vytisknout velikost písma McLaren 540C je nový najlacnejší model značky

Nie je to tak dlho, čo sme tu mali najlacnejší automobil automobilky McLaren, model 570S Coupé. Lenže McLaren v Číne predstavil ešte lacnejšiu verziu označenú ako McLaren 540C. Ak to takto rýchlo pôjde ďalej, v septembri vo Frankfurte uvidíme McLaren 64 HTP...
McLaren 540C je nový najlacnejší model značky
Zoznam kapitol
  1. McLaren 540C
  2. Fotogaléria: McLaren 540C

McLaren 540C je ďalším modelom rady Sports Series, kam patrí aj silnejšie 570S. Novinku poháňa prakticky rovnaký osemvalec 3,8 l s dvoma turbami naladený na 540 koní výkonu v 7500 ot./min. a 540 Nm krútiaceho momentu v rozmedzí 3500 až 6500 ot./min. Stovku zvládne za 3,5 sekundy a rozbehne sa na 320 km/h.

mclaren 540c (2).jpgmclaren 540c (4).jpgmclaren 540c (7).jpgAj keď je McLaren 540C aktuálne najlacnejší a najlepší model v ponuke, s cenovkou okolo 175 tisíc eur je stále drahší než konkurenčné Porsche 911 Turbo

Cena nového McLaren 540C je stanovená na 126 000 libier, čo podľa aktuálneho kurzu robí zhruba 175 tisíc eur. Len pre porovnanie, napríklad základné Porsche 911 Turbo s výkonom 520 koní stojí 170 tisíc eur. McLaren sa tak skutočne dostáva na dostrel úplne novej skupine zákazníkov.

Nové auto od McLarenu opäť používa karbónový monokok a vďaka tomu má hmotnosť len 1311 kg, čo je, aspoň podľa údajov McLarenu, o asi 150 kg menej ako v prípade najbližších súperov. Je pravda, že napríklad Audi R8 alebo už spomínané Porsche 911 Turbo sa pohybujú s pohotovostnou hmotnosťou okolo 1500 kg.

Aj keď možno nájsť drobné technické zmeny, v zásade sú modely 540C a 570S veľmi podobné. Slabšie 540C má tiež dvojspojkovú sedemstupňovú prevodovku a rôzne možnosti nastavenia odozvy pohonnej jednotky vrátane elektronicky riadeného diferenciálu a funkcie vektorovanie krútiaceho momentu. Rovnako ako pri silnejšom modeli 570S, aj McLaren 540C by sa mal neskôr objaviť v ponuke vo verzii s otváracou strechou.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY