vytisknout velikost písma McLaren 540C je nový najlacnejší model značky

Nie je to tak dlho, čo sme tu mali najlacnejší automobil automobilky McLaren, model 570S Coupé. Lenže McLaren v Číne predstavil ešte lacnejšiu verziu označenú ako McLaren 540C. Ak to takto rýchlo pôjde ďalej, v septembri vo Frankfurte uvidíme McLaren 64 HTP...
McLaren 540C je nový najlacnejší model značky
Zoznam kapitol
  1. McLaren 540C
  2. Fotogaléria: McLaren 540C

McLaren 540C je ďalším modelom rady Sports Series, kam patrí aj silnejšie 570S. Novinku poháňa prakticky rovnaký osemvalec 3,8 l s dvoma turbami naladený na 540 koní výkonu v 7500 ot./min. a 540 Nm krútiaceho momentu v rozmedzí 3500 až 6500 ot./min. Stovku zvládne za 3,5 sekundy a rozbehne sa na 320 km/h.

mclaren 540c (2).jpgmclaren 540c (4).jpgmclaren 540c (7).jpgAj keď je McLaren 540C aktuálne najlacnejší a najlepší model v ponuke, s cenovkou okolo 175 tisíc eur je stále drahší než konkurenčné Porsche 911 Turbo

Cena nového McLaren 540C je stanovená na 126 000 libier, čo podľa aktuálneho kurzu robí zhruba 175 tisíc eur. Len pre porovnanie, napríklad základné Porsche 911 Turbo s výkonom 520 koní stojí 170 tisíc eur. McLaren sa tak skutočne dostáva na dostrel úplne novej skupine zákazníkov.

Nové auto od McLarenu opäť používa karbónový monokok a vďaka tomu má hmotnosť len 1311 kg, čo je, aspoň podľa údajov McLarenu, o asi 150 kg menej ako v prípade najbližších súperov. Je pravda, že napríklad Audi R8 alebo už spomínané Porsche 911 Turbo sa pohybujú s pohotovostnou hmotnosťou okolo 1500 kg.

Aj keď možno nájsť drobné technické zmeny, v zásade sú modely 540C a 570S veľmi podobné. Slabšie 540C má tiež dvojspojkovú sedemstupňovú prevodovku a rôzne možnosti nastavenia odozvy pohonnej jednotky vrátane elektronicky riadeného diferenciálu a funkcie vektorovanie krútiaceho momentu. Rovnako ako pri silnejšom modeli 570S, aj McLaren 540C by sa mal neskôr objaviť v ponuke vo verzii s otváracou strechou.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY