vytisknout velikost písma McLaren 540C je nový najlacnejší model značky

Nie je to tak dlho, čo sme tu mali najlacnejší automobil automobilky McLaren, model 570S Coupé. Lenže McLaren v Číne predstavil ešte lacnejšiu verziu označenú ako McLaren 540C. Ak to takto rýchlo pôjde ďalej, v septembri vo Frankfurte uvidíme McLaren 64 HTP...
McLaren 540C je nový najlacnejší model značky
Zoznam kapitol
  1. McLaren 540C
  2. Fotogaléria: McLaren 540C

McLaren 540C je ďalším modelom rady Sports Series, kam patrí aj silnejšie 570S. Novinku poháňa prakticky rovnaký osemvalec 3,8 l s dvoma turbami naladený na 540 koní výkonu v 7500 ot./min. a 540 Nm krútiaceho momentu v rozmedzí 3500 až 6500 ot./min. Stovku zvládne za 3,5 sekundy a rozbehne sa na 320 km/h.

mclaren 540c (2).jpgmclaren 540c (4).jpgmclaren 540c (7).jpgAj keď je McLaren 540C aktuálne najlacnejší a najlepší model v ponuke, s cenovkou okolo 175 tisíc eur je stále drahší než konkurenčné Porsche 911 Turbo

Cena nového McLaren 540C je stanovená na 126 000 libier, čo podľa aktuálneho kurzu robí zhruba 175 tisíc eur. Len pre porovnanie, napríklad základné Porsche 911 Turbo s výkonom 520 koní stojí 170 tisíc eur. McLaren sa tak skutočne dostáva na dostrel úplne novej skupine zákazníkov.

Nové auto od McLarenu opäť používa karbónový monokok a vďaka tomu má hmotnosť len 1311 kg, čo je, aspoň podľa údajov McLarenu, o asi 150 kg menej ako v prípade najbližších súperov. Je pravda, že napríklad Audi R8 alebo už spomínané Porsche 911 Turbo sa pohybujú s pohotovostnou hmotnosťou okolo 1500 kg.

Aj keď možno nájsť drobné technické zmeny, v zásade sú modely 540C a 570S veľmi podobné. Slabšie 540C má tiež dvojspojkovú sedemstupňovú prevodovku a rôzne možnosti nastavenia odozvy pohonnej jednotky vrátane elektronicky riadeného diferenciálu a funkcie vektorovanie krútiaceho momentu. Rovnako ako pri silnejšom modeli 570S, aj McLaren 540C by sa mal neskôr objaviť v ponuke vo verzii s otváracou strechou.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY