vytisknout velikost písma Mazda2 MPS: Japonská automobilka zvažuje malý hot-hatch

Mazda2 MPS: Japonská automobilka zvažuje malý hot-hatch

Mazda zvažuje ostrú verziu odvodenú od nového hatchbacku radu 2. Zatiaľ nie je úplne isté, či sa podobný automobil naozaj dočká sériovej výroby, ale v plánoch japonskej automobilky figuruje. Ak dostane zelenú, mal by doraziť zhruba v polovici životného cyklu tohto modelu.

S informáciami prišli kolegovia z austrálskeho servera caradvice, ktorí sú aktuálne v Japonsku, kde Mazda prezentuje novú "dvojku". Plány ohľadom Mazdy2 MPS potvrdil obchodný a marketingový riaditeľ Yasuhiro Aoyama. Mazda totiž rieši, ako zariadiť, aby malý hatchback zostal pre trh dlhodobo zaujímavý a práve uvedenie ostrej verzie by mohlo byť celkom dobrým spôsobom, ako to dosiahnuť.

Otázkou je, či sa Mazda2 MPS postaví proti konkurencii v podobe menej výkonného Suzuki Swift Sport (100 kW, 136 k), alebo či automobilka vozidlo naladí tak, aby konkuroval ostrejším hatchbackom typu Ford Fiesta ST (134 kW, 182 k). Predstavitelia Mazdy sa prikláňajú k druhej možnosti, no definitívne rozhodnuté nebolo.

Ďalšie podrobnosti ukáže až čas. No ostré prevedenie by Mazde2 určite veľmi pristalo.

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY