vytisknout velikost písma Mazzanti Evantra na prvom videu: 700 koní v akcii

Talianska spoločnosť Mazzanti Automobili predstavuje sériové prevedenie svojho nového superšportového modelu Evantra.
Mazzanti Evantra na prvom videu: 700 koní v akcii
Zoznam kapitol
  1. Mazzanti Evantra
  2. Fotogaléria

Spoločnosť Faralli & Mazzanti, od roku 2011 premenovaná na Mazzanti Automobili, bola založená v roku 2002 a niesla meno svojich zakladateľov Waltera Faralliho a Luca Mazzantiho. Táto talianska firma sa etablovala predovšetkým ako reštaurátorská dielňa, no zákazníkom ponúka aj v malých sériách stavané vozy vlastnej konštrukcie (napr. Faralli & Mazzanti Vulca). Horúcou novinkou sa teraz stáva model Evantra s uzavretou karosériou.

Mazzanti Evantra vid 16.jpgMazzanti Evantra vid 17.jpgMazzanti Evantra vid 12.jpg
Mazzanti Evantra vid 01.jpgMazzanti Evantra vid 02.jpgMazzanti Evantra vid 03.jpg
Mazzanti Evantra svojim vzhľadom za očekávanými jazdnými výkonmi nezaostáva...

Tento automobil je vo vývoji už od roku 2010 a pôvodne mal byť vybavený pred zadnou nápravou usadeným plochým šesťvalcom 3,5 l s výkonom 403 koní (296 kW) v atmosférickej a 603 koní (444 kW) v preplňované verzii. Teraz značka Mazzanti Automobili predstavuje konečné prevedenie modelu Evantra, ktorý sa nakoniec dočkal zástavby osemvalca 7,0 l s výkonom 701 koní (516 kW) pri 6 600 ot./min. Krútiaci moment vrcholí hodnotou 848 Nm pri 4 500 ot./min.

Na motor nadväzuje šesťstupňová samočinná prevodovka Silatronic a Evantra údajne zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 3,2 s a dosiahne rýchlosť cez 350 km/h. Nábeh výroby bol trochu oneskorený, začať sa malo pôvodne už v polovici roka 2012.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY