vytisknout velikost písma Mazda6 Wagon vs. Škoda Superb Combi: Superb vracia úder priestorom

Prvé kolo zamerané na dynamiku celkom jasne vyhrala Mazda. Teraz prichádza kolo druhé, v rámci ktorého sa podrobnejšie pozrieme na vnútorný priestor. Áno, realita je presne taká, akú všetci očakávate.
Mazda6 Wagon vs. Škoda Superb Combi: Superb vracia úder priestorom
Zoznam kapitol
  1. Kto hľadá vnútorný priestor, berie Superb
  2. Kufor: Ďalší veľký triumf

Mazda 6 Wagon je auto, ktoré vyniká predovšetkým po stránke jazdy. V testovanej konfigurácii s motorom Skyactiv-D s objemom 2,2 litra, s výkonom 110 kW (150 k), s manuálnou prevodovkou a pohonom všetkých kolies to v prvom kole nášho porovnávacieho testu ukázala viac ako jasne. Prakticky vo všetkom porazila papierovo rýchlejšiu Škodu Superb Combi osadenú naftovým dvojlitrom, manuálom aj pohonom všetkých kolies.

Lenže teraz tu máme kolo druhé, kde sa podrobnejšie pozrieme na vnútorný priestor. Áno, ak chcete ušetriť čas, rovno prezradíme, že tu dopadlo všetko tak, ako asi čakáte. Škoda Superb je priestrannejší. Pravda, neporazí japonský kombík úplne v každom ohľade, ale celkovo ponúkne v druhom rade podstatne viac miesta a samozrejme disponuje aj väčším batožinovým priestorom.

_DSC0268.jpg_DSC0269.jpg_DSC0270.jpg
Dynamické vlastnosti hrali do kariet Mazde, priestor by mal byť silnou stránkou Superbu. A tak je tomu aj v praxi

Už podľa prvej tabuľky ale nejde o nič prekvapivého. Škoda Superb Combi totiž prerastá svojho japonského súpera vo všetkých smeroch. Ako sa sami môžete presvedčiť nižšie, Superb je dlhší, širší, vyšší a má výrazne väčší rázvor náprav. Bola by vyložene hanba, keby tieto proporcie nedokázal pretaviť v priestrannejší interiér.

Škoda Superb Combi vs. Mazda6 Wagon: Vonkajšie rozmery
Model Škoda Superb Combi Mazda6 Wagon Rozdiel
Dĺžka (mm) 4856 4805 51
Šírka bez zrkadiel (mm) 1864 1840 24
Výška (mm) 1577 1477 100
Rázvor náprav (mm 2841 2750 91

Kto hľadá vnútorný priestor, berie Superb

Automobilky Škoda aj Mazda pristúpili k stavbe svojich kombíkov z úplne iných uhlov. Mazda si zakladá na svojej téze, že "jazdec a kôň majú byť jedno" (alebo "inba ittaj") a podľa toho výsledok aj vyzerá. Lepšie sa riadi, lepšie jazdí, ale má tiež svoje nevýhody. Napríklad dlhá kapota nutne musí znamenať posunutie celej kabíny viac dozadu, čo teda nakoniec vedie k menšiemu priestoru pre posádku.

To v Mladej Boleslavi stavili na inú (a treba podotknúť, že rokmi preverenú) kartu. Zákazníkov vo veľkej miere zaujíma priestor vzadu aj litre v kufri. Superb má oproti Mazde kratšiu kapotu, už podľa subjektívnych pocitov cítite, že ako vodič sedíte bližšie prednej náprave a že za svojimi chrbtom veziete obrovský kus auta. Je to tak trochu ako pri autobuse, lenže výsledky táto prax má. Môžete venovať viac z automobilu posádke. Ako už bolo spomenuté, Superb je navyše celkovo dlhší. A aj vyšší.

_DSC0362.jpg_DSC0360.jpg_DSC0361.jpg_DSC0370.jpg_DSC0371.jpg
_DSC0387.jpg_DSC0383.jpg_DSC0384.jpg_DSC0372.jpg_DSC0373.jpgPrvý rad prináša úplne zásadné rozdiely. Mazda je tu širšia, Superb vyšší. Za to v druhej rade Škoda poráža nielen japonského súpera rozdielom triedy

V prvom rade sedadiel Mazda porazí Superb čo do vnútornej šírky, ale naopak s ponukou priestoru pre hlavu je na tom horšie. Všeobecne môžeme povedať, že vpredu sú obaja dvaja súperi takmer zhodní. To hlavné sa odohráva vzadu.

Druhým radom sedadiel Superb Mazdu nezabíja. To by bolo príliš slabé slovo. Škoda (nielen) tento japonský kombík ponukou pozdĺžneho priestoru pre zadných cestujúcich regulérne deklasuje. Minimum, ktoré sme v Superbe namerali, je stále ešte väčšie než to, čo vykázala Mazda6 v prípade, že sa do auta posadil vodič vysoký 190 cm. Rozdiely v pozdĺžnom smere sa vo všetkých meraných položkách pohybujú okolo desiatich centimetrov a to je vážne veľa. Superb navyše ponúkne dlhší sedák, viac miesta pre hlavu a nakoniec aj o centimeter väčšiu šírku v úrovni lakťov.

Kto hľadá vozidlo, v ktorom bude voziť v druhej rade niekoho veľmi dôležitého, nemá lepšiu voľbu, než to, čo predstavuje Škoda Superb Combi. Jedným dychom ale musím dodať, že ani Mazda neponúka vzadu vyložene málo miesta. V kontexte mladoboleslavského "autobusu" to tak možno nevyzerá, ale realita nie je o tom, že by Mazda6 bola vzadu malá.

Skutočnosť je taká, že Mazda ponúka miesta tak akurát, zatiaľ čo Superb ho ponúkne až prehnane veľa. Je otázka priorít každého zákazníka, čo mu je milšie.

Škoda Superb Combi vs. Mazda6 Wagon: Rozmery priestoru pre cestujúcich (cm)
Model Škoda Superb Combi Mazda6 Wagon
Prvý rad sedadiel    
Šírka v úrovni lakťov 150 153
Minimálny priestor pre hlavu 93 92
Maximálny priestor pre hlavu 101 100
Dĺžka sedáku  48 49
Dĺžka operadla  64 64
Rozsah pozdĺžneho nastavenia sedadla vodiča 25 24
Rozsah výškového nastavenia sedadla vodiča 8 8
Druhý rad sedadiel    
Šírka v úrovni lakťov 150 149
Priestor pre hlavu  100 97
Dĺžka sedáku  47 46
Dĺžka operadla  64 71
Minimálny priestor pre nohy 23 13
Priestor pre nohy za vodičom vysokým 178 cm 35 21
Priestor pre nohy za vodičom vysokým 190 cm 27 18
Maximálny priestor pre nohy 47 36

_DSC0363.jpg_DSC0385.jpg

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

včera | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY