vytisknout velikost písma Mazda6 Wagon AWD vs. Škoda Superb Combi 4x4: Otázka priorít

Hovorí sa, že keď dvaja robia to isté, nie je to to isté. Mazda6 a Škoda Superb to jednoznačne dokazujú. Aj keď obaja mieria do rovnakého segmentu, v praxi sa od seba dosť výrazne líšia.
Mazda6 Wagon AWD vs. Škoda Superb Combi 4x4: Otázka priorít
Zoznam kapitol
  1. Škoda Superb Combi 4x4 vs. Mazda6 Wagon AWD: Úvod
  2. Vnútri vládne Superb, Kufor: Ďalší veľký triumf
  3. Dojmy z interiérov, Nie je 150 koní, ako 150 koní
  4. Rýchlejší má byť Superb, ale...,
  5. Jazda: Takmer jednoznačné víťazstvo Mazdy
  6. Koľko za to?, Víťazom sa stáva...
  7. Škoda Superb Combi 4x4 vs. Mazda6 Wagon AWD: Fotogaléria

Ak chcete v kategórii kombíkov strednej triedy vyberať svoj budúci automobil, máte dnes pomerne solídne ponuku pomerne zaujímavých áut. Ťažko by ste ale hľadali dva vyhranenejších súpera, než akými sú Škoda Superb Combi a Mazda6 Wagon. Každý prezentuje úplne iný pohľad na svet, respektíve na priania a potreby zákazníka. Tak ako: Máte radšej poriadny kufor, alebo hľadáte kvalitné jazdné vlastnosti?

Presne o tomto celý porovnávací test totiž bude. Mazda pri všetkých svojich súčasných modeloch vychádzajúcich z techniky Skyactiv preferuje heslo "jazdec a kôň sú jedno", čo má symbolizovať fakt, že si každý model tejto značky ľahko osedláte a bude vás baviť s ním jazdiť. Z toho tiež vychádza konštrukcia auta.

_DSC0245.jpg_DSC0247.jpg
Škoda Superb Combi vsádza jednoznačne na priestor, Mazda6 Wagon na jazdné vlastnosti. Po ktorom z nich siahnete radšej je predovšetkým otázka vašich priorít

Napríklad zatiaľ čo ostatní tlačia predné stĺpiky čo najviac dopredu, aby vznikla čo najväčšia kabína, Mazda ich pokojne posunie dozadu, aby vznikla dlhšia kapota, lepšie proporcie, zaujímavejší vzhľad a aby vodič sedel pokiaľ možno uprostred auta. Minimálne na pohľad musíte uznať, že táto taktika svoj zmysel má. Škoda ide na vec inak.

Modely mladoboleslavskej značky všeobecne vsádzajú na priestor a na litre v kufri. Nech už si kúpite čokoľvek, najmä potom Octaviu a Superb, vždy dostanete vzhľadom k danej kategórii priestor a batožinový priestor, ktorý sa pokojne môže merať s automobilmi z vyššej kategórie. Inak povedané, Škodovky musí byť najväčšia. Súperi to samozrejme vedia, takže sa aj oni medzigeneračne zväčšujú, ale Škoda musí byť ešte väčšia. Som zvedavý, kam táto taktika dôjde. Nedá sa zväčšovať donekonečna, inak by Škoda musela časom vyrábať niečo ako kĺbové kombi.

Škoda Superb Combi vs. Mazda6 Wagon: Vonkajšie rozmery
Model Škoda Superb Combi Mazda6 Wagon Rozdiel
Dĺžka (mm) 4856 4805 51
Šírka bez zrkadiel (mm) 1864 1840 24
Výška (mm) 1577 1477 100
Rázvor náprav (mm 2841 2750 91

Superb Combi sa skrátka medzigeneračne zväčšil, takže stále patrí medzi najväčšie v segmente kombíkov strednej triedy. Mazdu6 Wagon prerastá vo všetkých smeroch. Je dlhší, širší, vyšší, má väčší rázvor náprav i objemnejší batožinový priestor.

_DSC0252.jpg_DSC0262.jpg_DSC0265.jpg_DSC0249.jpg_DSC0254.jpg_DSC0255.jpgNový Superb Combi sa dizajnovo podaril, ale vedľa Mazdy je to trochu nuda. Vzhľad japonského kombi všeobecne stojí za pozornosť. Na trhu už je tento voz niekoľko rokov, ale stále vyzerá veľmi dobre

Ako už asi viete, do testu nám dorazili varianty osadené naftovými štvorvalcami so zhodným udávaným maximálnym výkonom 110 kW (150 k), s manuálnou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. Tabuľkovo opäť víťazí Superb, a to ako po stránke dynamiky, tak aj čo sa udávanej spotreby týka.

Keby sme mali veriť oficiálnym faktom, môžeme test rovno ukončiť, pretože Superb jasne víťazí. Prax je ale trochu iná. Aká?

Mazda6 Wagon 2.2 Skyactiv-D AWD vs. Škoda Superb Combi 2.0 TDI 4x4: Základné údaje
  Mazda6 Wagon Škoda Superb Combi 
Objem motoru 2191 cm3 1968 cm3
Najvyšší výkon  110 kW (150 k) 110 kW (150 k)
Pri otáčkach 4500 ot./min 3500-4000 ot./min
Najvyšší krútiaci moment 380 Nm 340 Nm
Pri otáčkach 1800-2600 ot./min 1750-3000 ot./min
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,5 s 9,1 s
Maximálna rýchlosť 201 km/h 213 km/h
Hmotnosť 1589 kg 1625 kg
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY