vytisknout velikost písma Mazda2 MPS: Japonská automobilka zvažuje malý hot-hatch

Mazda2 MPS: Japonská automobilka zvažuje malý hot-hatch

Mazda zvažuje ostrú verziu odvodenú od nového hatchbacku radu 2. Zatiaľ nie je úplne isté, či sa podobný automobil naozaj dočká sériovej výroby, ale v plánoch japonskej automobilky figuruje. Ak dostane zelenú, mal by doraziť zhruba v polovici životného cyklu tohto modelu.

S informáciami prišli kolegovia z austrálskeho servera caradvice, ktorí sú aktuálne v Japonsku, kde Mazda prezentuje novú "dvojku". Plány ohľadom Mazdy2 MPS potvrdil obchodný a marketingový riaditeľ Yasuhiro Aoyama. Mazda totiž rieši, ako zariadiť, aby malý hatchback zostal pre trh dlhodobo zaujímavý a práve uvedenie ostrej verzie by mohlo byť celkom dobrým spôsobom, ako to dosiahnuť.

Otázkou je, či sa Mazda2 MPS postaví proti konkurencii v podobe menej výkonného Suzuki Swift Sport (100 kW, 136 k), alebo či automobilka vozidlo naladí tak, aby konkuroval ostrejším hatchbackom typu Ford Fiesta ST (134 kW, 182 k). Predstavitelia Mazdy sa prikláňajú k druhej možnosti, no definitívne rozhodnuté nebolo.

Ďalšie podrobnosti ukáže až čas. No ostré prevedenie by Mazde2 určite veľmi pristalo.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY