vytisknout velikost písma Mazda6 Wagon vs. Škoda Superb Combi: Superb vracia úder priestorom

Prvé kolo zamerané na dynamiku celkom jasne vyhrala Mazda. Teraz prichádza kolo druhé, v rámci ktorého sa podrobnejšie pozrieme na vnútorný priestor. Áno, realita je presne taká, akú všetci očakávate.
Mazda6 Wagon vs. Škoda Superb Combi: Superb vracia úder priestorom
Zoznam kapitol
  1. Kto hľadá vnútorný priestor, berie Superb
  2. Kufor: Ďalší veľký triumf

Mazda 6 Wagon je auto, ktoré vyniká predovšetkým po stránke jazdy. V testovanej konfigurácii s motorom Skyactiv-D s objemom 2,2 litra, s výkonom 110 kW (150 k), s manuálnou prevodovkou a pohonom všetkých kolies to v prvom kole nášho porovnávacieho testu ukázala viac ako jasne. Prakticky vo všetkom porazila papierovo rýchlejšiu Škodu Superb Combi osadenú naftovým dvojlitrom, manuálom aj pohonom všetkých kolies.

Lenže teraz tu máme kolo druhé, kde sa podrobnejšie pozrieme na vnútorný priestor. Áno, ak chcete ušetriť čas, rovno prezradíme, že tu dopadlo všetko tak, ako asi čakáte. Škoda Superb je priestrannejší. Pravda, neporazí japonský kombík úplne v každom ohľade, ale celkovo ponúkne v druhom rade podstatne viac miesta a samozrejme disponuje aj väčším batožinovým priestorom.

_DSC0268.jpg_DSC0269.jpg_DSC0270.jpg
Dynamické vlastnosti hrali do kariet Mazde, priestor by mal byť silnou stránkou Superbu. A tak je tomu aj v praxi

Už podľa prvej tabuľky ale nejde o nič prekvapivého. Škoda Superb Combi totiž prerastá svojho japonského súpera vo všetkých smeroch. Ako sa sami môžete presvedčiť nižšie, Superb je dlhší, širší, vyšší a má výrazne väčší rázvor náprav. Bola by vyložene hanba, keby tieto proporcie nedokázal pretaviť v priestrannejší interiér.

Škoda Superb Combi vs. Mazda6 Wagon: Vonkajšie rozmery
Model Škoda Superb Combi Mazda6 Wagon Rozdiel
Dĺžka (mm) 4856 4805 51
Šírka bez zrkadiel (mm) 1864 1840 24
Výška (mm) 1577 1477 100
Rázvor náprav (mm 2841 2750 91

Kto hľadá vnútorný priestor, berie Superb

Automobilky Škoda aj Mazda pristúpili k stavbe svojich kombíkov z úplne iných uhlov. Mazda si zakladá na svojej téze, že "jazdec a kôň majú byť jedno" (alebo "inba ittaj") a podľa toho výsledok aj vyzerá. Lepšie sa riadi, lepšie jazdí, ale má tiež svoje nevýhody. Napríklad dlhá kapota nutne musí znamenať posunutie celej kabíny viac dozadu, čo teda nakoniec vedie k menšiemu priestoru pre posádku.

To v Mladej Boleslavi stavili na inú (a treba podotknúť, že rokmi preverenú) kartu. Zákazníkov vo veľkej miere zaujíma priestor vzadu aj litre v kufri. Superb má oproti Mazde kratšiu kapotu, už podľa subjektívnych pocitov cítite, že ako vodič sedíte bližšie prednej náprave a že za svojimi chrbtom veziete obrovský kus auta. Je to tak trochu ako pri autobuse, lenže výsledky táto prax má. Môžete venovať viac z automobilu posádke. Ako už bolo spomenuté, Superb je navyše celkovo dlhší. A aj vyšší.

_DSC0362.jpg_DSC0360.jpg_DSC0361.jpg_DSC0370.jpg_DSC0371.jpg
_DSC0387.jpg_DSC0383.jpg_DSC0384.jpg_DSC0372.jpg_DSC0373.jpgPrvý rad prináša úplne zásadné rozdiely. Mazda je tu širšia, Superb vyšší. Za to v druhej rade Škoda poráža nielen japonského súpera rozdielom triedy

V prvom rade sedadiel Mazda porazí Superb čo do vnútornej šírky, ale naopak s ponukou priestoru pre hlavu je na tom horšie. Všeobecne môžeme povedať, že vpredu sú obaja dvaja súperi takmer zhodní. To hlavné sa odohráva vzadu.

Druhým radom sedadiel Superb Mazdu nezabíja. To by bolo príliš slabé slovo. Škoda (nielen) tento japonský kombík ponukou pozdĺžneho priestoru pre zadných cestujúcich regulérne deklasuje. Minimum, ktoré sme v Superbe namerali, je stále ešte väčšie než to, čo vykázala Mazda6 v prípade, že sa do auta posadil vodič vysoký 190 cm. Rozdiely v pozdĺžnom smere sa vo všetkých meraných položkách pohybujú okolo desiatich centimetrov a to je vážne veľa. Superb navyše ponúkne dlhší sedák, viac miesta pre hlavu a nakoniec aj o centimeter väčšiu šírku v úrovni lakťov.

Kto hľadá vozidlo, v ktorom bude voziť v druhej rade niekoho veľmi dôležitého, nemá lepšiu voľbu, než to, čo predstavuje Škoda Superb Combi. Jedným dychom ale musím dodať, že ani Mazda neponúka vzadu vyložene málo miesta. V kontexte mladoboleslavského "autobusu" to tak možno nevyzerá, ale realita nie je o tom, že by Mazda6 bola vzadu malá.

Skutočnosť je taká, že Mazda ponúka miesta tak akurát, zatiaľ čo Superb ho ponúkne až prehnane veľa. Je otázka priorít každého zákazníka, čo mu je milšie.

Škoda Superb Combi vs. Mazda6 Wagon: Rozmery priestoru pre cestujúcich (cm)
Model Škoda Superb Combi Mazda6 Wagon
Prvý rad sedadiel    
Šírka v úrovni lakťov 150 153
Minimálny priestor pre hlavu 93 92
Maximálny priestor pre hlavu 101 100
Dĺžka sedáku  48 49
Dĺžka operadla  64 64
Rozsah pozdĺžneho nastavenia sedadla vodiča 25 24
Rozsah výškového nastavenia sedadla vodiča 8 8
Druhý rad sedadiel    
Šírka v úrovni lakťov 150 149
Priestor pre hlavu  100 97
Dĺžka sedáku  47 46
Dĺžka operadla  64 71
Minimálny priestor pre nohy 23 13
Priestor pre nohy za vodičom vysokým 178 cm 35 21
Priestor pre nohy za vodičom vysokým 190 cm 27 18
Maximálny priestor pre nohy 47 36

_DSC0363.jpg_DSC0385.jpg

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY