosťou okolo 1500 kg.

Aj keď možno nájsť drobné technické zmeny, v zásade sú modely 540C a 570S veľmi podobné. Slabšie 540C má tiež dvojspojkovú sedemstupňovú prevodovku a rôzne možnosti nastavenia odozvy pohonnej jednotky vrátane elektronicky riadeného diferenciálu a funkcie vektorovanie krútiaceho momentu. Rovnako ako pri silnejšom modeli 570S, aj McLaren 540C by sa mal neskôr objaviť v ponuke vo verzii s otváracou strechou.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY