vytisknout velikost písma Mazda2 MPS: Japonská automobilka zvažuje malý hot-hatch

Mazda2 MPS: Japonská automobilka zvažuje malý hot-hatch

Mazda zvažuje ostrú verziu odvodenú od nového hatchbacku radu 2. Zatiaľ nie je úplne isté, či sa podobný automobil naozaj dočká sériovej výroby, ale v plánoch japonskej automobilky figuruje. Ak dostane zelenú, mal by doraziť zhruba v polovici životného cyklu tohto modelu.

S informáciami prišli kolegovia z austrálskeho servera caradvice, ktorí sú aktuálne v Japonsku, kde Mazda prezentuje novú "dvojku". Plány ohľadom Mazdy2 MPS potvrdil obchodný a marketingový riaditeľ Yasuhiro Aoyama. Mazda totiž rieši, ako zariadiť, aby malý hatchback zostal pre trh dlhodobo zaujímavý a práve uvedenie ostrej verzie by mohlo byť celkom dobrým spôsobom, ako to dosiahnuť.

Otázkou je, či sa Mazda2 MPS postaví proti konkurencii v podobe menej výkonného Suzuki Swift Sport (100 kW, 136 k), alebo či automobilka vozidlo naladí tak, aby konkuroval ostrejším hatchbackom typu Ford Fiesta ST (134 kW, 182 k). Predstavitelia Mazdy sa prikláňajú k druhej možnosti, no definitívne rozhodnuté nebolo.

Ďalšie podrobnosti ukáže až čas. No ostré prevedenie by Mazde2 určite veľmi pristalo.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY