vytisknout velikost písma Mazda6 vypína valce a dostala turbo s "kruťákom" osemvalca

Mazda6 dostala na americkom trhu nové motory, jeden vypína dva valce. Vrcholný štvorvalec 2.5 Turbo má "krútiaci moment osemvalca". Obávame sa, že preplňovaná novinka do Európy nepríde.
Mazda6 vypína valce a dostala turbo s "kruťákom" osemvalca

Ďalšieho faceliftu sa dočkala Mazda6, aj keď podstatné zmeny nie sú na prvý pohľad vidieť. Na autosalóne v Los Angeles sa predstavila modernizovaná verzia sedanu určená pre americký trh, ktorá má v zásade úplne nový interiér, prepracovaný podvozok aj riadenie a hlavne dva nové motory.

Jedným je atmosférický štvorvalec 2,5 l, ktorý vypína oba krajné valce v rýchlostiach od 40 do 80 km/h pri čiastočnom zaťažení. Navyše motor má znížené trecie straty a efektívnejší proces spaľovania. Túto jednotku už kúpite aj u nás, a síce v kombinácii s novou generáciou CX-5, takže sa dá predpokladať, že časom bude možné rovnaký motor objednať aj v kombinácii s Mazdou6.

Oveľa zaujímavejšie je už skôr avizovaný príchod preplňovaného motora 2.5 Turbo, ktorý má pri použití bežného 93-oktanového benzínu výkon 186 kW (253 k) a krútiaci moment 421 Nm. Automobilka o motore hovorí, že ponúka krútiaci moment osemvalca. Mazda zatiaľ ale neprezradila bližšie technické detaily typu zrýchlenia alebo najvyššej rýchlosti.

Do interiéru sa nasťahoval modernejší multimediálny systém a pred vodičom môže byť aj nový osempalcový multifunkčný displej namiesto klasických ručičkových budíkov. Iné sú materiály, čalúnenie a sedačky, prišli nové funkcie a modernizované boli asistenčné a bezpečnostné systémy.

Musíme si ale počkať, ako to bude s prípadnou modernizáciou na našom trhu. Príchodu veľkého preplňovaného štvorvalca do Európy veľa šancí nedávame.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY