vytisknout velikost písma Mazda2 MPS: Japonská automobilka zvažuje malý hot-hatch

Mazda2 MPS: Japonská automobilka zvažuje malý hot-hatch

Mazda zvažuje ostrú verziu odvodenú od nového hatchbacku radu 2. Zatiaľ nie je úplne isté, či sa podobný automobil naozaj dočká sériovej výroby, ale v plánoch japonskej automobilky figuruje. Ak dostane zelenú, mal by doraziť zhruba v polovici životného cyklu tohto modelu.

S informáciami prišli kolegovia z austrálskeho servera caradvice, ktorí sú aktuálne v Japonsku, kde Mazda prezentuje novú "dvojku". Plány ohľadom Mazdy2 MPS potvrdil obchodný a marketingový riaditeľ Yasuhiro Aoyama. Mazda totiž rieši, ako zariadiť, aby malý hatchback zostal pre trh dlhodobo zaujímavý a práve uvedenie ostrej verzie by mohlo byť celkom dobrým spôsobom, ako to dosiahnuť.

Otázkou je, či sa Mazda2 MPS postaví proti konkurencii v podobe menej výkonného Suzuki Swift Sport (100 kW, 136 k), alebo či automobilka vozidlo naladí tak, aby konkuroval ostrejším hatchbackom typu Ford Fiesta ST (134 kW, 182 k). Predstavitelia Mazdy sa prikláňajú k druhej možnosti, no definitívne rozhodnuté nebolo.

Ďalšie podrobnosti ukáže až čas. No ostré prevedenie by Mazde2 určite veľmi pristalo.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY